ابوعلی الانباری ،قویترین مرد داعش چگونه مُرد؟ +عکس

0

ابوعلی الانباری قویترین مرد گروه تروریستی داعش و از عناصر صدام دیکتاتور سابق عراق بود که آمریکا هفت میلیون دلار برای او جایزه تعیین کرد.

به گزارش العالم، روزنامه الاخبار در گزارشی به بررسی جنبه های مختلف زندگی ابو علی الانباری و موقعیت او در بین عناصر تروریستی پرداخت و نوشت: عبدالرحمن القادولی مشهور به ابوعلی الانباری مردی عادی نبود. شریان مالی و امنیتی گروه داعش را در دست داشت و در اوایل کارش به “مشاور امیر المومنین” یعنی مشاور اول ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد داعش شناخته شده بود. در مرحله بعدی گفته شد که او “امیر کل شرعی” داعش است و همچنین گفته شده که الانباری نه تنها مسئول امور مالی و امنیتی بلکه به گفته عناصر القاعده که او را می شناختند، الانباری ناظر اصلی غنایم و نفت در عراق بوده است.

عکس داعش جنایات داعش اخبار داعش ابوعلی الانباری

شکاف میان القاعده و داعش و برجسته شدن نام الانباری

الانباری فیزیک و علوم شریعت خواند و سپس وارد مدرسه فیزک و علوم دینی شد. دستگاههای امنیتی عراق می گویند که او در سال ۱۹۹۸ میلادی به افغانستان رفت و پیش از بازگشت به عراق و بیعت با گروه انصار الاسلام، با اسامه بن لادن ملاقات کرد.
او بعدها گروه موسوم به گروه سرایا الجهاد را برای نبرد با آمریکایی ها در منطقه تلعفر عراق تشکیل داد و در سال ۲۰۰۴ میلادی با ابومصعب الزرقاوی “امیر مجلس شورای مجاهدین” بیعت کرد.
الانباری در زندان بوکا در عراق و پیش از آن نیز در سواقه در اردن زندانی بود.
گفته شده است که در آنجا با الزرقاوی آشنا شده بود. اما در مقابل برخی از عناصر به اصطلاح “جهادی” داستان دیگری دارند و می گویند که الانباری افسر ارتش عراق در دوره صدام بود.
الانباری یکی از وزیران ابومصعب الزرقاوی بود و برخی او را همپایه “ابومصعب السوری” نابغه القاعده می دانند.
هر دو اینها فیزیک خوانده بودند و عناصر به اصطلاح جهادی “النصره” الانباری را تئورسین داعش می شمارند.
براساس اعلام وزارت کشور عراق، الانباری ترکمانی تبار است که بین سالهای ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ میلادی متولد شده است. محل تولدش واقعی او مشخص نیست.

کشته شدن الانباری درعملیات ویژه

آمریکا در ۱۴ ماه مه ۲۰۱۴ میلادی، الانباری را “تروریستی بین المللی” خواند و در پنجم ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی، وزارت خارجه آمریکا هفت میلیون دلار برای کسی که اطلاعاتی بدهد که به دستگیری یا کشتن او منجر شود، جایزه تعیین کرد. دیری نپایید که در ۲۵ ماه مارس گذشته وزارت دفاع آمریکا کشته شدن الانباری در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در روز قبل از آن را اعلام کرد.
آمریکایی ها روزی که کشته شدن الانباری را اعلام کردند، از توصیف “مرد شماره ۲” برایش استفاده کردند و به طور قطع، او قویترین مرد یکی از تندروترین گروههای تروریستی در جهان به شمار می رفت.
چندبار خبر کشته شدن او اعلام شد اما عملا ماه مارس کشته شد و سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این خبر را اعلام کرد و معلوم نیست که الانباری دقیقا کجا کشته شد اما براساس یک روایت، الانباری در حمله هوایی ائتلاف در دیرالزور در شرق سوریه و براساس روایت دیگر در موصل عراق کشته شده است.
او لقب ها و کنیه های زیادی از علاء قرداش گرفته تا حاجی ایمان و ابوعلاء العفری و ابوعلی الانباری داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ