جزئیات کلاهبرداری تلفنی از نمایندگان مجلس

0

سرهنگ بهروز رهبریان درباره جزئیات کلاهبرداری تلفنی از نمایندگان مجلس، گفت: در اواسط مردادماه امسال گزارشی از حراست مجلس شورای اسلامی به پلیس آگاهی ناجا ارجاع داده شد که در این گزارش آمده بود: « فردی با نمایندگان مجلس تماس حاصل کرده و با بیان اینکه در حوزه انتخابیه این نماینده دچار سانحه رانندگی شده و همسر خود را از دست داده است، به نمایندگان عنوان می‌کرد که فرزندانش مجروح شده و برای درمانشان، به کمک نقدی احتیاج دارند.»

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز از روی دلسوزی مبالغی را به شماره حساب این فرد تماس‌گیرنده واریز می‌کردند، گفت: برخی از نمایندگان برای پیگیری وضعیت فرزندان این فرد با مرکز درمانی اعلام شده تماس می‌گرفتند، اما طی تماسی متوجه شدند که این حادثه صحت ندارد که لاجرم مراتب را به حراست مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بودند.

رهبریان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد نمایندگان مبالغی بین ۳۵۰ هزار تا دو میلیون تومان به حساب این فرد واریز کرده‌اند، گفت: این فرد کلاهبردار توانسته بود بدین شیوه از ۱۵ نماینده مجلس نزدیک به ۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری کند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پس از وصول این گزارش، از حراست مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت، گفت: ماموران در بررسی‌ها، سرنخ یک متهم ۵۵ ساله که سوابق مرتبط در زمینه کلاهبرداری داشت را پیدا کردند.

وی با بیان اینکه متهم در یک عملیات پلیسی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شد، گفت: تحقیقات از این فرد نشان داد که این فرد با مراجعه به دفتر نمایندگان با عجز و ناله شماره همراه این نمایندگان را به دست آورده و پس از تماس تلفنی، با بهانه کمک نقدی برای درمان فرزندانش، از این افراد کلاهبرداری می‌کرد.

رهبریان با بیان اینکه این فرد شیاد و کلاهبردار در استان‌های مختلف کشور تردد داشته و پس از برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس، شماره حساب مالک ویلا یا صاحب مرکز اقامتی را دریافت و به نمایندگان می‌داد، گفت: این فرد شماره حساب افراد دیگر را به نمایندگان مجلس می‌داده و این مسئله سبب پیچیدگی رسیدگی به این پرونده شده بود.

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، این فرد با تعدادی از نمایندگان ادارات دولتی و شهرداری نیز تماس گرفته بود که توانسته در نهایت از نمایندگان مجلس کلاهبرداری کند.

وی درباره سابقه‌دار بودن این فرد به ایسنا گفت: این فرد سابقه کلاهبرداری در پرونده خود دارد و مدتی را نیز به این دلیل در حبس بوده، اما پس از آزادی، به تنهایی شروع به انجام مجدد اعمال مجرمانه خود کرده است.

رهبریان با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از پرونده‌های کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری تلفنی است، گفت: با اینکه از نیمه دوم امسال شاهد سایر نزولی این گونه پرونده‌ها بوده‌ایم، اما از شهروندان خواست نسبت به تماس‌های تلفنی یا پیامک‌های دریافتی حساس باشند و به راحتی فریب نخورند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ