مهرداد کفشگری: آنقدر شرمنده بودم گذاشتم ورزشگاه خالی شود بعد بروم

0

مهرداد کفشگری هافبک تیم فوتبال پرسپولیس که در هفته های اخیر با از دست دادن یکی از دوستان نزدیک دیگرش به شدت غمگین و ناراحت به نظر می رسد شب گذشته تولد ۲۹ سالگی خود را بر سر مزار هادی نوروزی جشن گرفت. در ادامه با وی همکلام شدیم تا از آخرین شرایط خودش و پرسپولیس جویا شویم.

لیست بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی مهرداد کفشگری Mehrdad Kafshgari

مهرداد کفشگری Mehrdad Kafshgari (متولد۱۳۶۶ در قائمشهر ، قد : ۱۸۵) بازیکن فوتبال اهل ایران است. وی در حال حاضر در باشگاه پرسپولیس بازی می‌کند. وی سابقه عضویت در تیم‌های باشگاه فوتبال گهر دورود، داماش تهران، راه آهن تهران و تیم ملی جوانان ایران را داراست.کفشگری در بازی رفت لیگ ۹۴پرسپولیس سپاهان که با باخت ۴بر ۲ پرسپولیس همراه بود کاپیتان پرسپولیس بود که با انتقادات فراوانی همراه بود و موجب نیمکت نشینی پنج ماه وی شد ودر بازی برگشت پرسپولیس صبا در قم مجددا با بازوبند کاپیتانی به ترکیب سرخپوشان بازگشت‌. مهرداد کفشگری همچنین در مصاحبه ای اعلام کرد پسر دایی بهداد سلیمی قهرمان سنگین وزنه برداری کشورمان در المپیک لندن میباشد.

با هادی آرامش می گیرم

کفشگری در ابتدا درباره برگزاری تولد ۲۹سالگی اش در کنار مزار هادی نوروزی ، گفت: از تعطیلی دو روزه تمرینات استفاده کردم و تصمیم گرفتم بار دیگر پیش هادی بیایم. الان هم شمال هستم و به صورت کاملا تصادفی موضوع با سالروز تولد من همزمان شده بود. وقتی پیش هادی می روم کاملا آرامش دارم و به خاطر همین دیشب تولدم را کنار او جشن گرفتم. همچنان معتقدم هادی کنار ماست و برای رسیدن به قهرمانی به پرسپولیس کمک می کند. انسان های خوب هیچ وقت از یاد نمی روند و هادی هم چون از نظر اخلاقی برای من یک نمونه بود تا پایان عمرم از یادم نمی رود.

امیدوارم خواب احمد تعبیر شود

وی با اشاره به خوابی که احمد نورالهی درباره هادی نوروزی دیده و گفته می شود تعبیر آن قهرمانی پرسپولیس با ۵۷ امتیاز است عنوان کرد: من در قهرمانی پرسپولیس شک ندارم و امیدوارم که خواب احمد هم تعبیر شود. مطمئنم در دو هفته آینده شرایط طوری رقم می خورد که پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر می برد.حالا اینکه با ۵۷ امتیاز باشد چه بهتر اما همان طور که گفتم مطمئنم هادی هم به ما کمک خواهد کرد.

توانستم با مشکلات مقابله کنم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با اینکه به نظر می رسد شرایط روحی خوبی بعد از درگذشت مهرداد اولادی نداشته باشد تصریح کرد: شرایط روحی ام برای حضور در پرسپولیس خوب است. مطمئن باشید بچه نیستم که به خاطر یکسری مشکل خود را ببازم و قید همه چیز را بزنم. شش، هفت ماهی است که یکی از بهترین همبازیانم که از کودکی کنار هم بودیم را از دست دادم اما توانستم از نظر روحی خودم را برگردانم. به هر حال درگذشت مهرداد هم بسیار شوکه کننده بود اما اهدافی دارم که باید به آنها برسم. شاید گاهی اوقات خیلی غمگین باشم اما نباید مقابل مشکلات کم بیاورم.

خجالت می کشیدم از مقابل تماشاگران رد شوم

کفشگری درباره اینکه بعد از شکست مقابل نفت چند دقیقه ای کنار زمین نشسته بود گفت: تنها دلیلی که آن لحظه در خودم دیدم باخت پرسپولیس بود. چون به هیچ عنوان فکر نمی کردم با شرایطی که داشتیم ببازیم و صدر جدول را ازدست بدهیم. روحیه من طوری است که وقتی ناراحت می شوم بیشتر دوست دارم تنها باشم اما آن لحظه واقعا خجالت می کشیدم از مقابل تماشاگران رد شوم. گفتم کمی بنشینم تا ورزشگاه خالی شود و بعد از آن به رختکن بروم. چون وقتی آن حمایت را از سوی هواداران می دیدم که ما نتوانستیم پاسخ محبت های آنها را بدهیم واقعا به من بر می خورد. دیدید که بعد از باخت هم هواداران کوچکترین توهینی به هیچ کدام از بازیکنان نکردند.

مغرور نشده بودیم

وی در واکنش به اینکه گفته می شود دلیل اصلی شکست پرسپولیس غرور بازیکنان بوده بیان داشت: خیر این طور نیست. من دلیل اصلی این شکست را بازی بسته تیم نفت می دانم. به نظرم باید کمی هوشیارتر بازی می کردیم و حداقل نتیجه مساوی را به دست می آوردیم اما بی محابا حمله کردیم و به در بسته خوردیم. فکر نمی کنم در یکی، دوسال اخیر چنین بازی بوده باشد و پرسپولیس نتواند دو موقعیت درست و حسابی روی دروازه حریف ایجاد کند. در این بازی به جز یک موقعیت مهدی طارمی که به دست آورد نفتی ها نگذاشتند ما به دروازه شان نزدیک شویم. البته آنها هم تا قبل ازاینکه گل بزنند موقعیتی نداشتند اما ترفندشان این بود.

تقصیر باخت را گردن کسی نیندازید

کاپیتان سوم پرسپولیس درفصل جاری در واکنش به انتقاداتی که از سوشا مکانی، بابک حاتمی و رضا نورمحمدی بعد از شکست مقابل نفت شده گفت: من اصلا به این قضایا اعتقاد ندارم که باخت ما فقط تقصیر دو، سه بازیکن بوده است. وقتی یک تیم می بازد همه بازیکنان در آن دخیل هستند. همان طور که وقتی می بریم تمام بازیکنان برای آن زحمت کشیدند. مثلا روی گل اول قبل از اینکه امیری با سوشا تک به تک شود چند اشتباه پشت سر هم رخ داده بود. حتی روی گل دوم نیز نمی توان بابک حاتمی را مقصر دانست. نباید کسی را سرزنش کنیم و یادمان بیاید که هر سه این بازیکنان در طول فصل زحمات زیادی را برای پرسپولیس کشیده اند. اگر می خواهیم تیم قهرمان شود باید در شکست ها و بردها همواره کنار هم باشیم. جوک ها و سایر مطالبی که برای این بازیکنان در شبکه های اجتماعی ساخته بودند کار بسیار زشتی بود. چون هر بازیکنی ابتدا برای شخصیت خودش فوتبال بازی می کند.

شکست مقابل نفت زمینه ساز قهرمانی مان می شود

وی همچنین اضافه کرد: باید درک کنیم که بعضی روزها واقعا روز یک تیم نیست. ما بعد از ۲۲ هفته شکست خوردیم. چون نفت کاملا تیم ما را بسته بود. مثلا در دربی روز، روز پرسپولیس بود و توانستیم بازی خوبی ارائه دهیم. همین بارسلونا را نگاه کنید که در دو هفته چهار باخت را متحمل می شود اما در دو هفته بعد از آن در هر بازی هشت گل می زند. به نظر من صد در صد گاهی اوقات باخت برای یک تیم لازم است و می توانم بگویم که باخت مقابل نفت زمینه ساز قهرمانی ما می شد. شاید اگر نفت را می بردیم دو بازی بعدی را سفت و سخت نمی گرفتیم و فکر می کردیم همه چیز تمام شده است اما این شکست برای ما تلنگری شد و مطمئن باشید هرچه داریم در زمین خواهیم گذاشت.

۶ امتیاز بگیریم، قهرمانیم

کفشگری در پایان درباره شانس قهرمانی پرسپولیس گفت: اگر بخواهیم حرفه ای فکر کنیم ما باید در دو بازی آینده به کسب شش امتیاز از بازی های خودمان باشیم. از نظر من اگر ما بتوانیم شش امتیاز را بگیریم قطعا قهرمانی مان را در هفته آخر جشن می گیریم. نمی خواهم بگویم که حریفان مان قطعا امتیاز از دست می دهند اما حسی به من می گوید اگر شش امتیاز را بگیریم قطعا قهرمان خواهیم شد.

منبع: کاپ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ