مرگ ۳ مرد گنج یاب در الیمستان آمل

0

پیکر بی‌جان ۳ مرد در ارتفاعات الیمستان شهرستان آمل عصر روز گذشته ۱۱ اردیبهشت ماه از درون چاهی به بیرون کشیده شد.

به گزارش ایسنا، جنگل‌های الیمستان در بخش امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل در ارتفاع دو هزار متری از جنگل‌های بکر و تودرتوی استان مازندران است.

این منطقه از گذشته محلی برای کسانی بوده است که به طمع گنج به این جنگل‌ها و روستاهای حواشی آن می‌روند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: عملیات جستجوی مفقودین پس از ۱۴ ساعت حوالی ساعت ۲۲ شامگاه یک شنبه پایان رسید.

جمشید نیکزاد ادامه داد: در پی اطلاع از سوی مرکز eoc جمعیت هلال احمر استان مازندران مبنی بر مفقودی چهار نفر در جنگل‌های الیمستان منطقه قلاگردن بلافاصله دوتیم نجات کوهستان همراه با ۲ دستگاه خودروی کمک‌دار و نیروی انتظامی و سه تن از بستگان مفقودین به منطقه اعزام و پس از حدود ۳٫۵ ساعت به منطقه قلعه قلاگردن رسیده و متوجه حفر چاهی در بالای قله شده که با تجسس بیشتر متوجه اجساد سه تن از این مفقودین در داخل چاه شدند.

وی افزود: پس از نصب کارگاه و ورود نجات‌گران به داخل چاه و با هماهنگی نیروی انتظامی و اداره آگاهی اقدام به خروج اجساد از داخل چاه به بیرون کرده و پس از ثابت کردن برروی بستکت و با کمک چند تن از اهالی و نیروی انتظامی منطقه چلاو نسبت به انتقال به روستای الیمستان اقدام شد.

نیکزاد یادآور شد: چاه حفر شده حدود ۹ متر عمق داشته و اجساد با صورت جلسه در داخل روستای المیستان تحویل نماینده سازمان آرامستان و پزشک قانونی شدند.

این ۳ مرد چه کسانی بودند و چه می‌کردند؟

دادستان شهرستان آمل نیز در این باره به ایسنا گفت: به همراه این اجساد، ادوات و آلات حفاری غیرمجاز و دستگاه گنج‌یاب کشف شده است.

علی طالبی افزود: یکی از کسانی که در این حادثه جان باخته سرکرده یک باند حفاری غیرمجاز بود که سابقه زندانی و محکومیت داشته و از دو سال پیش تحت تعقیب بود.

وی یادآور شد: در این حادثه دو نفر دیگر نیز جان خود را از دست داد و یک نفر نیز که معاون سرکرده باند بود متواری شده است.

طالبی با اشاره به دلایل مرگ این افراد گفت: به نظر یکی از افراد با چراغی به درون چاه رفته و از آنجایی که دستگاه تهویه هوای ضعیفی نیز به همراه داشتند؛ از دست می‌رود و دو نفر دیگر نیز برای نجات درون چاه می‌روند که بر اثر متصاعد شدن گاز کشته می‌شوند.

دادستان آمل با بیان این‌که دو دستگاه تلفن همراه نیز از این افراد کشف شده است، افزود: هنوز درباره علت مرگ مطمئن نیستیم و با اعلام نظر پزشکی قانونی در این زمینه اعلام نظر می‌شود زیرا به دلیل فرار یکی از متهمین شائبه مرگ عمدی این افراد نیز دست بررسی است.

وی تاکید کرد: هنوز مشخص نیست چیزی از این حفاری غیرمجاز به دست آمده باشد یا نه و متواری شدن یک فرد هرگونه حدسی را ایجاد می‌کند.

طالبی ادامه داد: یکی از متوفیان پیش از عزیمت به محل حفاری به برادر خود می‌گوید که اگر چند ساعت برنگشتم به دنبال‌مان در فلان محل بیایید؛ برادرش نیز پس از عدم مراجعه وی به محل حفاری می‌رود که با این وضعیت مواجه می‌شود.

وی افزود: اطرافیان متوفی نیروی انتظامی را در جریان این حادثه قرار می‌دهند و مسئولان و امدادگران به محل حادثه می‌روند.

طالبی درباره هویت این افراد نیز گفت: از شناسنامه‌هایی که از این افراد به جا مانده نشان می‌دهد یکی اهل تهران، یکی اهل محمودآباد و یکی هم شناسنامه فیروزکوهی داشته است.

وی در پایان اعلام کرد: نظریه پزشکی قانونی تا یک هفته آینده اعلام می‌شود و سپس می‌توان در این باره نظر نهایی را اعلام کرد.

نقشه گنج گنج یاب حوادث واقعی الیمستان اخبار آمل آدرس گنج
نقشه گنج گنج یاب حوادث واقعی الیمستان اخبار آمل آدرس گنج
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ