بیوگرافی ندا شهسواری (دختر المپیکی) +مصاحبه با مادرش

0

ندا شهسواری Neda Shahsavari (متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۵ در کرمانشاه) بازیکن تنیس روی میز اهل ایران است.

وی متولد شهر کرمانشاه و دانشجوی رشته تربیت بدنی است که از سال ۱۳۸۰ عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران است.

همسر ندا شهسواری خانواده ندا شهسواری بیوگرافی ندا شهسواری اخبار تنیس Neda Shahsavari

وی با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه، سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را کسب کرد. او با حضورش در المپیک لندن، اولین زن ایرانی است که در رشته تنیس روی میز در المپیک حضور پیدا کرده‌است  اما در این بازی‌ها با شکست در بازی اول برابر حریفی از نیجریه حذف گردید.

شهسواری با قهرمانی دوباره در مسابقات آسیای میانه در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۵ سهمیه بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ را به دست آورد.

همسر ندا شهسواری خانواده ندا شهسواری بیوگرافی ندا شهسواری اخبار تنیس Neda Shahsavari

امروز افتخار داریم تا مصاحبه ای اختصاصی را با مادر اولین دختر المپیکی کشور انجام داده ایم منتشر نماییم.

شاید در تاریخ تنیس روی میز کشور برای اولین بار است که با مادر یک قهرمان تاریخ ساز و ماندگار مصاحبه ای این چنینی انجام شده است.

همه ما قهرمانانی از قبیل ندا شهسواری و نوشاد عالمیان و بقیه افتخار آفرینان را می بینیم و در باره آنان می شنویم اما یقینا در پشت سر این قهرمانان علاوه برپدران موفق  نمیتوان از نقش اساسی مادران مقدس این بازیکنان بسادگی گذشت.

مطمئنا تا این چنین مادران موفقی در پشت سر این  بانوان شیر زن ایرانی وجود نداشته باشند هرگز نخواهیم توانست به موفقیتهای برجسته دست یابیم.

برای مادر و خانواده موفق ندا شهسواری آرزوی موفقیت و شادکامی را از خدای بزرگوار مسئلت داریم.

انشاالله بزودی با داماد دوست داشتنی این خانواده ِتمام موفق نیز مصاحبه ای انجام خواهیم داد.آقای خوشمرام نقش اساسی را در موفقیت ندا شهسواری برعهده داشته است.

لطفاخودتان را معرفی کنید؟

معصومه شهسواری متولد سال ۱۳۴۰ شهر کرمانشاه

مادر نرگس ، ندا ، سارا ، حامد و زهرا شهسواری که شکر خدا همگی در عرصه رشته ورزشی پینگ پنگ شناخته شده و فعال هستند.

 همسر ندا شهسواری خانواده ندا شهسواری بیوگرافی ندا شهسواری اخبار تنیس Neda Shahsavari

از علاقه ندا به پینگ پنگ و نحوه شروع کردن این قهرمان به فعالیت در این رشته ورزشی بگویید؟

تقریبا از سن ۷ سالگی بود که علاقه ندا به پینگ پنگ شکل گرفت ولی بصورت کاملا تفریحی وبا یک راکت توری پلاستیکی که ندا و بقیه بچه ها با دیوار توی کوچه بازی میکردند ولی علاقه ندا بصورت رسمی از کلاس پنجم شروع شد که این علاقه از کلاسهای آموزشی کانون پرورش فکری آغاز شد و درهمان سال بلطف خدا ندا با تیم کرمانشاه توانست در مسابقات کشوری در قسمت تیمی مقام اول و در انفرادی مقام سوم ایران را کسب نماید که این به خواست خدا شروع دوران قهرمانی ندای عزیزم بود که شکر خدا تا الان ادامه دارد و روز به روز هم به علاقه ندا اضافه میشود.

خانم شهسواری لطفا بیان کنید که مربیان ندا چه کسانی بودند؟

اولین کسی که راکت به دست ندا داد سرکار خانم الیاسی و بعدا خانم حبیبی بود وبعد از این دوره خانم امیریان وبعد از انتخاب شدن به تیم ملی خانم لیموچی(که واقعا” حمایت ایشان از ندا از همان اردوی اول غیرقابل انکاربوده و همیشه ستودنی ست و تا همین الانش هم ادامه داره) و خانمها الیاسوند، سموعی، قوام زاده ، … و شکر خدا تو این ۳ سال آخر داماد عزیزم آقای مهدی خوش مرام زحمت مربیگری ندا رو کشیدند که درهمین جا لازمه که از همشون تشکر ویژه داشته باشم و خسته نباشید بگم.

از ندا چقدر راضی هستید؟آیا ندا خانم در  کارهای خانه بشما کمکی میکند؟

من از ندا خیلی خیلی راضی هستم چون ندا تو خونه در حکم دست راست منه و همیشه بعد از برگشتن از مسابقات و اردو بیشتر کارهای منزل با ندای عزیزم است.

همسر ندا شهسواری خانواده ندا شهسواری بیوگرافی ندا شهسواری اخبار تنیس Neda Shahsavari

برای رساندن ندا تا این مرحله با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردید؟

طبق معمول همه ورزشکاران برای ندا هم مشکلاتی از قبیل نداشتن امکانات (چوب و رویه و میز و سالن و …) از همون اول وجود داشت بطوریکه من هرروز با ۴تا دخترم که در اون سالها که همگی سن و سال کمی داشتن حدود ۲ ساعت راه طی میکردیم تا به سالن تمرین برسیم و ۲ ساعت هم طول میکشید تا برگردیم و این روال چند سال ادامه داشت تا اینکه یک میزی در اتاق پذیرایی خونه گذاشتیم و بچه ها رو این میز تمرین کردند و شکر خدا الان حدود ۸ ماه هست که یک سالن خصوصی برای بچه ها درست کردیم و مشغول تمرین هستن.

ولی این همه مشکلات ما نبوده و متاسفانه در این چند سال درگیر مسایل حاشیه ای با هیات بودیم که لطمات جبران ناپذیری به زندگی ورزشی بچه هام وارد کرده که هنوزم که هنوزه ادامه داره و هر روز یک مشکل جدید پیش میاد مسایلی که بعضی هاشون اصلا قابل ذکر نیست و اگر لطف خدا شامل حالمون نمیشد بچه هام تو این مسایل غرق میشدند.فقط یک نمونه میخوام بگم که خودتون قضاوت بکنین که ما با چه مشکلاتی مواجه هستیم: در همین مسابقات اخیر جام رمضان ۱۳۹۱ که در سالن هیات برگزار شد و به پیشنهاد رئیس هیات شهرستان کرمانشاه ما هم به عنوان یک تیم با نام شهسواری در این مسابقات شرکت کردیم که متاسفانه علاوه بر مسایلی که برای این تیم پیش آوردند حتی یکی از تماشاگرانی که شاید تنها تماشاگری بود که تیم مارو تشویق میکرد کمیته انضباطی برایش تشکیل داده و به جرم تشویق تیم ما میخواهند محرومش کنند سایر مسایل دیگر از حوصله این مصاحبه بدور است.

خانم شهسواری  لطفا بفرمایید که با دوری ندا چطور کنار می آیید؟

بالاخره برای هر مادری دوری فرزند سخت است ولی دوری ندا برای من سخت تر چون واقعا به همه بچه هام وابسته ام مخصوصا به ندا وتا الان هم نتونستم با این موضوع زیاد کنار بیام.

لطفا  کمی در باره  سایر اعضای خانواده بگویید؟

دختر بزرگم نرگس که دارای مربیگری بین المللی پینگ پنگ و مشغول مربیگری و دانشجوی ترم ۶ کارشناسی تربیت بدنی است ندا که شکر خدا معرف حضور همه است.

سارای عزیزم که جزو ۱۶ نفر اول ایران ولیسانس رشته it است به شدت درگیر تمرینات برای رسیدن به تیم ملی است ان شاء الله.

حامد عزیزم که مشغول تمرین و مربیگری و ترم آخر رشته حسابداری است.

زهرای عزیزم هم که شکر خدا در مسابقه آخر و در انتخابی بزرگسالان استان توانست مقام اول رو بدست بیاره و در مسابقات مدارس مقام پنجمو کسب کرد و اونم به شدت درگیر تمرینات خودشه.

داماد عزیزم آقای مهدی خوش مرام هم که به جدیت مشغول تمرینات خودشه و حدود سه سال است که مربیگری بچه هامو به عهده گرفته.

لطفا تلخ ترین و شیرین ترین خاطره در مورد ورزش ندا خانم را برای ما بیان کنید:

خاطره شیرین : انتخاب شدنش برای المپیک

خاطره تلخ: باخت بسیار نزدیکش تو المپیک.

از مسئولین چه درخواستی دارید؟

تقاضاوخواسته من از مسئولین در مورد آینده همه ورزشکاران ایرانه . این بچه ها بیمه نیستن خیلیهاشون شغل ندارن ادامه تحصیلشون مثل ندای من به مشکل برخورده . ورزششون خیلی هزینه بره فکر اساسی درمورد لیگ خانمها و آقایون باید بشه تا حداقل بچه ها یک منبع درآمدی داشته باشن .

خانم شهسواری  لطفا بفرمایید که از ندا و بقیه بچه هاتون چه خواسته ای دارید؟

با توکل برخدا وبا تلاش و کوشش برای پیشرفت هرچه بیشتردرورزش و درس و زندگی و اعتنا نکردن به مشکلات و حاشیه ها.

در خاتمه اگر حرفی برای گفتن دارید عنوان کنید لطفا:

آرزوی موفقیت روز افزون برای همه ورزشکاران و هم چنین بچه های خودم و با تشکر فراوان از شما جناب آقای علوی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ