ناگفته های مهرداد اولادی از فوتبال و زندگی خصوصی

0

مهرداد اولادی که روزگاری در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس ستاره بود، این روزها دنیای بیزنس را در قالبی متفاوت تجربه می کند؛ او به همراه شریکش رستورانی به نام بروکس را در سعادت آباد تهران افتتاح کرده که به همین بهانه سراغش رفتیم تا پای ناگفته هایی بنشینیم که تا امروز به زبان شان نیاورده بود.

دانلود فیلم مصاحبه ۶۰ مگابایت

مصاحبه مرحوم مهرداد اولادی در بهمن ۱۳۸۳

فوتبالو از کجا شروع کردید؟  منم مثل بازیکنان دیگه عاشق توپ گرد و زمین خاکی بودم و فوتبال رو هم در زمینای‌خاکیه قائم‌شهر شروع کردم.

همسر مهرداد اولادی بیوگرافی مهرداد اولادی
~مهرداد اولادی چه جور پسریه؟  یعنی از خودم تعریف کنم؟! خب یه پسر صاف و ساده.
~چی شد اومدید پرسپولیس؟  تو تیم‌ملی جوانان بودم که آقای پازوکی مدیر تیم‌های پایه از بازی من خوششون اومد و من رو به پرسپولیس آورد.
~از اول پرسپولیسی بودید؟  بله
~بره تشویق پرسپولیس ورزشگاه هم می‌رفتین؟  بله اما کم.

~در فوتبال از چی لذت می‌بری؟  از دریبل زدن.
~خصوصیات فوتباله مهرداد اولادی چیه؟  فکر کنم جنگندگیم.
~الگوی ورزشیه شما کیه؟  در ایران علی کریمی و در خارج از کشور رونالدو.
~تاثیر گذارترین حرفی که شنیدی؟  باتعصب بازی کن.
~بیشتر دلت برای چی یا کی در شهرت تنگ می‌شه؟  مسلما برای خانواده‌م.
~اولین روزی که رفتی تمرین پرسپولیس یادته؟  آره.خیلی سخت بود.هیچ‌کس منو نمی‌شناخت اما کم‌کم با بچه‌ها رفیق شدم.
~الان بهترین دوستتون در پرسپولیس کیه؟  سهراب،جواد و بیشتر جوونا.
~معمولا چه شعاری برای تو داده می‌شه؟  بهم می‌گن وین‌رونی!
~برخورد مردم در کوچه و خیابون با شما چه‌جوریه؟  در حد نرمال.مردم دوست دارن یه فوتبالیست رو ببینن و رفتارشون با من هم در حد یه بازیکن پرسپولیس خوبه.
~به خاطر این مغرور نمی‌شی؟  نه.
~مطمئنی؟  <اینجا مهرداد با قاطعیت گفت> بله مطمئنم.

~برای تداوم روند رو به رشدی که پیش گرفتی چیکار می‌کنی؟  من هرچقدر بخوام سطح فوتبالم رو بالا ببرم،احتیاج به تمرین بیشتری دارم.در حال حاضرم تمریناتی که بعد تمرین اصلی با آقا حمید می‌کنم،خیلی بهم کمک می‌کنه.
~از تورنمنت مرحوم دهداری بگو…  این تورنمت پیش‌مقدمه‌ای برای تیم‌ملی امید بود که برای مسابقات آماده شیم و در کل جمع خیلی خوبی هم تشکیل شده بود.
~قضیه بازیکن دو اخطاره ایران چی بود؟  برای صعود باید کویت رو با اختلاف گل بالا می‌بردیم و این کار رو هم کردیم <ایران ۴-۱ این بازی رو برد> اما بعد بازی کویتیا اعتراض کردن که تیم ایران از بازیکن دو اخطاره استفاده کرده.اما واقعیتش این اشتباه از طرف آبادانیا بود که شماره‌ی بازیکن دو اخطاره رو به ما اشتباه اعلام کرده بودن و باعث شدن این مشکل پیش بیاد.اما ما کلا به هدفی که دنبالش بودیم در این تورنمنت رسیدیم.
~چرا فقط یک گل در این بازی‌ها زدید؟  خب جای من پشت مهاجمین بود و اطرافمم هم چندتا بازیکن جوون که انگیزه خیلی زیادی داشتن حضور داشتن.اما کلا وظیفه من دادن پاس به اونا بود نه گلزنی.
~اگه جای من بودید چه سوالی از مهرداد اولادی می‌پرسیدید؟  <مکث>نمی‌دونم!خودتون بپرسین.
~زندگی مجردی در تهران چه خوبی و بدی‌هایی داره؟  فعلا پنج ساله که در تهرانم و تنها در هتل زندگی می‌کنم.خب من که غذا درست کردن یا لباس شستنم بلد نیستم و خدا رو شکر این کارا رو اینجا هتل برام انجام می‌ده!<خنده>

همسر مهرداد اولادی بیوگرافی مهرداد اولادی

~اوقات‌فراغتتو چطوری پر می‌کنی؟  بیشتر سالن بیلیارد می‌رم و کتابای رمان می‌خونم.

~فیلمای مورد علاقه‌ت کدوماس؟  هر فیلمی که ابولفضل‌پورعرب و جمشید هاشم‌پور توش بازی کرده باشن!

~کی به تیم‌ملی دعوت میشی؟  خودم احساس می‌کنم به زودی و با تمرینات بیشتر دعوت شم.
~فکر می‌کنی تواناییش رو داری؟  بله.فکر نمی‌کنم چندان سخت باشه و فاصله چندان زیادی با بازیکنان تیم‌ملی هم ندارم.
~نظرت درباره‌ی حضور زندی در تیم‌ملی چیه؟  بازیکنی که چند سال در لیگ آلمان بازی کرده و بازیکن مطرحی هم هست مطمئنن می‌تونه برای تیم‌ملی مفید باشه.
~از دعوت نویدکیا به تیم‌ملی و اعتراض پروین به این کار برانکو خبر دارین؟  بله.نویدکیا در بازی با بوسنی هم انصافا خوب بازی کرد.بالاخره یه بازیکن مصدوم هم باید کارش رو دوباره شروع کنه،اما فکر نمی‌کنم استفاده ازش به این سرعت و شدت درست بود.شاید می‌شد از بازیکنای دیگه‌ای هم استفاده کرد.
~ایران به جام‌جهانی می‌ره؟  بله فکر کنم بره.می‌گن ۱۰امتیاز برای صعود کافیه.<مکث>بله،حتما می‌ره!
~بحرین رو می‌بریم؟  بله.گلا رو هم کاظمیان و کریمی می‌زنن.
~پرسپولیس قهرمان می‌شه؟  اگه همین روند ادامه داشته باشه و مشکلی پیش نیاد،مطمئن باشین قهرمانیم.
~سخت‌ترین رقیب برای قهرمانی کدوم تیمه؟  استقلال و…
~فولاد چی؟  <خنده>بله،فولاد!
~راستی چرا هر ۲بار برابر فولاد باختیم؟!  خب اوناام بازیکن جوون و باانگیزه زیادی دارن و ۶/۷ ملی‌پوش هم که دارن.خب باختیم دیگه اما مطمئن باشین قهرمانی رو ازشون می‌گیریم.

~خصوصیات تیم پروین چیه؟  فکر کنم باتعصب بازی کردن و باغیرت بودن بازیکنان
~اردوی کیش و بازی برابر اشتورم‌گراتس چطور بود؟  مقدمه‌ای بود برای بازی با ملوان چون چند وقت هم بود که با تیم بزرگی بازی نداشتیم،خیلی عالی بود.یه آب و هوایی هم عوض کردیم.در ضمن با تمریناتی که کردیم نتیجه هم گرفتیم.
~ملوان رو می‌بریم؟  ایشالله که می‌بریم.اما خودتون ببینید بازیکنای ملوان با چه انگیزه‌ای برابر تیم ما به میدون خواهند اومد!
~گلزنی در پرسپولیس چقدر برات مهمه؟  در درجه اول حتی ۱دقیقه بازی در پرسپولیس که سخت هم هست برام لذت خاصی داره و بعد هم همیشه سعی می‌کنم بهترین بازیم رو کنم و گل هم بزنم.
~در بازی بیشتر به فکر موفقیت تیمت هستی یا خودت؟!  البته که تیمم.
~حالا اگه جلوی دروازه حریف شانس گلزنیت ۵۰-۵۰ و شانس گلزنی هم‌تیمیت ٪۱۰۰ باشه،شوت می‌زنی یا پاس می‌دی؟  حتما پاس می‌دم.
~اگه یه پیشنهاد وسوسه‌انگیز از یه تیم خارجی به دستت برسه اما در اون زمان پرسپولیس بهت احتیاج داشته باشه،می‌ری یا می‌مونی؟  می‌مونم.البته فعلا که تا سال ۸۵ با باشگاه قرارداد دارم.
~دل هوادارا چقدر برات مهمه؟  همیشه گفتم که سرمایه فوتبال مملکت ما همین هوادارا هستن.شاید فکر کنید دارم دروغ می‌گم اما من فقط به خاطر هوادارا بازی می‌کنم.روزی که میام تو زمین و می‌بینم هواداری بره تشویق نیومده،واقعا ناراحت می‌شم و اون روز اصلا روز من نخواهد بود…

همسر مهرداد اولادی بیوگرافی مهرداد اولادی

~نظرتون درباره حضور دخترا در ورزشگاه چیه؟  خب برای این کار باید فرهنگ سازی شه.
~دخترایی که یه جورایی تا حالا ورزشگاه رفتن،می‌گن وقتی پسرا متوجه حضورشون شدن،دقت بیشتری در حرفاشون کردن!  <مهرداد اول باور نمی‌کرد دختری تا حالا ورزشگاه رفته باشه اما بالاخره گفت>اگه واقعا این‌طوری بوده،منم باهاتون کاملا موافقم.
~ممکنه یه روزی به خاطر مسائلی انقدر از دست پرسپولیس دلخور شی که بری استقلال؟  به هیچ وجه.چون من با پرسپولیس یاعلی گفتم و دیگه امکان نداره به تیم رقیب برم.
~مبلغ قراردادت چقدره؟  محرمانه‌س!!!
~خب پس بگو چند درصدشو دریافت کردی؟  ٪۴۰ش رو دریافت کردم،٪۴۰ دیگه‌ش رو تا یه هفته دیگه می‌گیرم و ٪۲۰ هم می‌مونه بره ۲بازی مونده به آخر لیگ.
~چرا انقدر روت خطا می‌کن؟  چون من خیلی دوست دارم از مدافع مستقیمم عبور کنم.وقتی این کار رو با موفقیت انجام می‌دم و مدافعا نمی‌تونن متوقفم کنن،خب سعی می‌کنن روم خطا کنن!
~حالا چرا داورا در گرفتن خطا روت شک می‌کنن؟!  درسته.منم نمی‌دونم!می‌دونین که طی ۲/۳ بازی اخیر ۳پنالتی روی من انجام شد اما داورا نگرفتن.در برنامه ۹۰ گفتن من خودمو زمین می‌ندازم.از این حرفشون خیلی ناراحت شدم و با خودشونم تماس گرفتم.خب وقتی روم خطا می‌کنن میوفتم دیگه.از آهن که نیستم!
~در کل نظرت درباره‌ی داوری در ایران چیه؟  بعضی از داورا می‌ترسن پنالتی بگیرن یا کارت بدن،اما بعضی‌های دیگه همین‌طور بی‌دلیل کارت می‌دن یا پنالتی می‌گیرن!!!

~می‌دونین که لیگ برتر ایران ۶۸لیگ جهانه.طبق این موضوع نظرتون راجع به لیگ‌برتر چیه؟  من که نمی‌دونستم!<خنده>اما طی این ۴سالی که لیگ‌برتر برگزار می‌شه خیلی چیزا حرفه‌ای‌تر شده.هزینه‌هایی که باشگاها می‌کنن و…خیلی بهتر شده.تا دو سه سال قبل لیگ‌حرفه‌ای واقعا تیمایی بودن که زمین تمرین نداشتن! اما حالا خیلی چیزا عوض شده.حتی خوراک و رفت و آمد من و… همه‌چیز حرفه‌ای است.
~اما وضعیت مالی خیلی باشگاه‌ها هنوز تغییری نکرده.  نه انصافا به ما هم بد نمی‌رسن.حالا شاید پرداخت پولا یکی دو ماه این ور اون ور شه اما بالاخره اونم بهمون می‌دن.
~مثل اینکه پروین هم به خاطر وفا نکردن خطیب به قرارهای مالی در کیش و چند تمرین قبلی حاضر نشده؟  بله.علی آقا بعد بازی با پیکان بهمون گفت پولاتون تا یک هفته دیگه بهتون داده می‌شه اما این اتفاق نیوفتاد.از اونجایی که وقتی پروین حرفی می‌زنه،حتما انجامش می‌ده،چون خطیب نتونست به وعده‌ش وفا کنه،پروین هم به تمرینا نیومد که با سوالای بچه‌ها شرمنده نشه.
~پروین چقدر در موفقیت تیم تاثیر داره؟  خیلی زیاد.پروین یه اسطوره‌س.خودتون وضعیت پارسال و اون حاشیه‌ها رو دیدید.اما امسال با مدیریت پروین همه‌چیز خوب پیش می‌ره و همه مشکلات حل شده.
~اما بعضیا می‌گن حاشیه‌های پارسال هم همه به دست پروین ساخته می‌شده؟!  من هم تعجب کردم که پروین چرا بعد ۳بازی برد پرسپولیس گفت:روزای سخت از راه خواهد رسید! اما فکر می‌کنم از رو تجربه‌ش این حرف رو زد.درباره‌ی بازیه پرسپولیس-استقلال پارسال و صحبتایی که شد هم به نظر من رابطه اونا به عنوان دو هم‌بازی سابق خیلی معمولی بوده و فکر نمی‌کنم پروین انقدر پرسپولیس رو دوست داره که راجع به مسائل داخلیه تیم با قلعه‌نوعی صحبت نکنه.

~حالا در ارنج تیم،پروین چقدر دخالت داره؟  ببینید در یه بازی،همه از مدیر عامل گرفته تا مربی،به فکر پیروزی هستن و با هم مشورت میکنن.چون موفقیت تیم به نفع همه اعضای یه تیم و باخت هم به ضرر همه‌ست.
~قضایای ابومسلم و باخت برابر مشهدیا چی بود؟می‌گفتن نیمه اول زوبل پروین رو به رختکن راه نداد،نیمه دوم پروین زوبل رو؟!  به هیچ‌وجه چنین مسئله‌ای نبود.نمی‌دونم روزنامه‌ها این چیزا رو از کجا میارن! نیمه اول پروین یکم دیرتر وارد رختکن شد و نیمه دومم زوبل به خاطر شرکت در کنفرانس مطبوعاتی کمی دیر کرد.کل موضوع همین بود!
~حالا نظرتون راجع به زوبل چیه؟  <اینجا آقا مهرداد یه کم با زوبل شوخی کرد(!) و بعد گفت>زوبل مربی خوب و با دانشیه.هم تحصیلات خوبی داره و هم آلمانیه.در کل اونم به تیم کمک کرده.
~مثل اینکه می‌خواد به خاطر نگرفتن پولش تا چند روز دیگه بره کشورش؟!  زوبل دیروز<دوشنبه> ما رو دور هم جمع کرد و بعد کلی مقدمه گفت می‌خواد بره و شاید مقابل ملوان نباشه! اما نه…فکر نم?‌کنم بره!
~بعد چند بازی اول که پرسپولیس نتیجه نگرفت،پروین کماسی رو به تیم آورد.بعد اومدن اون تیم پیشرفت خوبی داشت.اما زوبل قبول نمی‌کرد که دلیل این پیشرفت کماسیه!نظر شما چیه؟!  بعد اومد کماسی واقعا بدنای ما خیلی آماده‌تر شد و بچه‌ها حالا می‌تونن حتی بیشتر از ۹۰دقیقه هم بازی کنن.اما خب هم مربی نظرای خاص خودشو داره.زوبل فکر میکرد با کار با توپ می‌تونه بدنا رو آماده کنه اما خب اینطور نبود.
~بهترین بازی که امسال انجام دادی برابر کدوم تیم بود؟  فکر کنم برابر برق،پیکان و بیشتر پاس.
~بازیت با پاس چند درصد از توانایی‌های مهرداد اولادی بود؟  فقط ٪۶۰! بقیه‌ش هم با تمرین بیشتر به دست میاد.

~بهترین گلی  که امسال زدی کدوم گل بود؟  گل به شموشک.
~معمولا بعد گلزنی چیکار می‌کنی؟  پشتک می‌زنم! اما در بازی‌هایی که زمین بده یا خیسه این کارو نمی‌کنم چون سر می‌خورم!
~اصلانیانم بعد گلاش پشتک می‌زد اما دکترا بهش گفتن این کارو نکن؟!  به من هم مربیا و دکترا گفتن که پشتک نزنم اما خب من به خاطر هوادارا این کارو می‌کنم!
~پشتک زدنو از کجا یاد گرفتی؟  کوچیک که بودم خودم ژیمناستیک تمرین می‌کردم.الانم دارم پشتکای جدیدتر یاد می‌گیرم!
~بره حرکات بعد گلت برنامه‌ریزی می‌کنی؟  بعضی وقتا که بی‌کار تو اتاقمم روش فکر می‌کنم! اگه برابر ملوان هم ایشالله گل بزنم،یه کار جدید انجام می‌دم!
~روابط بچه‌ها در تمرینات چطوریه؟  در هر تیمی صمیمیت وجود داره و بچه‌های تیم ما هم با همدیگه یک دل هستن.
~نظرتون راجع به این مصاحبه چیه؟  فکر می‌کنم شما سن کمی داشته باشید،اما خیلی خوب صحبت می‌کنین،اطلاعات خوبی هم دارین.چون بعضی از چیزایی که گفتید رو واقعا نمی‌دونستم! خوب هم ازم حرف می‌کشید.فکر می‌کنم در رشته خبرنگاری موفق باشید.
~به خاطر اینکه وقتتونو در اختیار من گذاشتین،ازتون ممنونم…

.:تک‌جمله‌ای با مهرداد اولادی:.
سخت‌ترین‌رقیب‌درپرسپولیس  توپ!
بهترین‌بازیکن‌پرسپولیس  کریم‌باقری
شوخ‌ترین‌بازیکن‌پرسپولیس  پژمان‌جمشیدی
تیم‌موردعلاقه‌خارجی  بارسلونا
بازیکن‌موردعلاقه‌خارجی  رونالدو
بازیکن‌موردعلاقه‌ایرانی  علی‌کریمی
زوبل  مربی
پروین  اسطوره
برانکو  سرمربی
تیم‌ملی  افتخار
پرسپولیس  انگیزه
جام‌جهانی  بزرگی
قرمز  عشق
آبی  نگو!!!
کماسی  بدنساز
تپه‌های‌داوودیه  بدبختی!
آکادمی‌المپیک  اونم‌بدبختی!
هواداران  دل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ