احتمال توقف تولید خودروی پراید

0

مشرق، سعید مدنی در حاشیه بازدید رئیس سازمان تأمین اجتماعی از خط تولید سایپا در پاسخ به فارس در خصوص طراحی پلت‌فرم جدید توسط این شرکت اظهار داشت: طبق قراردادی که با یک شرکت بین‌المللی خارجی منعقد کرده‌ایم کار طراحی پلت‌فرم جدید برای تولید انواع مدل‌های خودرو آغاز شده است.

وی ادامه داد: مدت این قرارداد ۳۰ ماه تعیین شده است.

مدنی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه طبق قانون ارتقا کیفیت خودرو آیا تودیع محصولات پراید از سال ۹۴ متوقف خواهد شد، گفت: تا سال ۹۴ محصولات جدیدی را در چرخه تولید خواهیم داشت و ممکن است پراید از چرخه عرضه سایپا خارج شود ولی باز هم صادرات این محصول را به بازارهای خارجی خواهیم داشت.

وی در مورد تأمین قطعات تندر ۹۰ و مگان و مذاکره با شرکت رنو پارس نیز به فارس گفت: بعد از تحریم خودروسازان، سفارش‌گذاری قطعات رنو را کاهش داده بودند که قرار شد از اوایل دسامبر این سفارش‌گذاری شروع شود.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که گفت شرکت سایپا با خریداران مگان تماس می‌گیرد و از آن‌ها می‌خواهد که بجای این خودرو پراید تحویل بگیرند چه برنامه‌ای برای عمل به تعهدات خود در این خصوص دارید، نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم مشکلاتی پیش آمده که با مذاکره با شرکت رنو، تعداد محدودی از قطعات مگان در حال ورود به کشور است تا به تعهداتمان در این مورد عمل کنیم.

مدیرعامل سایپا در مورد تولید محصولات جدید این شرکت نیز گفت: تولید انبوه وانت پراید آغاز شده و تولید انبوه تیبا ۲ (هاچ بک) نیز از اواخر دی‌ماه آغاز خواهد شد که قیمت آن تفاوت زیادی با قیمت تیبای معمولی ندارد.

وی افزود: سراتو و بی ۹۰ نیز آماده تولید است که به دلیل تحریم‌ها تأمین قطعات آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

مدنی تصریح کرد: برای تأمین قطعات سراتو در حال مذاکره با شرکت کیا هستیم.

وی در خصوص وضعیت تولید شرکت سایپا نیز گفت: در حال حاضر با کاهش موقتی تولید به دلیل مشکل تأمین قطعات روبرو هستیم ولی به دنبال تأمین قطعات از منابع دیگر هستیم و امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به رنج تولید قبل برسیم.

وی با بیان اینکه به همین خاطر زیاد به دنبال تعدیل نیرو نیستیم افزود: در حال حاضر میانگین تولید سایپا ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دستگاه است که امیدواریم بزودی افزایش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ