بازداشت ۲ مدیر دیگر شهرداری تبریز

0
پرونده مالی اخذ رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری تبریز ،  بازداشت مدیر حراست و رئیس دفتر عمارت شهرداری
بنا به اعلام منابع موثق، دستگیری م-ع معاون ارشد شهرداری کلانشهر تبریز و ا-خ یکی از اعضای شورای شهر تبریز بنابه علت های نامعلوم که بیشتر جنبه تخلفات مالی عنوان می شود، بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: این دستگیری ها در ادامه پرونده مالی اخذ رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری تبریز بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، موسی خلیل اللهی گفت : مدیر حراست شهرداری تبریز و رئیس دفتر ساختمان عمارت شهرداری این شهر امروز بازداشت شدند .

وی گفت: این دستگیری ها نیز در ادامه پرونده مالی اخذ رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری تبریز بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز مجموع دستگیری ها در این پرونده را ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

سه عضو شورای شهر تبریز و دو معاون شهردار تبریز از مهمترین افرادی هستند که در جریان رسیدگی به این پرونده از اواخر پارسال تاکنون دستگیر شده اند.

خلیل اللهی گفت : هنوز برآورد دقیقی از مبلغ تبانی وجود ندارد و پرونده در حال بررسی بیشتر است .

حکمت علی مظفری، رییس‌ کل دادگستری استان آذربایجان شرقی روز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین از بازداشت سه تن از اعضای شورای شهر تبریز همراه با یک نفر از معاونان شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، بازداشت این افراد از روزهای پایانی سال قبل آغاز شده است. علاوه بر این افراد، دو نفر از پیمانکاران مجموعه شهرداری تبریز نیز در جمع بازداشت‌شدگان هستند.

به گفته رییس‌ کل دادگستری آذربایجان شرقی، بازداشت این افراد در رابطه با تشکیل پرونده‌ای است که عناوین اتهامی تبانی در معاملات دولتی، ارتشا و اتهاماتی دیگر را شامل می‌شود.

آقای مظفری گفته است: «افراد دستگیر شده پس از تحقیقات، تفهیم اتهام و صدور قرارهای قانونی بازداشت‌ شده‌اند».

به گفته این مقام قضایی استان آذربایجان شرقی، علاوه بر بازداشت‌شدگان، ۱۰ تن از پیمانکاران پروژه‌های مربوط به پرونده یادشده، بازجویی و تفهیم اتهام شده‌اند و فعلاً با صدور قرار تأمین کیفری از نوع وثیقه آزاد شده‌اند.

حکمت علی مظفری پیش‌ از این در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری میزان گفته بود که «یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پست‌های شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادات موردنظر آنها را پیگیری کرده است».

پیش‌ از این، شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، با تأیید خبر بازداشت‌ این سه عضو در مورد دلایل این بازداشت‌ها گفته بود: «در حقیقت متهم اصلی این پرونده یکی از مشاورین شوراست که متهم به اختلاس و ارتشاء و فساد مالی شده است. اما از سویی سه عضو یادشده شورا هم به دلیل ارتباطی که با این شخص داشته‌اند، از سوی قوه قضاییه برای بازجویی فراخوانده شده و بعداً بازداشت‌ شده‌اند».

رییس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه هر تصمیم قوه قضاییه درباره این پرونده را می‌پذیرد، در عین‌ حال تاکید کرده بود که «هنوز هیچ اتهامی ثابت نشده است و نباید با حیثیت انسان‌ها بازی کرد».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ