بیوگرافی زهره سادات هاشمی و هسرش شهاب‌الدین‌باقری +عکس

1

زهره سادات هاشمی مجری ، اولین گزارشگر زن فوتبال ایران و گوینده رادیو – تلویزیون متولد ۱ دی ماه ۱۳۶۵ در مشهد است.

همسر مجریان همسر مجری زن همسر زهره سادات هاشمی شهاب الدین باقری بیوگرافی زهره سادات هاشمی

instagram zohresadat hashemi

زهره سادات هاشمی لیسانس تاریخ دارد و از سال ۱۳۷۴ وارد صدای مرکز خراسان شد و در این مرکز به عنوان بازیگر نمایش و گزارشگر و دستیار تهیه و گوینده جایگزین فعالیت کرده است. همچنین فعالیت در سیمای مرکز خراسان به‌عنوان گزارشگر و منشی صحنه در نمایش‌های تلویزیونی و کلیپ‌های جنگی از دیگر کارهای اوست.
هاشمی از سال ۷۷ رسما گوینده شبکه جوان شد و تاکنون در این شبکه گویندگی برنامه‌های روی خط جوانی، قرار شبانه، موج روز، ساعت ۲۵، ایستگاه ورزش و باشگاه جوان را برعهده داشته است.

از سال ۱۳۷۴ در مرکز صدا و سیمای مشهد مقدس شروع به فعالیت کرد او ابتدا بعنوان بازیگر نمایشی سپس گزارشگر و دستیار تهیه کننده و  بعنوان گوینده ادامه فعالیت داد سپس بواسطه اجراهای خوب و توانایی اش به رادیو جوان دعوت شد.

همسر مجریان همسر مجری زن همسر زهره سادات هاشمی شهاب الدین باقری بیوگرافی زهره سادات هاشمیزهره سادات هاشمی و همسرش

زهره سادات هاشمی اولین گزارشگر زن فوتبال در برنامه زنده

خانوم هاشمی بعنوان اولین زن بعد از انقلاب اسلامی در ایران به شمار می رود که گزارشگری فوتبال رو کرده است او بازی استقلال و صبا رو در رادیو جوان گزارشگری کرد او از حال و هوای خود در آن روز می گوید :

تصور این‌ که بخواهید یک مسابقه فوتبال را گزارش کنید، هیجان‌ انگیز است چه برسد به این‌ که در واقعیت این اتفاق بیفتد. این اتفاق برای من هم خیلی هیجان‌ انگیز بود. من توانسته بودم یک کار کاملا متفاوت انجام بدهم که تا پیش از این هیچ خانمی شانس انجام دادن آن را نداشته است اما باید این را هم بگویم که در آن لحظه واقعا استرس داشتم، تمام ترسم از این بود که نتوانم آنطور که باید از عهده‌ اش بر بیایم.

وقتی گزارش بازی صبا و استقلال را انجام دادم در حقیقت در عمل انجام شده قرار گرفته بودم. من باید در همان لحظه و بدون هیچ آمادگی این کار را انجام می‌دادم برای همین نفسم بند آمده بود و قلبم تند می‌ زد شاید برای من که سال‌ ها در رادیو و تلویزیون تجربه دارم گفتن این موضوع خیلی خوب نباشد، اما واقعیت این است که من ترسیده بودم ! همین که فکر می‌کردم من اولین کسی هستم که گزارش یک مسابقه فوتبال را انجام می‌دهد، استرس‌ زا بود.

برنامه ها در رادیو جوان :

روی خط جوانی، قرار شبانه، موج روز، ساعت ۲۵، ایستگاه ورزش و باشگاه جوان

برنامه ها در تلویزیون :

برنامه گلخانه شبکه سه، برنامه سه ستاره شبکه سه، برنامه اردیبهشت شبکه چهار، برنامه سفر بخیر شبکه سه، برنامه سه ستاره شبکه سه و برنامه رادیو هفت شبکه آموزش.

مصاحبه با زهره سادات هاشمی :

جرات و توانایی زیادی می‌خواهد که اولین باشی و تمام تلاشت را هم برای ادامه راه به کار بگیری. زهره هاشمی گوینده جوان رادیویی است که چند سال پیش برای اولین بار مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و صبا را گزارش کرده است. اتفاقی که می‌تواند راهی برای حضور بیشتر زنان در عرصه گزارش باشد. با او به گفت‌و‌گو نشستیم تا هم از تجربه‌اش بپرسیم و هم نظرش را در مورد توانایی زنان در این عرصه جویا شویم.

شما اولین زنی هستید که گزارش فوتبال را انجام داده‌اید، حس و حال‌تان در آن لحظه چطور بود؟

تصور این‌که بخواهید یک مسابقه فوتبال را گزارش کنید، هیجان‌انگیز است چه برسد به این‌که در واقعیت این اتفاق بیفتد. این اتفاق برای من هم خیلی هیجان‌انگیز بود. من توانسته بودم یک کار کاملا متفاوت انجام بدهم که تا پیش از این هیچ خانمی شانس انجام دادن آن را نداشته است. اما باید این را هم بگویم که در آن لحظه واقعا استرس داشتم، تمام ترسم از این بود که نتوانم آن‌طور که باید از عهده‌اش بر بیایم. وقتی گزارش بازی صبا و استقلال را انجام دادم در حقیقت در عمل انجام شده قرار گرفته بودم. من باید در همان لحظه و بدون هیچ آمادگی این کار را انجام می‌دادم. برای همین نفسم بند آمده بود و قلبم تند می‌زد. شاید برای من که سال‌ها در رادیو و تلویزیون تجربه دارم گفتن این موضوع خیلی خوب نباشد، اما واقعیت این است که من ترسیده بودم! همین که فکر می‌کردم من اولین کسی هستم که گزارش یک مسابقه فوتبال را انجام می‌دهد، استرس‌زا بود.

این تجربه برایتان در گزارش مسابقه فوتسال تکرار شد، جدا از این‌که خیلی رسانه‌ای نشد، اما آیا استرسی که در اولین گزارش تجربه کردید برایتان تکرار شد؟

نه، در مورد گزارش فوتسال قضیه کاملا متفاوت بود. این کار کاملا حرفه‌ای و البته برای جشنواره صورت گرفت. من فرصت این را داشتم که اشتباهاتم را اصلاح کنم و دیگر خبری از پخش زنده نبود.

همان‌طور که می‌دانید در دنیا زنان کمی هستند که این حرفه را انتخاب می‌کنند. دلایل زیادی هم برای استقبال نشدن از این حرفه وجود دارد. شما چطور فکر می‌کنید؟ به نظر شما طبیعت زن و شرایط روحی او اجازه می‌دهد این کار را انجام بدهد؟

فکر می‌کنم هیجان بخشی از فطرت زن است و این‌که بخواهیم به دلیل استرس یا هیجانی که در طول یک مسابقه وجود دارد، تفکیک جنسیتی داشته باشیم، عاقلانه نیست. همان‌طور که فوتبالیست زن، مربی زن و داور زن داریم طبیعتا می‌توانیم گزارشگر زن در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشیم. البته این نکته را باید اضافه کنم نگاه جنسیتی به فوتبال در شرایطی که نیمی از طرفداران هر تیم را بانوان تشکیل می‌دهند، اصلا درست نیست.

بیراه نیست بگویم تجربه‌ای که شما دارید کمیاب یا بهتر است بگوییم بی‌سابقه است. این را شانس می‌دانید یا توانایی که در طول سال‌ها اجرای زنده به دست آورده‌اید؟

در ایران و بخصوص رادیو این فرصت به خانم‌ها داده می‌شود که برنامه زنده در حوزه ورزش داشته باشند. برای مثال اجرای ایستگاه ورزش رادیو جوان چند سال در اختیار من و چند همکار دیگرم بود. یا رادیو تهران و بخصوص رادیو ورزش. از این منظر این یک فرصت است که به بانوان زیادی هم داده شده است. من هم این فرصت را داشتم، ولی به نظر من جایی این فرصت به شانس تبدیل می‌شود که صفر تا صد اجرای یک برنامه در اختیار شما قرار بگیرد. یعنی شما فقط ملزم به خواندن خبر نیستید. یا صرفا پرسش برنامه یا تلفن‌ها را اعلام نمی‌کنید. یک نفر در مقام کارشناس کنار شما نمی‌نشیند تا شما در بحث‌های تخصصی فقط ناظر یا شنونده باشید، بلکه تمام گفت‌وگوهای تخصصی برنامه به عهده شما قرار می‌گیرد.شبیه آنچه در برنامه‌های معروف آقایان صورت می‌گیرد. متاسفانه در این برنامه‌ها ما فقط در استودیو در کنار مهمان برنامه حضور داریم و حق پرسش، چالش، تحلیل و اظهارنظر محدودی را هم داریم. اما من شانس بزرگی داشتم که تجربه‌ای متفاوت و کاملا حرفه‌ای را در کارنامه کاری‌ام درج کنم؛ از آنالیز جام‌جهانی فوتبال تا بررسی لیگ کشتی آزاد و فرنگی.

چقدر معتقدید زنان می‌توانند از عهده این کار بر بیایند؟

من فکر می‌کنم اگر خانم‌ها در این حوزه جدی گرفته بشوند و فرصت کافی در اختیارشان قرار گیرد می‌توانند پا به پای آقایان این کار را انجام بدهند. ما اکنون هم خانم‌های بسیار توانمندی در عرصه برنامه‌سازی حوزه ورزش داریم. مثلا در رادیو جوان، سمیرا سلطانی که گزارش فوتسال حاصل جسارت و تلاشش بود و هنوز هم به صورت فعال کارش را ادامه می‌دهد یا شکوفه موسوی و مهتاب رستمی که من معتقدم توانایی بسیار زیادی دارند.

همسر مجریان همسر مجری زن همسر زهره سادات هاشمی شهاب الدین باقری بیوگرافی زهره سادات هاشمی

سلام #اقاجان
دخترا بابایی هستن،فرقی نمیکنه چند سالمونه
ازدواج کردیم،مادریم یا در هر جایگاه و شغلی
ما باز هم “بابایی”هستیم

من و #حضرت_پدر
عاشقانه دوست میدارمش
مردی که از پشت دار قالی و از دل یک روستا
شبانه هنرستان رو تموم کرد،معلمی،کارگری کارخونه قند تا ٣٠سال خدمت صادقانه در شهربانی و بعدها نیروی انتظامی رو تجربه کرد…… جناب سرهنگ قصه زندگی من با دختر بزرگش (من?)همزمان وارد دانشگاه شد،فارغ التحصیل دانشکده افسری در رشته حقوق تحصیل کرد
وحالا با اینکه بازنشسته است
وکالت میکند “وکیل پایه یک”
در ششمین دهه زندگی نازنینش
از پدر اموختم “سخت کوشی…
خدمت صادقانه….کسب نون حلال
وبا شرافت زندگی کردن
دستانت را به احترام میبوسم “اقاجان”

سید محمد هاشمی

همسر مجریان همسر مجری زن همسر زهره سادات هاشمی شهاب الدین باقری بیوگرافی زهره سادات هاشمی

امشب شب خاصیه
#شب_ارزوها
#لیله_الرغایب
هرکسی تو دلش خواسته هایی داره و ادمی که هیچ ارزویی نداره به نظر من زنده نیست و زندگی نمیکنه
برای همه اول سلامتی ارزو میکنم
و دعا کنیم برای سفید بختی،مادر و پدر شدن
شاغل شدن،محتاج دست خلق نشدن،وسعت رزق و روزی داشتن،عاشق شدن،عاقبت به خیر شدن
محبوب شدن، لبخند برلب داشتن،باز شدن درهای بسته،اشکهای از سر شوق،چشم انتظار نموندن و نام نیک به یادگار گذاشتن
ارامش و اسایش قرین ثانیه به ثانیه عمرتون

امسال من عجیب اغاز شد،خیلیا خودجوش برام دعا کردن که #مادر بشم….!!
و من همچنان مردد

تا انکه مقدر میکند چه خواهد?

#عکس نوشت:با مبینای نازنینم#خواهرزاده عزیزتر از جان

همسر مجریان همسر مجری زن همسر زهره سادات هاشمی شهاب الدین باقری بیوگرافی زهره سادات هاشمی

آرزو دارم بهاران مال تو
شاخه های یاس خندان مال تو
ساده بودن های باران مال تو
آن خداوندی که دنیا آفرید
تا ابد همراه و پشتیبان تو…. همسفر زندگی من شانه به شانه تا همیشه زادروزت فرخنده……..ممنونم که هستی?

عکس نوشت:من و#اقای_همسر در یکی از جاذبه های گردشگری شهر #مراکش#باغ_ماژورل
نکته نوشت:خوبه که ادم یه یارو همراه توزندگی داشته باشه….اگه ندارید زودی پیداش کنید?

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. رها می گوید

    خانم هاشمی متولد ۵۶هستند نه ۶۵ اشتباه نوشتید