بیوگرافی نوشاد و نیما عالمیان (تنیس بازان المپیکی) +عکس

0

بیوگرافی و مصاحبه با نوشاد عالمیان Noshad Alamian و نیما عالمیان Nima Alamian دو برادر تنیس باز ایرانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو هستند.

همسر نیما عالمیان همسر نوشاد عالمیان بیوگرافی نیما عالمیان بیوگرافی نوشاد عالمیان بیوگرافی رحمت عالمیان ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار تنیس

نوشاد عالمیان  ملی پوش ارزنده تنیس روی میز ایران موفق شد با پیروزی ۴ بر ۱ مقابل جیانگ تیانی از هنگ کنگ سومین سهمیه ایران را برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل کسب کند تا یک رکورد تاریخی برای کشورمان ثبت کند .

نیما عالمیان در نشستی خبری که برگزار شد در مورد کسب سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک که با پیروزی برابر برادرش در فینال مسابقات آسیای میانه به دست آورد، اظهار داشت: انجام شدن این فینال به خاطر رویارویی با برادرم خیلی سخت بود. احتمال بُرد و باخت هر یک از ما در این دیدار ۵۰ – ۵۰ بود.

وی ادامه داد: من در مقطعی از بازی از برادرم عقب افتادم، اما در نهایت توانستم نوشاد را شکست دهم و از طریق آسیای میانه و برای اولین‌بار صاحب سهمیه المپیک شوم. بابت این موضوع خیلی خوشحال شدم، اما در مقابل به خاطر برادرم هم ناراحت بودم، چون نوشاد با غلبه بر حریفان سرسختی به فینال رسیده بود و واقعا از هر جهت آماده بود.

ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز ایران با ابراز خرسندی از اینکه برادرش هم توانست سهمیه المپیک را به دست آورد، گفت: امیدوارم در المپیک و همراه با نوشاد نتیجه خوبی بگیرم.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز رده‌بندی جدید برترین‌های این رشته را اعلام کرد.

 در این رنکینگ دو ملی‌پوش المپیکی ایران با صعود مواجه شدند و یک بازیکن المپیکی کشورمان نیز سقوط کرد.

نیما عالمیان که همچنان در صدر برترین بازیکنان ایرانی قرار دارد، در رنکینگ جدید با ۲۰۲۹ امتیاز و چهار پله سقوط در رده ۱۱۶ ایستاده است.

برخلاف نیما، برادرش نوشاد که امسال برای دومین دوره پیاپی حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد، با ۱۹۹۵ امتیاز و ۱۰ رده صعود جایگاه ۱۲۲ دنیا را به خود اختصاص داده است.

در بخش مردان افشین نوروزی، کاپیتان تیم ملی ایران نیز با ۹ پله سقوط و کسب ۱۷۳۳ امتیاز در رده ۲۱۱ قرار دارد. ضمن اینکه میدیا لطف‌الله‌نسبی با ۱۴۱۹ امتیاز در رده ۳۲۵، میعاد لطفی با ۱۲۹۵ امتیاز در رده ۳۷۸ و پوریا عمرانی با ۱۲۴۱ امتیاز در رده ۴۱۳ ایستاده‌اند.

در بخش بانوان ندا شهسواری که همچون نوشاد عالمیان دومین حضور پیاپی خود را در المپیک تجربه خواهد کرد، با صعود ۲۱ پله‌ای مواجه شده و با ۱۷۱۵ امتیاز در رده ۲۷۸ جهان قرار دارد.

در این بخش محجوبه عمرانی با ۱۶۱۷ امتیاز در رده ۳۲۵ و مریم صامت با ۱۵۳۳ امتیاز در رده ۳۵۳ قرار دارند.

همسر نیما عالمیان همسر نوشاد عالمیان بیوگرافی نیما عالمیان بیوگرافی نوشاد عالمیان بیوگرافی رحمت عالمیان ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار تنیس

نوشاد عالمیان متولد ۳۰ آبان ۱۳۷۰ از شهرستان بابل استان مازندران که از چهار سالگی تنیس روی میز را زیرنظر پدرش که از قهرمانان کشور بوده بطور جدی آغاز کرده است، بطوریکه در ۸ سالگی روزانه شش ساعت بدون حتی یک روز وقفه تمرین می کرد تا توانست در ۱۴ سالگی نفر اول نوجوانان کشور شود. از آن تاریخ یعنی از سن ۱۳ – ۱۴ سالگی با مشورت و توافق خانوادهاش تصمیم گرفت برای ادامه تمرینات به آکادمی تهران که در قیطریه توسط جناب آقای مهندس شهنازی رئیس فدراسیون وقت احداث شده بود برود تا بصورت حرفهای این رشته را ادامه دهد. یکی از دلایل موفقیتش در تنیس روی میز تمرین زیاد، عشق و علاقه بیش از حد و جدیت در کارش بوده است.

او توانست در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رشته تنیس روی میز در اسپانیا مقام پنجم را کسب کند. وی در مسابقات لوکزامبورگ مدال طلا را کسب کرد و در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با کسب مقام قهرمانی آسیای میانه به المپیک لندن راه یافت.

نوشاد عالمیان، نفر اول پینگ پنگ ایران در نخستین بازی خود در دور اول رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف ژاستین هان، بازیکن چینیالاصل استرالیایی رفت و با حساب ۴ بر صفر و با نتایج (۱۱ بر ۵)، (۱۱ بر ۷)،(۱۱ بر ۷) و (۱۳ بر ۱۱) به پیروزی رسید.

این نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در تاریخ المپیک به شمار می‌رود. در دوره‌های قبلی تمام نمایندگان ایران شکست خورده بودند. نوشاد علمیان در دیدار دوم توانست رقیب هنگکنگی را که در رنکینگ ۳۲ قرار داشت، با نتیجه ۴ بر ۳ در مسابقات المپیک لندن شکست دهد و در جمع ۳۲ نفر برتر دنیا قرار گرفت.
عالمیان در دور بعد رقابت ها، به مصاف تیمو بول آلمانی با رنک ۷ جهانی  رفت. در این مسابقه، در گیم های اول و دوم بازی را ۱۱ به ۸ و ۱۱ به ۵ واگذار کرد. عالمیان در گیم های سوم و چهارم نیز با نتیجهٔ نزدیک ۱۲ به ۱۰ مغلوب حریف نامدار خود شد.

همسر نیما عالمیان همسر نوشاد عالمیان بیوگرافی نیما عالمیان بیوگرافی نوشاد عالمیان بیوگرافی رحمت عالمیان ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار تنیس

نیما عالمیان نامی آشنا از خانواده ای ورزشکار و قهرمان ساز است که زیر نظر پدر بزرگوار خود (رحمت عالمیان) سلسله مراتب قهرمانی را یکی پس از دیگری کسب نمود

نیما عالمیان Nima Alamian جوان ارزنده و متواضع  ملی پوشی است که  توانست با وجود سن کم در بزرگسالان کشور بعد از برادر خود به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کند.

خانواده عالمیان توانسته اند در تنیس روی میز کشور  نامی ماندگار و ابدی را به نام خود ثبت نمایند.

متن مصاحبه:

۱-   لطفا خودتان را بیشتر برای بینندگان سایت معرفی فرمایید:

اینجانب نیما عالمیان متولد سال ۱۳۷۱ در شهر بابل می باشم.

۲-از سابقه ورزشی  ومقامهای کسب شده خود برای ما بگویید:

حدود ۹ سال است که تنیس روی میز را زیر نظر پدر عزیزم شروع کرده ام و در این سالها توانسته ام تقریبا در بیشتر رده ها  قهرمان کشور بشوم.در بسیاری از مسابقات بین المللی و برون مرزی شرکت کرده ام وخدا را شکر فدراسیونهای قبلی و فعلی  تمام سعی خود را برای موفقیت ما انجام داده اند.

۳-از مربیان خود برای ما بگویید و توضیح دهید چه شد که به اینجا رسیدی؟

اولین مربی من که همه چیزم را مدیون ایشان هستم پدر بزرگوارم می باشد که در همین جا دست ایشان را می بوسم و بروجود این چنین پدری افتخار میکنم.پدرم روزی تا ۵ ساعت از بهترین اوقات خود را برای من و داداشم صرف کرده است و انشاالله که ما بتوانیم قدر شناس ایشان باشیم.دیگر مربی که به من خیلی کمک کرد ریچار پروازه می باشد که انصافا دستورات وروشهای تمرینی ایشان  کمک بسیار زیاد ی به ارتقاء بازی من نمود.

همسر نیما عالمیان همسر نوشاد عالمیان بیوگرافی نیما عالمیان بیوگرافی نوشاد عالمیان بیوگرافی رحمت عالمیان ایرانیان در المپیک 2016 المپیک 2016 ریودوژانیرو اخبار تنیس

۴-نیما جان چه خواسته ای از مسئولین فدراسیون داری؟

اول از زحماتی که برای ما کشیده ومیکشند تشکرمیکنم .خواسته من از مسئولین این است که  اردوهای ملی و همچنین مسابقات خارجی را بیشتر کنند .طبق گفته ریچاردپروازه مربی بین المللی باید از ۱۶ مسابقه جهانی حداقل ۸ مسابقه را حضور فعال داشته باشیم.امیدوارم که این موضوع مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

۵-لطفا برای طرفداران پینگ پنگ کشور یک خاطره خوب  تعریف کنید:

وقتی در مسابقات جهانی بحرین توانستم درجمع هشت نفر برتر این مسابقات قرار بگیرم در یک بازی حساس به بازیکن بلژیکی که دررده بندی جهانی دارای رنک ۱۵ جهان بود  برخورد کردم وخدا را شکر توانستم این بازیکن را با اقتدار شکست دهم .این بازیکن بعد ازشکست ازمن اول با چند ضربه محکم میز پینگ پنگ را شکست وبه زمین انداخت و بلافاصله راکت خود را شکست و در نهایت موبایل خود را هم از بین بردو…..

۶-اگر بخواهی از سه نفر با اولویت درتنیس روی میز کشور تشکر کنی  این اشخاص چه کسانی خواهند بود؟

اول باید بصورت اختصاصی از پدرم که نقش بسزایی در رشد و پرورش در عرصه زندگی و تنیس روی میز  من داشته تشکر و قدر دانی نمایم.بعد باید  ازعموی عزیزم نعمت عالمیان تشکر و سپاسگذاری کنم که خیلی به من کمک نموده است.

۷-نیما جان از تمرینات و ساعت ان برای ما بگو:

من روزانه گاها تا ۴ ساعت تمرین میکنم وتمرینات من بصورت متنوع  وکاملا حرفه ای زیر نظر پدر و با همکاری داداش قهرمانم میباشد.هرچند بدن سازی در این ارتباط نقش بسزایی خواهد داشت که روزانه تا یک ساعت هم به بدن سازی مشغول هستم.

۸-چه توصیه ای به بازیکنان نوجوان وجوان داری؟

به همه بازیکنان توصیه میکنم که تمرینات خود را بصورت کاملا جدی با پشتکار ادامه دهند و هدفشان  بزرگ باشد و مطمئن باشند که به این هدف خواهند رسید.از باخت نبایدبترسند  چون تا باخت نصیب بازیکن نشود هرگز راه بردن را یاد نخواهدگرفت.

۹-آقای عالمیان چه نمره ای به سایت ما میدهید؟

آقای علوی با قدرت و جرات باید اعلان کنم که سایت شما تبدیل به مرکزی مطمئن وروزآمد برای جامعه ورزشی کشور شده است  وخیلی ها دوست دارند عکس یا نام یا مصاحبه آنان در سایت شما قرار بگیرد ومن نمره بیست را به شما میدهم و از شما بخاطر زحماتی که میکشید  تشکر میکنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ