یک پلنگ ماده و چهار توله‌اش در خرم ناز یاسوج تلف شدند +تصاویر

0

متاسفانه لاشه یک پلنگ ماده آبستن که چهار توله داشته و آماده زایمان بود، در منطقه شکار ممنوع خرم ناز یاسوج مشاهده گردید و ضایعه بزرگی برای محیط زیست کشور رقم خورد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: عصر روز دوشنبه ۹۵/۱/۳۰ لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکار ممنوع خرم ناز توسط محیط بانان در حالی مشاهده شد که یکی از توله هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده است.

عکس شکار پلنگ ایرانی شکار پلنگ خرم ناز یاسوج پلنگ ایرانی اخبار یاسوج
اسداله هاشمی اظهار داشت: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به سازمان مرکزی اعلام شده و لاشه پلنگ جهت کالبد گشایی و بررسی های تخصصی به اداره کل دامپزشکی استان منتقل گردید.

روز ۹۵/۱/۳۱ لاشه پلنگ توسط دامپزشک معتمد اداره کل دامپزشکی کالبد گشایی شده و مشخص گردید که پلنگ چهار توله ی آماده تولد داشته است.

در حال حاضر نمونه برداری و آزمایشات لازم جهت تعیین علت دقیق مرگ انجام شده است اما بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت زایی بوده است و احتمالا حین زایمان از بین رفته است.

عکس شکار پلنگ ایرانی شکار پلنگ خرم ناز یاسوج پلنگ ایرانی اخبار یاسوج

عکس شکار پلنگ ایرانی شکار پلنگ خرم ناز یاسوج پلنگ ایرانی اخبار یاسوج
هر چهار توله پلنگ که کامل و آماده تولد بوده اند در تصویر فوق مشخص است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این پلنگ ماده و توله هایش پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و بررسی های تخصصی اعلام خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ