علت مرگ مهرداد اولادی ،مصرف مواد و الکل بوده نه خودکشی

0
غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهارداشت: در سال ۹۴ ، ۶۹۴هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش و مختومه شد.
وی بیان کرد: به مردم توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است و ناگزیر نیستند پرونده‌ها را با صلح و سازش بیان کنند زیرا این کارهم برای خودشان بهتر است و هم کاردستگاه قضایی راکاهش می دهند.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در خود دادگاه‌ها و دادسراها هم تعداد قابل توجهی رضایت دادند که آمار آنها را اکنون ندارم.
**رهایی از قصاص ۳۷۰ محکوم
معاون اول قوه قضاییه گفت: در سال ۱۳۹۴ اقدام خوبی از طرف مردم انجام شد و ۳۷۰ نفر از محکومان به قصاص با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.
وی افزود: قصاص حق اولیای دم است و می‌توانند دیه بگیرند و مصالحه کنند اما این تعداد از مردم از حق قصاص صرف نظر کردند که برخی دیه گرفته و برخی هم نگرفته‌اند.
**تعیین تکلیف ۸۰۰هزار صاحب حساب تعاونی اعتباری ثامن
سخنگوی دستگاه قضا با تأکید براینکه بیش از ۸۰۰ هزار صاحب حساب تعاونی اعتباری ثامن تاکنون تعیین تکلیف شده‌اند، تصریح کرد: تا کنون
 ۱۷۳۰ میلیارد تومان به سپرده‌گزاران تعاونی اعتبار ثامن پرداخت شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: تا پایان سال ۹۴ تعداد یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۱۲ هکتار از اراضی شهری، ۲ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۱۰ هکتار از زمین‌های مزروعی و روستایی و ۱۸ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۹۶۹ هکتار از منابع طبیعی مشمول طرح حدنگار سازمان ثبت احوال شده‌اند.
معاون اول دستگاه قضا افزود: امیدواریم دولت و مجلس بودجه بیشتری اختصاص دهند تا نسبت به سرعت بخشی به زمین‌های شهری و روستایی گام‌های بلند‌تری برداشته شود تا از سوء استفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۹۳ دادستان کل کشور (رئیسی) مسئولیت ستاد اصل ۴۹ را به اینجانب سپرد، تصریح کرد: از ابتدا تا پایان سال ۹۴ موفق شدیم از ۶ استان بازرسی از نزدیک داشته باشیم.
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت : تدبیری اتخاذ شد در استان‌هایی مانند بوشهر و مازندران که تراکم پرونده‌ها وجود داشت در حد قابل توجهی پرونده‌ها به حد متعارف نزدیک شود.
وی با بیان اینکه دادگاه تجدید نظر اصل ۴۹ متمرکز بر تهران است، گفت: ۱۱۳۰ پرونده در تجدیدنظر موجود بود که عدد بالایی بود و اگر به صورت عادی رسیدگی می‌شد حدود ۴ سال طول می‌کشید.
معاون اول قوه قضاییه گفت: در این خصوص اقدام فوق‌العاده انجام شد و قضاتی قبول زحمت کردند و از ۱۱۳۰ پرونده تجدید نظر این تعداد به روز شد و تا پایان سال ۹۴ به ۴۲ پرونده رسید.
**کشف ۵۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در اردیبهشت ماه امسال
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در رابطه با میزان کشفیات مواد مخدر بیان داشت: مواردی از کشفیات مواد مخدر وجود دارد که لازم است آن ها را به اطلاع مردم برسانیم در شرایطی که در نیمه های اردیبهشت ماه قرار داریم و یک سوم از آن هنوز باقی مانده فقط در ۱۸ روز از اردیبهشت ۵۷۰۰ کیلو مواد مخدر از انواع مختلف حشیش و هروئین کشف شده که فقط ۵۸۰کیلو از آن هروئین بوده است.
 وی ادامه داد: اگر ۵۸۰کیلو هروئین در کشور توزیع می شد چه اتفاقی رخ می داد؟ در شرایطی کشور های عضو ناتو به تعهدات خود عمل نمی کنند و مواد مخدر به کشور سرازیر می شود چرا با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد جدی می کنید باید گفت که با توزیع این مقدار مواد مخدر چه تعداد جوان نابود می‌شوند.
سخنگوی قوه ی قضاییه گفت: افرادی سودجو با فریب جوانان، آنها را مجبور به قاچاق مواد مخدر به سوی خود می کنند که باید مردم را در این زمینه آگاه کنیم.
**تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از بابک زنجانی اخذ شده است
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا با اعدام بابک زنجانی (متهم نفتی) پولی را می‌توانید بازگردانید؟ و آیا مسئولان سابق که متهم پرونده را تائید کردند نباید پاسخگو باشند؟ اظهارداشت: اینکه حکم چه زمانی تائید و چه زمانی اجرا می‌شود یک نکته است.
وی افزود: اموالی که تاکنون شناسایی شده تکاپوی بدهی‌های متهم را نمی‌دهد و در مجموع از اموال داخل و خارج از کشور بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اخذ شده است.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه بانک مرکزی، سازمان بازرسی و قوه قضاییه به این موضوع وارد شدند، بازرس پرونده و دادگاه ۲ سال تلاش کردند اما اموالی بیش از این عدد شناسایی نشده است؛ آیا اینکه وی اموالی دارد و نمی‌گوید مشخص نیست اما تلاش می‌شود اموالی که وجود دارد استیفا شود.
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: از طرفی هم به وزارت نفت وکالت داده شده است زیرا بدهی اصلی به شرکت وابسته به نفت است که آنها رفته‌اند و اموال را بررسی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هرکسی در این پرونده مطرح بود از آنها تحقیق شده است، گفت: بعضی اتهام‌ها متوجه آنها شد که فعلاً برای ۳ نفر کیفرخواست صادر شد و همچنان هم ادامه دارد.
معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر چنانچه افرادی جرم داشته باشند در این خصوص از آنها تحقیق می‌شود اما قرار مجرمیتی در خصوص اتهام دیگران صادر نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه متهم نفتی در روزهای نخست بیش از مقداری که اکنون از آن اخذ شده ارزش اموالش را عنوان کرده بود، گفت: وی یک ملک در تهران داشت که در کارشناسی نخست مبلغ آن ۷۰۰ میلیون تومان اعلام و پس از اعتراض متهم در کارشناسی دوم مبلغ این ملک ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام شد و در یک کارشناسی دیگر مبلغ همان ملک ۸۰۰۰ میلیارد تومان تعیین شد و برای همین افراد نیز یک پرونده جداگانه تشکیل شد.
سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: این ارقام نظرات کارشناسی است و نظر قاضی نیست زیرا یکی از مشکلات دستگاه قضایی همین اختلاف نظرات است و به قوه قضاییه هم ارتباط ندارد.
وی تصریح کرد: هیچوقت صحبت با وی قطع نشده و اینکه چطور می‌تواند اموالش را بیاورد و یا اگر می‌تواند از کسی بگیرد و بیاورد صحبت‌هایی انجام شده است.
**صدور کیفرخواست برای ۴۸ تن در حادثه سفارت عربستان
 حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره  محاکمه و پرونده متهمان حادثه سفارت عربستان در تهران و مشهد گفت: محاکمه صورت نگرفته است اما تعدادی به دادگاه احضار شدند و همچنین در دادسرای تهران برای ۴۸ تن کیفرخواست صادر شده است.
معاون اول قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت عاملان آزار و اذیت زن توریست فرانسوی گفت: نمی دانم و اطلاعی از برگزاری دادگاه آن ندارم.
**اولادی مواد و الکل مصرف کرده بود
حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ مهرداد اولادی گفت: پس از فوت مهرداد اولادی پرونده‌ای تشکیل شد و علت فوت را پزشکی قانونی مصرف مواد و الکل دانسته و موضوع خودکشی را صحیح ندانست.
وی درباره آخرین وضعیت پرونده ستایش قریشی نیز گفت: قرار است کیفرخواست در این زمینه صادر شود و پزشکی قانونی نیز از لحاظ روانی در حال تحقیق از متهم است که امیدواریم قرار مجرمیت و کیفرخواست تا هفته آینده صادر شود.
** پرونده خودکشی بیمار بیمارستان میلاد تشکیل شد
 حجت‌الاسلام  و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضاییه در خصوص خودکشی یک بیمار در بیمارستان میلاد ورود پیدا کرده است و آیا قوه قضاییه درباره طرح تحول سلامت ورود می‌کند، اظهار داشت: در اینکه دولت و وزیر بهداشت تلاش‌های فراوانی کردند و قطعاً برخی به ثمر نشسته است تردید نیست و جزئیات آن را باید از خودشان سؤال پرسید.
وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور برای تمام دستگاه‌های اجرایی کشور و اداره قوه قضاییه برنامه‌های سنواتی دارد.
اژه‌ای در خصوص حادثه خودکشی بیمار بیمارستان میلاد خاطرنشان کرد:‌در این خصوص پرونده تشکیل شده است لکن این فرد هنوز در کما است و امکان سؤال و جواب ندارد و پرونده هم پیشرفتی نداشته و تحقیقات جانبی انجام می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه رئیس کانون وکلای مرکز انتقادی به تبصره ۴۸ آیین‌نامه دادرسی دارند و آیا برنامه‌ای برای ارائه لیست وکلای پرونده امنیتی دارید، تصریح کرد: این تبصره پیشنهاد قوه قضاییه نبود اما در مجلس به این شکل اصلاح و تصویب شد و ما به قانون ملتزم هستیم.
وی افزود: کسانی که در پرونده‌های امنیتی هستند درباره آنها مشکل خاصی نداریم و اگر چنانچه نباید شرکت نداشته باشند مشخص است
معاون اول قوه قضاییه در ادامه در خصوص تعیین تکلیف آیین نامه اجرای قانون اعلام دارایی مسئولان کشور بیان کرد: با توجه به اینکه مشکلات اجرایی در این خصوص وجود دارد اما امیدواریم در فرجه زمانی مشخص و با تهیه آیین نامه به زودی اجرایی شود.
**توضیحاتی درباره حقوق میلیونی کارمندان بیمه مرکزی
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر افشاگری وزیر اقتصاد و دارایی درباره حقوق دریافتی برخی افراد در بیمه مرکزی که بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان است، گفت: من این مبلغ را ۴۸ میلیون تومان شنیده بودم اما با توجه به اظهارات وی، اگر خلافی صورت گرفته باید از سوی دولت پیگیری شود و قوه قضاییه زمانی وارد می شود که جرمی اتفاق افتاده باشد و مدعی العموم شکایت کرده باشند.
وی در خصوص انتشار عکس‌های مینو خالقی منتخب مردم اصفهان و ورود قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم به پرونده بیان داشت: اگر خانم مینو خالقی در خصوص انتشار تصاویر در سایت‌ها شاکی باشند قطعاً دستگاه قضایی ورود پیدا خواهد کرد و اگر انتشار این تصاویر جنبه اشاعه فحشا داشته باشد کار گروهی متشکل از دادستانی و ۶ نفر از هیئت دولت به پرونده ورود پیدا می‌کنند اما اگر پرونده دارای مصادیق مجرمانه نباشد و فقط خود شخص شاکی باشد پرونده تشکیل پیدا می‌کند و تا جایی که بنده اطلاع دارم هنوز هیچ شکایتی از سوی مینو خالقی به دستگاه قضایی ارسال نشده است.
**شکایت دادستانی سیستان بلوچستان از مولاوردی 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با شکایت دادستانی سیستان بلوچستان از خانم ملاوردی گفت: این پرونده به دادستانی استان تهران ارسال شد و خانم مولاوردی احضار شدند و عنوان کردند که مطالب وی دچار تحریف شده و به گونه‌ای دیگر انتشار پیدا کرده است که در نهایت برای وی قراری صادر نشد و اگر ثابت شود شخص منتشر کننده خبر صحبت‌های خانم مولاوردی را تغییر داده است حتما احضار می‌شود.
وی در رابطه با تعیین جانشین حجت الاسلام و المسلیمن بهرامی رئیس سابق ستاد نیروهای مسلح قوه قضاییه گفت: هنوز شخصی جانشین وی تعیین نشده است.
معاون اول قوه قضایه در خصوص شناسایی ۱۵۰۰ شرکت کاغذی در کشور و معرفی به قوع قضاییه، گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم و باید منبع خبر مشخص شود.
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان ناجا در رابطه با طرح امنیت اجتماعی برخورد هنجار شکنان جامعه، بیان داشت: قانون برای برخورد با افراد هنجار شکن وجود دارد و مسلما اگر این هنجار شکنی علنی باشد و نیروی انتظامی با آن برخورد کند نه تنها قوه قضاییه از آن حمایت می‌کند بلکه مردم نیز حامی نیروی انتظامی خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: حتی اگر برخی از هنجار شکنی‌ها مشهود نباشد و نیروی انتظامی و مردم قوه قضاییه را مطلع کنند حتما دستگاه به این پرونده‌ها ورود پیدا خواهد کرد. همچنان که تعداد زیادی از پرونده‌ها توسط مردم به قوه قضاییه اطلاع رسانی شده و دادستانی به آن ورود پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: همه مسئولان باید به این موضوع حساس شوند، زیرا اگر هنجار شکنی در جامعه گسترش یابد آن را در درون فاسد و تهی می‌کند و همه مردم و دستگاه قضایی با توجه به قانون امر به معروف و نهی از منکر که بعد از مدت‌ها توسط دستگاه قضایی ابلاغ شد باید به این موضوع حساس شوند و اگر حتی در برخورد با هنجار شکنان موانع ضعف قانون نیز وجود داشته باشد و نیروی انتظامی آن را اطلاع دهد حتما این موارد اصلاح می‌شود تا مشکلات هر چه سریعتر حل شود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با پرونده قتل ستایش دختر بچه ۶ ساله گفت: پرونده در حال صدور کیفر خواست است و مواردی از جمله نظریه روانی مجرم به پرونده اضافه شده است و هفته آینده منجر به صدور قرار و کیفر خواست خواهد شد.
**شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی 
معاون اول قوه قضاییه درباره شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: شکایت در دوره های مختلف و در سمت های گوناگون وجود داشته است و پرونده های مختلفی در این زمینه در دستگاه فضا وجود دارد.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قاچاق کالا نه تنها برخلاف اقتصاد مقاومتی بلکه به ضرر کشور وارد می‌شود، بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل وارد کردن کالاهای قاچاق دارند از کار بیکار می‌شوند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مینی بر ورود سازمان بازرسی کشور در بحث مبارزه با قاچاق گفت: اگر سازمان بازرسی کل کشور به یک جایی وارد شود به این معنا نیست که همان موقع به وقوع جرمی نظر دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: سازمان بازرسی کل کشور هر ساله برنامه دارد لیکن در مورد یک سازمان یا نهاد گزارش‌هایی می‌شود که ممکن است آن سازمان یا نهاد در اولویت قرار گیرد.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در مورد وارد کردن برخی اجناس سازمان بازرسی ورود کرده اما تا این لحظه گزارشی مبنی بر وقوع جرم به دستگاه قضایی ارسال نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که آیا موارد مشابهی در خصوص سوء قصد به افراد مطرح همچون میرمحمود موسوی دیپلمات سابق که چند شب گذشته صورت گرفت، گزارش شده است یا خیر گفت:در مورد موارد مشابه کسی در این خصوص خبر نداشت و آنچه تاکنون درباره این پرونده مشخص شده این است که مسئله امنیتی نبوده و احتمال سرقت و امثالهم بوده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ