چرخش روزگار برای سید جواد رضویان +عکس

0

سیدجواد رضویان که ماه آینده ۴۲ سالگی خود را جشن می‌گیرد روزگاری که در دانشگاه نقاشی می‌خواند هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد به یک بازیگر طناز سینما و تلویزیون ایران بدل شود.

سیدجواد رضویان ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ از پدری قمی و مادر یزدی در شهر قم به دنیا آمد. وی به طور اتفاقی وارد رشته بازیگری شد. او در سال اول دانشگاه در رشته نقاشی با مهران غفوریان، امیر غفارمنش و بیژن بنفشه‌خواه هم‌کلاس بود و به کمک آنها وارد این رشته شده است. جواد رضویان از سال ۱۳۷۳ در عرصه بازیگری مشغول به کار شده است و در مجموعه‌های متعددی از جمله “سیب خنده”، “مجیددلبندم”، “باغچه مینو” و … شرکت کرد.

عکس جدید بازیگران خانواده جواد رضویان بیوگرافی جواد رضویان

رضویان بچه درس‌خوانی بوده اما در عین حال لجوج و شیطان، به طوری که بخاطر لجبازی با پدرش در امتحانات ثلث سوم سال دوم راهنمایی شرکت نکرد تا یک‌ضرب مردود شود. در خاطرات خود بیان کرده که: در دوره راهنمایی یا باید از سردخانه‌ها بیرون می‌کشیدنش یا از زیر تابوت شهدا چون عاشق اعزام به جنگ بود. در نوجوانی و جوانی‌اش عشق خاصی به جنگ داشته و همیشه در تلاش بوده که به جنگ برود. ولی چون پدر و مادر وی رضایت نمی‌دادند به طور مخفیانه و بدون رضایت پدر و مادر برای رفتن به جبهه تلاش می‌کرد و به گفته خودش هیچ وقت موفق نشد که به جبهه برود.

از علایق شخصی رضویان می‌توان به طرز لباس پوشیدن او اشاره کرد که بیشتر اسپرت می‌پوشد و به لباس خریدن علاقه خاصی دارد و عاشق همگام بودن با مد روز است.

او با مجموعه “سیب خنده” به تلویزیون آمد. ولی با مجموعه طنز “پاورچین” به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در “جایزه بزرگ” این موفقیت را تکرار کرد. جواد رضویان یکی دو تجربه کارگردانی هم داشته که البته نتوانست در این زمینه موفقیت‌هایی که در عرصه بازیگری به دست آورده بود را تکرار کند. وی تاکنون در چند فیلم نیز بازی کرده و تا به حال چند آلبوم نیز بیرون داده است. او دارای یک فرزند دختر به نام یامین است. نارنجی رنگ مورد علاقه اوست و سبک نقاشی‌اش الیستراسیون است سبک تصویر سازی کودک.

فعالیت در زمینه موسیقی

رضویان تا بحال چند آلبوم منتشر کرده است، از چند آهنگ این بازیگر و خواننده می توان به “تقدیر”، “دلت میاد”، “دنیا دیگه مثل تو نداره”، “بانوی قصه”، “قسمت نمیشه انگار”، “میخوام تو ابرا”، “بیا پیشم بابا”، “بزن بریم” ،”لحاف دوزی” و… اشاره کرد.

فعالیت در زمینه نقاشی

او لیسانس نقاشی دارد و سبک نقاشی هایش الیستراسیون است.این سبکِ نقاشی کودک است. دلیل علاقمندی او به رشته نقاشی به آشنایی او با مهران غفوریان مربوط می‌شود. راهنمایی‌ها و تشویق‌های مهران باعث شد که جواد به رشته نقاشی علاقمند شود و به طور اتفاقی وارد این رشته شده و سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش و بیژن بنفشه خواه همکلاس بوده و به کمک آنها وارد این رشته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ