حکم ۴ متهم امنیتی احسان‌مازندرانی ،سامان‌صفرزایی ،آفرین‌چیت‌ساز و داود اسدی

0

احسان مازندرانی (مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان)، سامان صفرزایی (نشریه اندیشه پویا) ، آفرین چیت ساز یادداشت نویس روزنامه ایران ، داود اسدی

ایمان میرزازاده وکیل صفرزایی گفت: بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرده بود امروز به دفتر شعبه دادگاه مراجعه کردم که اعلام کردند قاضی حکم را صادر کرده و برای تایپ ارسال شده است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه دفتر دادگاه گفته فردا (سه‌شنبه) حکم ابلاغ می‌شود افزود: قرار است متهمان نیز از زندان به دادگاه بیایند تا حکم به آنها نیز ابلاغ شوند.

سوابق ایمان میرزازاده بیوگرافی عیسی سحرخیز بیوگرافی سامان صفرزایی بیوگرافی داود اسدی بیوگرافی احسان مازندرانی بیوگرافی آفرین چیت ساز

به گفته میرزازاده، احسان مازندرانی (مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان)، سامان صفرزایی (نشریه اندیشه پویا) ، آفرین چیت ساز یادداشت نویس روزنامه ایران ، داود اسدی و عیسی سحرخیز از دستگیر شدگان آبان ۹۴ به شمار می‌روند که به جز سحرخیز، برای چهار نفر دیگر حکم صادر شده است.

بر اساس آنچه پیشتر علیزاده طباطبایی وکیل مدافع احسان مازندرانی، داود اسدی و عیسی سحرخیز گفته بود، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و توهین به مقامات از اتهامات مشترک این افراد است و برخی نیز علاوه بر اتهامات یاد شده به نشراکاذیب هم متهم شده‌اند.

۴ متهم امنیتی بازداشت شده که پیشتر سخنگوی قوه‌ قضاییه از صدور حکم آنها خبر داده بود به تحمل ۵ تا ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
به گزارش تسنیم، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی با اشاره به احکام صادر شده برای متهمان امنیتی دستگیر شده اظهار کرد: دادگاه انقلاب این متهمان را در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
وی ادامه داد: طبق حکم دادگاه، آفرین چیت‌ساز به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
این وکیل دادگستری ادامه داد: احسان مازندرانی نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده است. داود اسدی و احسان صفرزایی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.
علیزاده‌طباطبایی از تصمیم این متهمان برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ