بیوگرافی علیرضا علیفر گزارشگر فوتبال +سوتی ها

0

سرهنگ علیرضا علیفر گزارشگر فوتبال صدا و سیما است. او پیشتر به عنوان روزنامه‌نگار، بازیکن فوتبال، مربی فوتبال و پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت داشته‌است.

سوتی های علیرضا علیفر سرهنگ علیفر جملات علیرضا علیفر بیوگرافی علیرضا علیفر

علیرضا علیفر در مصاحبه‌ای گفته‌است که در ۱۷ خرداد در سه‌راه امین‌حضور تهران به‌دنیا آمده‌است و به گفته خودش ۶۲ سال سن دارد. وی همچنین از نامیان ورزش باستانی تهران می‌باشد و به مرشد علی نیز شهرت دارد او دانش‌آموز دبیرستان بدر بوده و پس از شرکت در کلاس‌های خبرنگاری، در ۱۶ سالگی خبرنگار نشریه دنیای ورزش می‌شود. او بعدها در نشریات ورزشی مانند هدف و بشیر زیر نظر اردشیر لارودی و جهانگیر کوثری به روزنامه‌نگاری ادامه داد. در زمان انقلاب دانشجوی سال سوم دانشکده افسری شهربانی، جایی که از آن مدرک لیسانس در رشته علوم قضایی دریافت کرده‌است. او در دانشکده افسری هم‌دوره فیروز کریمی بود و پس از فارغ‌التحصیلی در راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مشغول به‌کار شد.

فوتبال

علیرضا علیفر
شناسنامه
نام کامل علیرضا علیفر
پست دفاع میانی
باشگاه‌های جوانان
باشگاه‌ها
جوانان برق
جوانان تاج
دانشکده افسری
دوران مربیگری
جوانان دارایی
دارایی (دستیار)
امید انتظام
انتظام (دستیار)

علیفر در تیم‌های جوانان باشگاه‌های برق تهران و تاج سابقه بازی در پست دفاع میانی دارد. او مدتی هم در باشگاه پاس تمرین کرده‌است. به گفته علیفر، او در مسابقات داخلی دانشکده افسری از ناحیه زانو مصدوم‌شده و فوتبال را کنار گذاشته‌است. او پیش از سال ۱۳۷۰، مدرک مربیگری درجه ۳ فوتبال آسیا را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده و پس از ۲ سال کار، مدرک درجه ۲ را اخذ کرده‌است. ۲ سال بعد مدرک درجه ۱ را از فدراسیون دریافت می‌کند.

او دو سال سرمربی تیم جوانان باشگاه دارایی بوده‌است و در سال دوم به صورت همزمان دستیار منصور امیرآصفی در تیم بزرگسالان بوده‌است. او بعداً در تیم امیدهای انتظام سرمربی می‌شود و به طور همزمان دستیار سعید آخوندی سرمربی تیم بزرگسالان باشگاه بوده‌است.

علیفر در بدو تأسیس شبکه سه سیما پس از تست گزارشگری روی نوار یکی از بازی‌های لیورپول و منچستر یونایتد جذب سازمان صدا و سیما می‌شود و از راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خود را بازنشسته می‌کند. علیفر در صدا و سیما در سایه گزارشگرانی مانند عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی، جواد خیابانی و پیمان یوسفی باقی مانده‌است. او در گزارش خود سبک خاصی را پی می‌گیرد و اعتقاد دارد که نباید آنچه بیننده، خودْ می‌بیند را در گزارش منعکس کرد. او گاهی جملات عجیب در گزارش خود به‌کار می‌برد. گزارش‌های علیفر سرشار از اظهارنظرهای فنی است. در مشهورترین مورد، علیفر همیشه با سیستم‌های فوتبالی با خط دفاع ۴ نفره و خطی ضدیت و مخالفت دارد. بسیاری از جمله‌های او در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته‌است و حتی برای جملات او صفحاتی وجود دارد.

سوتی های علیرضا علیفر سرهنگ علیفر جملات علیرضا علیفر بیوگرافی علیرضا علیفر

[دقیقه ۷۰] ۲۰ دقیقه تا پایان بازی وقت داریم و تو بیست دقیقه می شه ۲۰ تا گل زد! (علیرضا علیفر، بلژیک-الجزایر)

• به نوعی مقسم (!!!) تیم بلژیک هست. (علیرضا علیفر، بلژیک-الجزایر)

• فرتونگن احساس گناه می کنه از این پنالتی که داده! (علیرضا علیفر، بلژیک-الجزایر)

• بازیکن تیم فنر(مکث طولانی) باغچه! (علیرضا علیفر، بلژیک الجزایر)

• ۴ میلیون دعاگوی تیم بوسنی اند. (علیرضا علیفر، بوسنی-نیجریه)

بازی پرسپولیس – الشباب :
استاد علیفر : داوران ژاپنی اگرم اشتباه کنن غرض و مرض ندارن !

بازی پرسپولیس – الشباب
من ساعتمو یک ساعت جلو نکشیدم ببخشید دیر رسیدم واسه گزارش بازی !

در جریان بازی دوستانه ایران – ارمنستان علیفر گزارشگر بازی هنگام ورود سید محمد حسینی مدافع ذوب آهن به بازی او را قاسم حدادی فر معرفی کرد ، در حالیکه حدادی فر در نیمه اول برای تیم ملی بازی کرده بود و در وسط دو نیمه از بازی خارج شده بود، این گاف در حالی صورت گرفت که دو بازیکن از نظر استیل ظاهری هیچ شباهتی به هم ندارند !

جمله ای استثنائی از اســــتـــاد علیفر :
یک در بین سه
یک در بین سه
یک در بین سه
. . .
یک در کنار سه !

این گل ساده بود ولی آسان نبود!!!

وقتی تیم ایران ۱-۰ عقب بود ، علیفر بارها اشاره کرد که نتیجه در دیدارهای تدارکاتی مهم نیست، اما هنگامی که ایران ۲-۱ پیش افتاد آرزو کرد و از خدا خواست که ما برنده بازی باشیم!

بازی یوونتوس با یه تیم دیگه بود تو ورزشگاه اختصاصی یوونتوس ( دل آلپی تورین ) اواسط نیمه اول بود که یکی از بازیکنای تیم رقیب اخراج شد ، یوونتوس هم تا آخر نیمه اول ۳ تا گل زد و ۳-۰ جلو افتاد . نیمه دوم که شروع شد، آقای علیفر گزارشگر بازی گفت درسته که فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی من مطمئنم که یوونتوس با این شرایط ۱۰۰% این بازی رو میبره. همین موقع ها بود که تیم حریف در عرض ۵ دقیقه طوفانی، ۲ تا گل زد. بعد آقای علیفر که از این شرایط متحیر شده بود گفت : عرض کردم که فوتبال اصلا قابل پیش بینی نیست !

گزارش دیدار بارسلونا – رئال وایادولید گاف بزرگ دیگری داد و البته گافش را به شکل عجیبی تحلیل کرد!

علیفر که تا آخرین دقایق مسابقه در نیمه اول متوجه نشده بود دنی آلوس در این فصل پیراهن شماره ۲ را به تن نمی کند انگار که از جایی خبر گرفته باشد گفت:«خب ظاهرا امسال آقای جراردو مارتینو پیراهن شماره ۲ را از دنی آلوس گرفته و به مونتویا داده است و آلوز ۲۲ می پوشد.»

این اتفاق به همین جا ختم نشد تا علیفر در تحلیلی تاریخی در اوسط نیمه دوم بگوید:«معلوم نیست چرا مارتینو پیراهن شماره ۲ را از آلوس گرفته و به مارتین مونتویا داده اما ظاهرا بحث رو کم کردن ( عبارتی در همین مضمون) در کار بوده است!»

این اظهار نظر تاریخی در حالی رخ داد که دنی آلوس مدافع راست برزیلی بارسلونا به خاطر علاقه اش به اریک آبیدال ( و به نوعی حمایت از این مدافع فرانسوی در مقابل جدایی اجباری او از باشگاه بارسلونا) از ابتدای این فصل با انتخاب خود شماره ۲۲ که تا فصل پیش دراختیار آبیدال بود را انتخاب کرد و اصلا بحث گرفتن پیراهن شماره ۲ از او از سوی مارتینو مطرح نبوده است!

علیفر که با این تحلیل تاریخی اطلاعات ناقص خود را به رخ کشید در طول گزارش بارها سعی کرد با تعریف و تمجید از نیمار و البته مسی این دو را بسیار بهتر از رونالدو معرفی کند.او همچنین اظهار نظرهای تاریخی اش درباره دفاع خطی و پاس های عرضی کوتاه را تکرار کرد و البته همچنان اصرار داشت که بگوید جام قهرمانی باشگاه های اروپا درست است نه لیگ قهرمانان!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ