تعظیم آمریکا به والیبال ایران

0

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها مقابل آمریکا پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین دیدار ایران در رقابت‌های والیبال جام قهرمانان قاره‌ها برابر تیم ملی آمریکا؛ قهرمان آمریکای شمالی و مرکزی برگزار شد. این مسابقه ساعت ۶:۴۰ دقیقه در سالن متروپلیتن توکیو انجام شد و در پایان با حساب ۳ بر ۲ ( ۲۸بر ۲۶، ۱۹ بر ۲۵، ۱۹ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵، ۱۸بر ۱۶) به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

پیش از آغاز این بازی شاگردان ولاسکو که تاکنون طعم پیروزی بر آمریکا را نچشیده بودند بسیار علاقمند بودند تا بتوانند برای نخستین بار حریف قدرتمند خود را شکست دهند. تیم ملی والیبال ایران پیش از این همواره در بازی‌های رسمی مقابل آمریکا شکست خورده است؛ آخرین رویارویی این دو تیم به مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۱ برمی‌گردد.

تاکنون ۲ مدال قهرمانی جهان (یک طلا، یک برنز)، ۴ مدال المپیک (سه طلا، یک برنز)، ۴ مدال لیگ جهانی (یک طلا، یک نقره، دو برنز)، یک نقره از جام قهرمانان قاره‌ها، ۲ مدال جام جهانی (یک طلا، یک برنز) و ۲۱ مدال آمریکای شمالی و مرکزی (هشت طلا، ده نقره، سه برنز) را برگردن آویخته است و یکی از پرافتخارترین تیم‌های جهان به شمار می‌رود.

گیم نخست بازی را ایران خوب آغاز کرد و توانست از حریف خود پیش بیفتد؛ در امتیاز ۱۲ بر ۸ به سود ایران اسپیرو، سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کرد و در ادامه در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران هم تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ و در حالی که محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور قصد دفاع کردن توپ حریف را داشتند، موسوی از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و ولاسکو به ناچار تشکری را جایگزین وی کرد. بازی در امتیاز ۲۳ به تساوی کشیده شد تا محمودی و معروف که جایگزین مهدوی و داودی شده بودند به جای خود بازگردند. این گیم با امتیاز ۲۸ بر ۲۶ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

گیم دوم در حالی آغاز شد که تیم ایران محمد موسوی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و آرمین تشکری جای وی بازی می‌کرد. پیش از این هم تیم ایران امیر غفور را به دلیل مصدومیت از دست داده بود و ایران بدون حضور دو ستاره خود برابر آمریکا بازی می‌کرد. آمریکایی‌ها در این گیم در تلاش بودند که اختلاف خود را با ایران زیاد کنند و در امتیاز ۱۴ بر ۹ به سود آمریکا ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ مهدوی و داودی وارد زمین شدند. این گیم با حساب ۲۵ بر ۱۹ به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد.

بازی در گیم سوم تا امتیاز ۳ پایاپایی پیش رفت، اما رفته رفته آمریکایی‌ها اختلاف را زیاد کردند. اختلاف امتیاز بیشتر و بیشتر می‌شد و بازیکنان ایران نمی‌توانستند دستورات ولاسکو را به خوبی در زمین اجرا کنند تا اینکه در امتیاز ۱۲ بر ۵ بازهم ولاسکو مجبور شد وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. بازی در وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر۱۱ به سود آمریکا بود. در امتیاز ۲۲ بر ۱۶ بازهم ولاسکو وقفه‌ای در بازی ایجاد کرد تا شاید بتواند مانع امتیازگیری پریدی آمریکایی شود. این گیم هم مانند گیم قبلی با حساب ۲۵ بر ۱۹ به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

چهارمین گیم بازی هم با امتیازگیری آمریکایی‌ها آغاز شد. در وقت استراحت فنی اول بازی ۸ بر ۷ به سود شاگردان اسپیرو شد. بازی در امتیاز ۱۹ به تساوی کشیده شد تا سرمربی آمریکا درخواست وقت استراحت کند. کسب دو امتیاز متوالی توسط آمریکایی‌ها این‌بار ولاسکو را مجبور کرد تا وقفه‌ای در بازی ایجاد کند. در ادامه بازهم بازی به تساوی کشیده شد و این‌بار در امتیاز ۲۳؛ این گیم با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

در آخرین گیم ولاسکو بازهم مهدوی را به عنوان پاسور اول وارد زمین کرد. زرینی، غلامی، قائمی، داودی و ظریف سایر بازیکنان ایران در ابتدای گیم پنجم بودند. اسپیرو زمانی که نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود ایران دید احساس خطر کرد و درخواست وقت استراحت کرد تا مانع روند امتیازگیری ملی‌پوشان ایران شود. بازی ۸ بر ۴ به سود ایران شد و تیم‌ها زمین‌های خود را عوض کردند. شاگردان اسپیرو اختلاف امتیاز را به یک رساندند و بازی ۱۰ بر ۹ به سود ایران شد. این گیم در پایان با نتیجه ۱۸بر ۱۶به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا بازی در مجموع ۳ بر ۲ به نفع ایران تمام شود.

شاگردان اسپیرو با این نتیجه جمع امتیازهای خود را به عدد ۶ رساندند و ایران هم به امتیاز ۴ رسید. شاگردان خولیو ولاسکو پیش از این برابر روسیه و برزیل مغلوب شده بودند و ایتالیا را با حساب ۳ بر ۲ از پیش‌رو برداشته بودند. آمریکایی‌ها هم در بازی نخست خود ژاپن را شکست دادند و در ادامه مغلوب برزیل شدند و در بازی سوم خود هم ایتالیا را با شکست بدرقه کردند.

تیم ملی والیبال ایران فردا، یک‌شنبه در آخرین بازی خود از ساعت ۱۲:۴۰ به مصاف ژاپن، میزبان مسابقات خواهد رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ