خرید خانه در تهران با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان

0

یکی از دلایلی که باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود، نوع سند آن است؛ چرا که برخی از خانه‌ها به دلیل قولنامه‌ای بودن با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

با توجه به آگهی خانه‌های فروشی در شهر تهران، مشاهده می‌شود که در میان این واحدهای مسکونی، واحدهایی هستند که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

به گزارش اقتصاد نیوز، شاید تصور اینکه در شهر تهران کسی بتواند با پولی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خانه خریداری کند دور از ذهن و عجیب به نظر برسد، اما با کمی جست‌وجو درمی‌یابیم که هنوز هم می‌توان در بسیاری از نقاط تهران، با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خانه خریداری کرد.

یکی از دلایلی که باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود، نوع سند آن است؛ چرا که برخی از خانه‌ها به دلیل قولنامه‌ای بودن با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند. البته برخی از واحدهای مسکونی نیز وجود دارند که در آگهی آنها نوشته شده «سند در دست اقدام» و همین موضوع می‌تواند در قیمت‌گذاری ملک اثرگذار باشد.

در میان آگهی‌ها واحدی ۴۵متری و نوساز در محله کن‌سولقان با قیمت هر مترمربع ۲٫۲ میلیون تومان که قیمت کل آن معادل ۹۹ میلیون تومان می‌شود، به فروش می‌رسد که به دلیل آماده نبودن سند آن کمی ارزان‌تر از سایر ملک‌های نوساز آن منطقه به فروش می‌رسد.

قیمت مسکن در تهران قیمت خانه در تهران قیمت آپارتمان در تهران

واقع شدن واحد مسکونی در طبقه زیرهمکف از دیگر عواملی است که باعث کاهش قیمت ملک می‌شود. در میان آگهی‌ها واحدی ۴۷متری و ۱۴ سال ساخت در محله خراسان با قیمت ۷۹ میلیون تومان آگهی شده است که این واحد مسکونی در طبقه زیرهمکف واقع شده است.

همچنین واحدی ۵۰متری و ۱۵ سال ساخت در جشنواره با قیمت هر مترمربع ۱٫۷ میلیون تومان و قیمت کل ۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که واقع شدن واحد در طبقه زیرهمکف و قولنامه‌ای بودن ملک سبب آن شده است که ارزش آن بسیار پایین‌تر آید.

عوامل زیاد دیگری مانند عمر بالای ساختمان، تمیز نبودن واحد مسکونی، نداشتن پارکینگ، نداشتن آسانسور، نورگیر نبودن خانه و… می‌توانند در کم ارزش‌ کردن واحد مسکونی اثرگذار باشند.

البته در میان این آگهی‌ها برخی از واحدها وجود دارند که دارای وام بانکی هستند که این عامل می‌تواند ارزش ملک را بالاتر ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ