کتایون شهابی داور جشنواره کن شد +عکس و بیوگرافی

0

کتایون شهابی (متولد ۱۹۶۸) تهیه‌کننده ایرانی و و مدیر عامل مؤسسه رسانه بین‌المللی شهرزاد است. وی در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ عضو هیئت مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران بود. شهابی در اردیبهشت ۱۳۹۵ او به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ معرفی شد.

همسر کتایون شهابی عکس جشنواره کن داور جشنواره کن جشنواره کن بیوگرافی کتایون شهابی

کتایون شهابی از ایران به عنوان یکی از داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن سال ۲۰۱۶ انتخاب شد.

جشنواره فیلم کن با اعلام اسامی داوران بخش رقابتی از کتایون شهابی در کنار کریستن دانست و دونالد ساترلند بازیگران آمریکایی، مدس میکلسن بازیگر دانمارکی و لاسلو نمس کارگردان مجار نام برد.

شهابی پخش کننده جهانی فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده بود که در ایران و‌ جهان موفقیت هایی کسب کرد. این فیلم سال گذشته از بخش نوعی نگاه جشنواره کن جایزه گرفت.

نمس سال پیش با فیلم «پسر شائول» جایزه بزرگ داوری کن را برد و این جایزه را از دست میکلسن در مراسم اختتامیه کن دریافت کرد.

والریا چولینو بازیگر ایتالیایی که به جرگه کارگردان‌ها هم پیوسته و سال ۲۰۱۳ با اولین فیلمی که ساخت با عنوان «میله» در بخش نوعی نگاه کن حضور داشت، دیگر داور بخش رقابتی کن است.

دانست جایزه بهترین بازیگر کن را برای بازی در فیلم «مالیخولیا» ساخته لارس فون تریه در سال ۲۰۱۱ برد .

همسر کتایون شهابی عکس جشنواره کن داور جشنواره کن جشنواره کن بیوگرافی کتایون شهابی

بخش رقابتی کن با نمایش ۲۱ فیلم ، امسال برگزار می‌شود. برنده جایزه در مراسم اختتامیه که ۲۲ ماه می برگزار می‌شود معرفی می‌شود. این در حالی است که اصغر فرهادی نیز با فیلم «فروشنده» یکی از حاضران در بخش رقابتی است.

شهابی دانش‌آموخته رشته ادبیات فرانسه در مقطع دکترا است. وی فعالیت خود را در زمینه سینما از ابتدای دهه ۱۳۶۰ در بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. شهابی از سال ۲۰۰۱ به فعالیت در بخش خصوصی روی آورد و به عنوان مدیرعامل شهرزاد اینترنشنال مدیا در زمینه صادرات محصولات فرهنگی سینمایی به خارج از ایران و پخش این آثار در عرصه­ جهانی فعالیت می‌کند.
وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان صادرکننده نمونه خدمات فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی بصری که فعالیت‌های گسترده جهانی در معرفی و توسعه صادرات این بخش انجام داده، انتخاب شد. شهابی در سال ۲۰۱۲ نیز شرکت فرانسوی نوری پیکچرز را در پاریس تأسیس کرد که فیلم‌های قصه‌ها، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت و ناهید از فیلم‌های توزیع شده توسط این شرکت می‌باشد.
شهابی در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۹۰ همراه با محسن شهرناز، هادی آفریده، ناصر صفاریان، شهرام بازدار و مجتبی میرطهماسب به اتهام همکاری با بی‌بی‌سی فارسی بازداشت شد وی پس از پنجاه و چهار روز بازداشت در زندان اوین، در تاریخ ۱۸ آبان ۹۰ با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

همسر کتایون شهابی عکس جشنواره کن داور جشنواره کن جشنواره کن بیوگرافی کتایون شهابی

  • از ایران یک جدایی (تهیه کننده)
  • کمی بالاتر (تهیه کننده)
  • ماهی (منشی صحنه ۱۳۶۶)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ