خودپردازی که پول نمی دهد +عکس

0
خودپردازی به جای پرداخت پول، داستان جالب اما کوتاه در اختیار شهروندان فرانسوی قرار می دهد.

به گزارش تراز ،این روزها اغلب کتابخوان‌ها هم حتی ترجیح می‌دهند کتاب‌های کم‌حجم یا داستان‌های کوتاه بخوانند. برای همین هم شهرداری یکی از شهرهای کوهستانی در فرانسه دستگاه‌هایی را نصب کرده اند که با استفاده از آن می‌توان داستان کوتاه دریافت کرد.

گرینول فرانسه عکس خلاقیت خلاقیت اخبار فرانسه
این دستگاه‌ها برای نخستین‌بار در شهر گرینول فرانسه نصب شده و مسئولان شهری اعلام کرده‌اند یکی از مهم‌ترین دلایل آن، این است که افراد در محیط‌ های عمومی که مجبورند زمان زیادی را به انتظار بگذرانند از این وسیله استفاده کنند و داستان بخوانند.

هدفی که این دستگاه دنبال می‌کند این است که افراد را به مطالعه‌ای تشویق کند که زیاد وقت آن‌ها را نگیرد، داستان‌های کوتاه این لذت مطالعه را بدون صرف وقت زیاد در اختیار شما می‌گذارند.

شیوه کار این دستگاه به‌این صورت است که شما ابتدا یک سکه را درون دستگاه می‌اندازید و سپس یکی از ۳ گزینه روی دستگاه که بیانگر طول زمانی داستان است را انتخاب می‌کنید و دستگاه داستان را روی تکه‌ای کاغذ چاپ و تقدیم شما می‌کند. این داستان‌ها به‌طور تصادفی انتخاب می‌شوند و تقریبا می‌توان آن‌را یک‌ نوع فال البته داستانی به‌حساب آورد.

تاکنون هشت منطقه از گرونوبل به این دستگاه‌ مجهز شده که می‌توان به چند کتابخانه، سالن شهرستان و دفتر گردشگری این منطقه اشاره کرد البته در صورت موفق بودن طرح، تعداد این دستگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ