موفقیت در کسب و کار با حضور استاد “شهرام جزایری”

0

در دی ماه سال گذشته هم یک همایش اقتصادی برگزار شد که در آنجا هم از شهرام جزایری دعوت شده بود به عنوان مدرس حضور داشته باشد.

مدیران موفق ثروت شهرام جزایری بیوگرافی شهرام جزایری

«موفقیت در کسب و کار» با حضور اساتید آشنا به فن فن تجارت!

به گزارش آرمان، آگهی این آموزش این روزها در صفحات مجازی منتشر شده است البته برگزاری این دوره‌ها عادی و سابقه‌دار است اما زمانی چشم‌ها از تعجب گرد می‌شود که در میان تصاویر اساتید به چهره آشنایی بر می‌خورد و نام این استاد هم برای بسیاری در جامعه آشناست: استادشهرام جزایری! همان فعال اقتصادی که در سن ۲۹ سالگی و در جریان بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده فساد اقتصادی ایران بازداشت شد و سال‌ها در زندان بود. او با اقتصاد ایران آشناست که اگر نبود این میزان اتهام اقتصادی نداشت.

آن طور که در سایت‌ها منتشر شده است شهرام جزایری در آن دادگاه به ۲۷ سال حبس محکوم گردید ولی پس از اعتراض وی به حکم دادگاه، دیوان عالی کشور حکم دادگاه را نقض و دستور رسیدگی مجدد به پرونده او را صادر نمود. سرانجام در سال ۱۳۸۷ شهرام جزایری بابت اتهامات خود به ۱۱ سال حبس تعزیری، رد مبلغ ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۸۵ دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق‌الذکر (۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد.

اتهامات او عبارت بودند از: ۱- تحصیل مال از طریق نامشروع ۲- پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف ۳- تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه ۴- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی ۵- تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده ۶- خروج غیرمجاز از مرزهای کشور. بسیاری با شنیدن نام او به یاد بابک زنجانی می‌افتند که او هم به دلیل اتهامات اقتصادی در زندان است و در ذهن خود این سوال را مطرح می‌کنند که آیا او هم پس از آزادی از زندان استاد خواهد شد.

مدیران موفق ثروت شهرام جزایری بیوگرافی شهرام جزایری

از دستفروشی تا استادی!

چه کسی تصور می‌کرد فرد که روزی با اتهامات اقتصادی روانه زندان شد، در بهار ۹۵ پوستر کلاس های آموزشی‌اش در صفحات مجازی منتشر و تبلیغ شود که از شهرام جزایری راه و رسم کسب و کار بیاموزید!

بهار پارسال بود که شهرام جزایری گفت: «مطمئن باشید به زودی کاری می‌کنم که عالم هستی به وجودم افتخار کنه.» هنوز مشخص نیست ورود او به عرصه آموزش همان موفقیتی است که از آن سخن می‌گفت؟ به نظر می‌رسد او دیگر به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کلان مانند دوران قبل از بازداشتش نیست و تاکید هم کرده که سیاست خط قرمز اوست پس باید مسیر دیگری برای او ترسیم کرد. البته ریشه آموزش در زمانی که در زندان بود هم در او دیده می‌شد چنانکه خودش می‌گوید: « در زندان هم به دوستانم مشاوره‌هایی می‌دادم اما کار اقتصادی به معنی داشتن دفتر و دستک حاشا و کلا. من مشاوره می‌دادم به رفقایی که بنگاه اقتصادی درست کرده بودند. می‌گفتند چه کار کنیم، من هم می‌گفتم این کار را بکنید. بار اول و دوم مجانی بود. بعد دیگه باید پول می‌دادند. درآمد خیلی خوب و عالی به طوری که خودم، خانواده‌ام و زندانیان دور و بر همگی سیر و راضی می‌شدیم.»

برخی تصور می‌کنند او تاجری بوده که در کودکی طعم فقر را چشیده چون تعریف کرده بود که در سال‌های کودکی دستفروشی می‌کرده اما واقعیت این طور نبوده که تصور می‌شود بلکه به گفته خودش خانواده او هیچ‌وقت فقیر نبوده و سطح اقتصادی آنها متوسط رو به بالا بود. پدر او کاسب بود پس شم اقتصادی از بچگی با او بوده و حالا می‌خواهد آن را در اختیار دیگران بگذارد. گفتنی است در دی ماه سال گذشته هم یک همایش اقتصادی برگزار شد که در آنجا هم از شهرام جزایری دعوت شده بود به عنوان مدرس حضور داشته باشد که محورهای آن همایش آموزشی شامل: «مدل رفتاری ثروت آفرینان و ثروت جویان و بررسی عناصر آن»، «مدل‌های قابل اجرای ثبات مالی و شروع از صفر»، «طراحی جریان ثروت در زندگی مالی به‌صورت عینی»، «۱۰ کلید فرهنگ ثروت آفرینی و کاربرد آن» و… .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ