۵ نشانه سرطان پستان /چطور بفهمیم سرطان سینه داریم؟

0

یکی دیگر از علائم سرطان پستان (سینه) خستگی است ، سرطان سینه Breast cancer به یکی از شایع ترین انواع سرطان در میان زنان تبدیل شده و باید نشانه‌‎های آن را جدی گرفت.

 طبق آمارهای منتشر شده نزدیک به ۲۴۶ هزار نفر تا پایان سال جاری میلادی بر تعداد مبتلایان به سرطان پستان تنها در ایالات متحده افزوده خواهد شد که از بین آن‌ها، دست کم ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. بدتر از آن اینکه از هر ۸ زن آمریکایی، حداقل یکی به سرطان پستان مبتلا خواهد شد.

مجله سلامت علائم سرطان سینه (پستان) سلامت زنان سرطان زنان Breast cancer

گرچه آمارها در کشورهای دیگر از جمله ایران متفاوت است، اما مسئله شیوع سرطان پستان بین زنان به قوت خود استوار است و باید راه‌حلی برای آن جست. یکی از گام‌های اصلی رعایت کردن برخی نشانه‌ها یا بهتر بگوییم علائم منجر به بروز سرطان پستان است که باید به آن‌ها توجه کرد. رعایت همین نکات است که می‌تواند به شما در تشخیص به موقع یاری رساند.

کمردرد بدون توجیه
کمردرد در دنیای امروز و سبک زندگی مدرن به امری رایج بدل شده و تقریبا هشت نفر از هر ۱۰ نفر آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. از طرفی دیگر، کمردرد می‌تواند یکی از علائم تشکیل تومور در سینه باشد.

در چنین حالتی شما دردی را در ناحیه قفسه سینه و حتی ستون فقرات تجربه خواهید کرد و فکر می‌کنید که این درد ناشی از دردهای استخوانی است. حتی اگر بخواهیم کمی بدبینانه‌تر به موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که احتمال انتقال تومور به ستون فقرات نیز وجود دارد.

سرفه‌های ممتد و گرفتگی صدا
سرطان ابتدایی به وضعیتی اشاره دارد که طی آن برخی از سلول‌های سرطانی در محل رشد می‌کنند، اما اگر این سلول‌ها از محل اصلی خود جدا شده و به بخش‌های دیگر بدن بروند، سرطان ثانویه نامیده خواهد شد. بنابراین زمانی که گرفتگی صدا و سرفه‌ها پایانی ندارند و شما مدام باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید، باید احتمال ابتلا به سرطان ریه را بررسی کنید. این اتفاق در ۶۰ تا ۷۰ درصد زنان مبتلا به سرطان سینه رخ می‌دهد. در برخی از مواقع، سرفه خشک و تنگی نفس مشکل زا هستند.

مجله سلامت علائم سرطان سینه (پستان) سلامت زنان سرطان زنان Breast cancer

خال جدید یا تغییر در وضعیت خال‌های موجود
گفته می‌شود که خال‌ها با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست در ارتباط هستند. خال‌ها همچنین با سرطان پستان نیز در ارتباط هستند. نتایج مطالعه‌ی انجام شده بر روی وضعیت پزشکی حدود ۸۹ هزار زنِ ۴۰ تا ۶۵ ساله در یک بازه زمانی ۱۸ ساله نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سرطان پستان در زنانی که تعداد خال‌هایشان بیشتر است، ۱۳ درصد بیشتر از زنان دیگر است. گفتنی است در طول مدت زمان انجام این پژوهش، ۵۹۶۵ زن به سرطان پستان مبتلا شدند. بنابراین، ظاهر شدن خال‌های جدید و تغییر وضعیت خال‌های قدیمی را سرسری نگیرید.

خستگی
یکی دیگر از علائم سرطان پستان خستگی است. این نوع خستگی با خواب و استراحت کافی برطرف نمی‌شود و با اضطراب در ارتباط است. خستگی در این حالت با اختلال خواب، افسردگی و حتی درد همراه است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این نوع خستگی حاصل به هم خوردن تعادل شیمیایی به علت وجود سرطان در بدن است.

تغییرات در مثانه و روده
این نوع سرطان منجر به بروز تغییرات هورمونی در بدن خواهد شد که همین مسئله نیز خشک شدن مجرای ادراری را به همراه خواهد داشت. در این صورت، کنترل مثانه مشکل شده که با عنوان «بی‌اختیاری ادرار» شناخته می‌شود. از جمله علائم بی‌اختیاری ادرار می‌توان به ادرار ناگهانی، زمان طولانی‌تر از حد معمول ادرار، ادرار هنگام خنده، عطسه، تمرین و سرفه اشاره کرد.

اگر هر یک از این علائم را در بدن خود مشاهده کردید، آن را حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا بتوانید از این طریق از ابتلا به سرطان پستان پیشگیری کنید.

منبع: davidwolfe.com
ترجمه: وبسایت فرادید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ