نحوه و روش سرقت ۵۵۰ میلیونی از خانه نماینده مجلس

0

سه دزد سابقه‌دار که شش سال از منازل مردم در شرق و غرب تهران سرقت می‌کردند و تحت تعقیب پلیس بودند، از سوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در شهرستان شهریار دستگیر شدند.
چندی پیش مردی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، از سرقت اموال قیمتی خانه اش از جمله گاوصندوق حاوی طلا و پول خبر داد.

در پی این شکایت، ماموران با حضور در محل سرقت و بررسی موضوع متوجه شدند سارقان پنجره آپارتمان را تخریب و اموال را سرقت کرده اند.

در حالی که تحقیق برای دستگیری سارقان آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه هایشان شکایت کردند.

در بررسی از محل های سرقت معلوم شد شیوه سرقت ها یکسان بوده و شواهد نشان می داد سارقان افراد سابقه دار هستند.

جستجو برای دستگیری سارقان شب رو ادامه داشت تا این که مهر امسال زنی که نماینده یکی از شهرستان ها در مجلس بود، همراه وکیل خود با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، از سرقت اموال خانه اش از جمله مقادیری دلار و طلا به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان در طبقه اول یک مجتمع در غرب تهران، خبر داد.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس عموزاد در دادسرای جنایی تهران، در ادامه تحقیقات معلوم شد سارقان به خانه این نماینده نیز به همان شیوه دستبرد زده اند.

دستگیری متهمان و کشف طلاهای دزدی

جستجوی گسترده برای دستگیری سارقان شب رو ادامه داشت تا این که دو هفته پیش ردپای دزدها در شهرستان شهریار در غرب استان تهران به دست آمد و ماموران با هماهنگی قضایی با بازپرس عموزاد، به این شهر اعزام شدند و سه متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

در بازرسی از این خانه بخشی از اموال سرقتی از خانه های شهروندان تهرانی و طلاهای سرقت شده از خانه زن نماینده مجلس نیز کشف شد. متهمان با انتقال به مرکز پلیس، به سرقت از منازل مردم اعتراف و عنوان کردند از این که یکی از مالباخته ها نماینده مجلس بوده، خبر نداشته اند و به طور اتفاقی به آپارتمان وی دستبرد زده و هنوز هم موفق به فروش آن طلاها نشده اند.

در حالی که تحقیق از این سه متهم ادامه داشت، معلوم شد آنها از مجرمان حرفه ای و ساکن یکی از شهرستان های غرب کشور هستند و برای دزدی به تهران می آمدند. متهمان در ادامه اعترافاتشان گفتند شش سال است از منازل شرق تهران سرقت می کنند. متهمان بعد از هر بار سرقت، برای این که شناسایی نشوند، مدتی دزدی هایشان را متوقف می کردند تا این که وقتی متوجه می شوند مخفیگاهشان لو رفته، به دزدی هایشان در شرق تهران پایان داده و سرقت های خود را در غرب پایتخت از سر گرفته و از این راه پول کلان به دست آورده اند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان از سوی بازپرس عموزاد ، رئیس شعبه ۱۳ دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم متهمان و کشف اموال مسروقه از آنها ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ