جاذبه های جنسی در ترکیه و تایلند

0

روزنامه جوان نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج «آنتالیا» را به عنوان شهری که در آن فسق و فجور انجام می‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز می‌شود مثال زدند و فرمودند: باشد که مسئولان فرهنگی و قانونگذار ترتیبی اتخاذ کنند که سفرهای حرام اقلاً تبلیغ نشود.

مناطق دیدنی ترکیه گردشگری جنسی توریسم جنسی توریستی تایلند توریستی آنتالیا

ترکیه،پلاژ برهنگی

تبلیغات گسترده‌ای برای جلب نظر مردم ایران برای سفر به ترکیه به راه افتاده است. تخفیف‌های سفر و آفرهای باور نکردنی همگی سعی دارند تا با مجاب کردن مردم ایران برای سفر به شهرهای ترکیه، ضربه‌ای را که این کشور به خاطر حمایت از تروریسم داعش خورده است، جبران کنند. این در حالی است که ترکیه با وجود اینکه اکثریت مردم این کشور مسلمان هستند، برای جلب توجه گردشگران خارجی و غربی نگاهی کاملاً مادی‌گرایانه به صنعت توریسم داشته و از هر راهی برای کسب درآمد از ورود گردشگران رویگردان نیست.

با مشخص شدن کارکرد سواحل کشور ترکیه  از جمله آنتالیا، کار را به جایی رساند که دستور ممنوعیت تبلیغ سفر به این ساحل در رسانه‌های ایرانی اعلام شد. با وجود اینکه نام بردن از آنتالیا تا چند وقت ممنوع بود، اکنون بار دیگر این ساحل با شرایط خاصش، به متن پیام‌های تبلیغاتی بازگشته است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز موضعی نسبت به این اقدام اتخاذ نکرده است.

ترکیه چند سالی است به جمع کشورهای دارای پلاژ برهنگی پیوسته و اولین کشور به ظاهر اسلامی است که اجازه می‌دهد گردشگران در ساحلش به طور کامل برهنه شوند! این کشور همچنین حدود پنج سال پیش هتلی را راه‌اندازی کرد که یکی از شرایط اقامت در آن برهنگی بود. آیا با شرایط اخلاقی که در این کشور برپا است، تبلیغات پر حجم گردشگری به مقصد ترکیه، اشاعه فحشا نخواهد بود؟!

تایلند؛ فحشای قانونی

متأسفانه یکی از انواع توریسم در جهان، گردشگری جنسی است که در آن گردشگران به هدف تلذذ جنسی اقدام به سفر به مناطقی خاص می‌کنند. یکی از کشورهای مطرح جهان در پرداختن به گردشگری جنسی، کشوری در جنوب آسیا است که هر ساله میزبان چند میلیون ایرانی نیز هست. تایلند از ۳۰ سال پیش تلاش کرده است تا به وسیله توریسم درآمد کسب کند. در این بین توریسم جنسی از مواردی بود که دولتمردان تایلندی روی آن تمرکز کردند به طوری که اکنون ۶۰ درصد از گردشگرانی که به تایلند می‌روند، جزو توریسم‌های جنسی محسوب می‌شوند.

از این تأسف‌آورتر رفتار تایلندی‌ها است. طبق گزارش‌ها حتی در این کشور کودکان نیز برای سوءاستفاده جنسی در اختیار توریست‌ها قرار می‌گیرند. با این حال پرواز‌های منظم هوایی میان ایران و تایلند برقرار است. مردان تنها یکی از مشتریان دائمی پرواز‌ها به مقصد تایلند هستند! هنوز هم در بین افکار عمومی، سفر به تایلند به عنوان یک قبح شناخته می‌شود و به‌رغم اینکه جامعه نسبت به مسافران تایلند نگاه مثبتی ندارد، تورهای سفر به این کشور همپا با تورهای سفر به ترکیه در رسانه‌ها منتشر می‌شود. تایلند دارای یکی از بالاترین آمار مبتلایان به ویروس HIV است که راه اصلی انتقال آن در این کشور روابط جنسی اعلام شده است. مشخص نیست چند درصد از مردانی که به صورت مجردی به تایلند سفر می‌کنند بعد از بازگشت آزمایش ایدز می‌دهند و یا اینکه اصلاً به فکر چنین آزمایشی هستند یا خیر!

مراکز جدید گردشگری

ترکیه و تایلند تنها مراکز شهره به فساد نیستند که مقصد گردشگری مسافران ایرانی به شمار می‌روند، در کنار این دو کشور مناطق دیگری نیز هستند که به خاطر شهرت جهانی در تولید مشروبات الکلی در حال تبدیل شدن به مقاصد ارزانقیمت گردشگری در ایران هستند که حتی با سفر زمینی نیز می‌توان به آن مناطق دسترسی پیدا کرد. تبلیغات غیررسمی نیز در دامن زدن به مراکز نو گردشگری بی‌تأثیر نیستند و شبکه‌های اجتماعی به صورت فزاینده‌ای به محل معرفی و تبلیغ تورهای گردشگری و تخفیف‌های ویژه سفر تبدیل شده‌اند.

شاید دولت به دلیل احترام به آزادی‌های فردی افراد، از ممنوعیت سفر به مراکز توریستی که به فساد شهرت دارند، جلوگیری نکرده است، اما حداقل می‌تواند مانع از برگزاری تورهای مستقیم از مبدأ ایران به این کشورها شود و یا حداقل از تبلیغات گسترده تورهای مسافرتی به مقصد این کشور‌ها جلوگیری کند. تغییر رفتار‌های اجتماعی و ریختن قبح حضور در مراکز فساد به همراه احتمال ورود آلودگی‌های جنسی و بیماری‌های مقاربتی از ثمرات بی‌مبالاتی و سهل انگاری درباره سفر به کشورهایی است که اخلاق را فدای درآمد ناشی از توریسم جنسی و سواحل آزاد کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ