نازک افشار از زندان آزاد شد + عکس

0

نازک افشار کارمند سابق سفارت فرانسه در تهران، از زندان آزاد شد.

به گزارش میزان، نازک هوشمند افشار، کارمند سابق سفارت فرانسه در تهران که دارای تابعیت ایرانی و فرانسه است، امروز از زندان اوین ازاد شد.

همسر نازک افشار کارمند سفارت فرانسه فتنه 88 بیوگرافی نازک افشار بازداشت‌شدگان فتنه 88 انتخابات 88

کارمند مرکز فرهنگی سفارت فرانسه که به عنوان یکی از متهمان حوادث کودتای انتخابات ۸۸ در دادگاه حاضر شده بود با تاکید بر سوابق ۱۸ ساله خود اظهار داشت: با کاری که کردم سابقه خودم را خراب کردم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نازک افشار که در جلسه روز شنبه دادگاه حاضر شده بود با بیان اینکه “با کاری که کردم سابقه خودم را خراب کردم” گفت که برادران وزارت اطلاعات مرا به اشتباه خود متوجه کردند.

افشار که این سخنان خود را با چشمانی گریان بیان می‌کرد درباره فعالیت‌های سفارت فرانسه نیز به ذکر نکاتی پرداخت.

وی که در بخش فرهنگی سفارت فرانسه به مدت ۱۸ سال مشغول فعالیت بوده است، گفت که مسئولان بخش فرهنگی این سفارتخانه از شرکت او در برخی تجمعات پس از انتخابات خبر داشتند.

همسر نازک افشار کارمند سفارت فرانسه فتنه 88 بیوگرافی نازک افشار بازداشت‌شدگان فتنه 88 انتخابات 88
وی همچنین اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده که به ما هم ابلاغ می‌شد اگر در جریان درگیری که جلوی در بخش فرهنگی ایجاد می‌شد فردی به سفارت پناه می‌‌آورد ما باید او را به داخل بخش فرهنگی پناه می‌دادیم.

وی با بیان اینکه دو تا ۳ بار در تظاهرات غیرقانونی پس از انتخابات شرکت کرده‌ام ، گفت: من به دلیل ندانم‌کاری ایمیل‌هایی را که به من می‌رسید برای دوستانم ارسال می‌کردم.
افشار با تاکید بر اینکه من نادم و متنبه شده‌ام، اضافه کرد: کسی از من نمی‌خواست اطلاعاتی جمع‌آوری کنم اما در این تجمعات حضور فیزیکی داشتم چرا که خانه من نزدیک میدان ونک بود و اگر خبری می‌شد مطلع می‌شدم.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه‌های سیاسی سفارتخانه ایرانی‌ها را شرکت نمی‌دادند گفت که با توجه به نداشتن رایزن فرهنگی، وابسته علمی که از او به عنوان افسر امنیتی یاد شد تصمیمات سفیر را به ما می‌گفت.

این کارمند سفارت فرانسه با کذب خواندن خبر مربوط به تشکیل شبکه از سوی خود، اظهار داشت: بعد از اینکه برادران اطلاعات تعدادی از ایمیل‌ها را باز کردند تازه متوجه آنها شدم چرا که حتی برخی از آنها را نخوانده بودم و فقط آنها را ایمیل می‌کردم اما شبکه‌ای را درست نکرده بودم.

همسر نازک افشار کارمند سفارت فرانسه فتنه 88 بیوگرافی نازک افشار بازداشت‌شدگان فتنه 88 انتخابات 88

وی همچنین درباره برخورد مسئولان امنیتی در هنگام بازداشت و زندان تاکید کرد: آنها خیلی با من مهربان بودند به‌خصوص برادران وزارت اطلاعات که من را متوجه اشتباهم کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ