چرا میلیاردر معروف ،شب‌ها در کیسه خواب می‌خوابد +عکس

0

او همه جا حضور دارد. Elon Musk ماسک از یک‌سو  با «اسپیس‌اکس» (SpaceX) رویای تسخیر فضا را در سر می‌پروراند و از سوی دیگر با «تسلا موتورز» (Tesla Motors) می‌خواهد انقلابی در صنعت خودروسازی راه بیندازد.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Muskایلان ماسک در کنار همسر و فرزندانش

‌بدون شک باید ایلان ماسک را یکی ثروتمندترین و تاثیرگذارترین افراد نه در دنیای فناوری، بلکه در کل تاریخ بشر خواند. وی تملک کمپانی‌هایی نظیر تسلا و اسپیس ایکس را در اختیار داشته و عضو هیئت مدیره‌ی کمپانی سولارسیتی نیز هست.

اقدامات وی در حوزه‌ی فناوری و آینده‌ی بشر به اندازه‌ی گسترده و پیچیده است که به جرات می‌توان شماری از آن‌ها را خارج از عهده‌ی بسیاری از کشور‌های جهان خواند. به نقل از هفت صبح ، با وجود رهبری چنین مجموعه‌ای، شاید اطلاع از محل خواب این فرد بسیار جالب توجه باشد. براساس اطلاعاتی که توسط خود ماسک منتشر شده، دفتر کار وی در انتهای خط تولید مدل ایکس تسلا قرار دارد و محل خواب وی نیز در همان نزدیکی و در مجاورت اتاق کنفرانس است. ایلان ماسک در جریان کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی تسلا از این موضوع پرده برداشت که شب‌ها در یک کیسه خواب در مجاورت اتاق کنفرانس استراحت می‌کند.

ماسک در این خصوص گفت:

من شخصا زمان زیادی را در خط تولید سپری می‌کنم. میز کار من در انتهای خط تولید مدل ایکس تسلا قرار دارد. من یک کیسه خواب در اتاق کنفرانس دارم که در کنار خط تولید واقع شده و معمولا شب‌ها با استفاده از این کیسه خواب و در انتهای خط تولید به خواب می‌روم.

 مدل ایکس تسلا را باید یکی از مهم‌ترین خودروهایی خواند که در طول چند سال اخیر توسط تسلا راهی بازار شده است. این خودرو از ابتدای عرضه به بازار با مشکلاتی همراه بوده که از این‌رو کمپانی تسلا را مجبور به فراخوانی مدل‌های عرضه شده برای رفع اشکال کرده است. تسلا برای حل مشکل ردیف سوم صندلی‌ها، بسیاری از مدل‌ ایکس‌های عرضه شده را فراخوانی کرده است. همچنین شماری از خریداران، مشکلاتی را در رابطه درهای موسوم به فالکون وینگ این خودرو گزارش کرده‌اند.

چند ماه پیش، تسلا اعلام کرد که تیراژ تولید مدل ایکس‌های خود را کاهش می‌دهد تا از کیفیت بالای محصولاتی که روانه‌ی بازار می‌شود، اطمینان حاصل کند. حتی گزارش‌هایی نیز منتشر شد که نشان از راندن مدل ایکس‌های خارج شده از خط تولید، توسط خود ایلان ماسک داشت. تسلا اخیر دو تن از متخصصان خود را نیز در بخش تولید از دست داده که از این رو فائق آمدن بر مشکلات این خودروساز در مسیر تولید مدل ایکس را بیش از پیش پیچیده‌تر کرده است.

بدون شک ماسک در نظر دارد تا خودروهای خود را با بهترین کیفیت ممکن روانه‌ی بازار کند، اما شماری اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیچیده و غیرضروری را در مدل ایکس بسیار جاه طلبانه می‌خوانند. پس از رونمایی از مدل ۳، تسلا کار سختی پیش رو دارد، چراکه تقاضای بالای بازار برای این خودرو، باعث شده تا پیش بینی‌ها برای عرضه‌ی نیم میلیون خودرو توسط تسلا که انتظار می رفت در سال ۲۰۲۰ اتفاق بیافتد، به سال ۲۰۱۸ انتقال پیدا کرده است.

«ایلان ماسک» (Elon Musk) در سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی به‌دنیا آمد. او در سن ۲۸ سالگی با فروش استارتاپ کوچک Zip2 به شرکت کامپک (Compaq) میلیونر شد. ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹ شرکت X.com را راه انداخت؛ سال ۲۰۰۲ نوبت به Space X رسید؛ سال ۲۰۰۳ هم او مدیرعامل تسلا موتورز شد. سال ۲۰۱۲ ایلان ماسک اولین فضاپیمای تجاری را به ایستگاه بین‌الملی فضایی فرستاد. جاه‌طلبی‌های ایلان به این چند مورد محدود نیست. ایلان رویای شکستن مرزهای زمان و مکان را در سر دارد. در ادامه به جزییات بیشتری در مورد زندگی شخصی و حرفه‌ای او می‌پردازیم.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

ایلان ماسک چگونه ایلان ماسک شد؟

ایلان ماسک متولد شهر پرتوریای آفریقای جنوبی است. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در این کشور سپری کرد. ایلان در ۱۰ سالگی صاحب یک دستگاه کامپیوتر شد و وقتی ۱۲ سالش شد توانست اولین بازی کامپیوتری خود را بسازد. این بازی، بلستر (‌Blaster) نام داشت. جالب این‌جاست که مجله‌ی PC and Office Technology‌ این بازی را با قیمت ۵۰۰ دلار از او خرید. ایلان در ۱۹ سالگی، برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرد. پس از گذراندن دو سال در دانشگاه کویینز، در سال ۱۹۹۱ این دانشگاه را رها کرد و به دانشگاه پنسیلوانیا رفت. او در آن‌جا در رشته‌های کسب‌وکار و فیزیک، دو مدرک لیسانس گرفت. سپس برای ادامه‌ی تحصیل در دکترای رشته فیزیک انرژی به دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رفت. اما ایلان، تنها دو روز آن‌جا دوام آورد.

ورود او به دانشگاه استنفورد همزمان بود با اوج‌گیری شرکت‌های اینترنتی نوپا. او هم برای این‌که از قافله عقب نماند، به این موج پیوست و اولین شرکت خود را با نام Zip2 راه انداخت.

اولین گام برای ساخت یک امپراتوری

Zip2 یک راهنمای شهری آنلاین بود که محتوای لازم برای سایت‌هایی مثل «نیویورک تایمز» و «شیکاگو تریبون» را تامین می‌کرد. در سال ۱۹۹۹، شرکت کامپیوتری «کامپک» (Compaq)، شرکت Zip2 را با قیمت ۳۰۷ میلیون دلار نقد و ۳۴ میلیون دلار سهام خرید. شخص ایلان ماسک، از این معامله‌ی تاریخ‌ساز، ۲۲ میلیون دلار به جیب زد. اما این تازه اول را ایلان جوان بود. قدم بعدی ایلان ماسک، دنیای پرداخت‌های مالی را دگرگون کرد.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

دومین گام ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹، شرکت X.Com را تاسیس کرد. این شرکت در زمینه‌ی خدمات مالی آنلاین فعالیت می‌کرد. یک سال بعد، این شرکت با «کانفینیتی» (Confinity) ادغام شد و سرویس معروف «پی‌پال» (PayPal) متولد شد. در سال ۲۰۰۲ هم فروشگاه اینترنتی eBay شرکت PayPal‌ را با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. در آن هنگام ۱۱ درصد سهام PayPal به ایلان ماسک تعلق داشت.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

ایلان رویای تسخیر فضا را در سر دارد

سال ۲۰۰۲، ایلان ماسک به‌سراغ علاقه‌مندی دیگرش یعنی فضا رفت و SpaceX را راه انداخت. او با جاه‌طلبی تمام می‌خواست سفرهای فضایی را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

او قدم به قدم پیش رفت، تا این‌که در سال ۲۰۰۸ توانست اعتماد ناسا را هم جلب کند. در این سال، ناسا قراردادی با SpaceX بست که بر اساس آن این شرکت وظیفه‌ی انتقال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی را برعهده می‌گرفت. سال ۲۰۱۲ ماسک با SpaceX تاریخ‌ساز شد. آن‌ها در این سال توانستند موشک «فالکن ۹» (Falcon 9) را به همراه ۱۰۰۰ پاوند محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستند. SpaceX‌ اولین شرکت خصوصی است که توانست این کار را بکند. سال ۲۰۱۳ هم این شرکت موفقیت دیگری کسب کرد و توانست به‌وسیله‌ی فالکن ۹، ماهواره‌ای را به مدار ماهواره‌های زمین‌ثابت ارسال کند. این همان مداری است که در آن ماهواره‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۵ هم فالکن ۹ ماهواره‌‌ای موسوم به DSCOVR را روی مدار قرار داد. وظیفه‌ی این ماهواره، سنجش تاثیر تشعشعات خورشید روی  شبکه‌‌های برق و ارتباطات روی زمین است.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

لحظه‌ی پرتاب موشک فالکن ۹

به‌تدریج، تسخیر فضا و نجات آینده‌ی نسل بشر به علایق اصلی ایلان ماسک تبدیل شد. از همین رو، مسیر زندگی حرفه‌ای او به‌ دنیای جذاب حمل‌و‌نقل هم کشیده شد.

ایلان به سوخت‌های فسیلی اعتقادی ندارد

تسلا موتورز، ماجراجویی جدید ایلان ماسک بود. این شرکت در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران اصلی این شرکت بود. او هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیات مدیره‌ی تسلا موتورز فعالیت می‌کند. تسلا موتورز روی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه تمرکز دارد. در سال ۲۰۰۸ این شرکت «رودستر» (Roadster) را معرفی کرد. خودرویی اسپورت که در ۳٫۷ ثانیه سرعت آن از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودروی تمام‌برقی با یک بار شارژ تا حدود ۳۹۳ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. «مدل اس» (Model S) اولین خودروی سدان ‌الکتریکی این شرکت بود.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

ایلان ماسک در کنار خودروی تسلا مدل S

این خودرو هم موفقیت‌های زیادی را برای تسلا موتورز به ارمغان آورد. Model S در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان خودروی سال مجله‌ی Motor Trend انتخاب شد. تسلا «مدل اکس» (Model X) سومین خودروی شرکت ۱۲ ساله‌ی تسلا است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های مدل X، درهای عقب آن است که مثل دو بال باز می‌شوند.

همسر ایلان ماسک زندگینامه میلیاردرها تسلا موتورز بیوگرافی ایلان ماسک Tesla Motors Elon Musk

ایلان ماسک در حال معرفی خودروی تسلا مدل X

ایلان می‌خواهد تاریخ را بسازد

اما به‌نظر می‌رسد که بلندپروازی‌های ایلان ماسک حدومرزی ندارد. او در سال ۲۰۱۳ یک طرح مفهومی انقلابی را منتشر کرد؛ طرحی که می‌تواند صنعت حمل‌و‌نقل را به‌کلی متحول کند. او از این ایده با نام «هایپرلوپ» (Hyperloop) یاد می‌کند. این اختراع می‌تواند سرعت جابه‌جایی بین نقاط جغرافیایی مختلف را به شکل محسوسی افزایش دهد. هایپرلوپ انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر دریافت می‌کند. در این سیستم افراد داخل کپسول‌های مخصوصی می‌نشینند و با سرعت باورنکردنی ۹۶۲ تا ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا می‌شوند. باوجود تمام انتقادها، ایلان ماسک سرسختانه روی این پروژه‌ی انقلابی کار می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ