تعرفه واردات آهن افزایش یافت

0
رئیس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران اعلام کرد : تعرفه ورق آهن از ۴ درصد به ۲۰درصد افزایش پیدا کرده است.

محمد آزاد با اشاره به اینکه هنوز در این بازار شاهد ادامه اثار رکود سال‌های قبل، از جمله سال ۹۴ هستیم، اظهار داشت: رکود در این بازار به دلیل رکود در امر ساخت و ساز و ساختمان‌سازی است.

آزاد در مورد افزایش تعرفه کالاهایی مانند آهن،‌ فولاد و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازارداخلی گفت: از اول عید، تعرفه این کالاها تغییر کرده و تغییر این تعرفه‌ها برای حمایت از تولید داخلی بوده است.
وی ادامه داد :متأسفانه برغم اینکه هدف دولت از افزایش این تعرفه ها حمایت از تولید داخل بوده ولی اکنون این موضوع تأثیر منفی در بازار گذاشته و باعث افزایش قیمت‌ها در این حوزه شده است.
آزاد با بیان اینکه تعرفه ورق آهن از ۴ درصد به ۲۰درصد افزایش پیدا کرده و گرانی ناخواسته‌ای را در بازار داخلی به وجود آورده است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم ورق ۲۰۰۰ تومان است و این باعث شده کالاهایی که درساخت آنها از ورق استفاده می‌شود ناخواسته گران شود در حالی که تقاضای چندانی نیز برای مصرف وجود ندارد.
آزاد با اشاره به وضعیت جهانی فولاد و آهن، گفت: در صادرات برخی از این محصولات، مجبور هستیم قیمتی که ارائه می‌دهیم از قیمت داخلی پایین‌تر و ارزان‌تر باشد.
در ادامه این برنامه محمود بهشتیان، کارشناس گمرک با تأکید بر اینکه در این مبحث باید به سه عامل قیمت جهانی، قیمت ارز و قیمت تعرفه توجه داشت، گفت: در بحث افزایش قیمتی که به وجود آمده فقط بحث تعرفه و عوارض موثر نبوده و باید دلایل دیگر آن را نیز مورد توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه این افزایش تعرفه جهت حمایت از تولید داخلی انجام شده، در بحث صادرات نیز گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم صادرات این نوع محصولات با زیر قیمت داخلی انجام می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ