بیشترین دلایل طلاق گرفتن زنان تهرانی چیست؟

0
مدیرکل بهزیستی استان تهران از ادامه طرح “مداخله در طلاق” با در اختیار داشتن ٢۵ کلینیک در این استان خبر داد.

احمد دلبری عنوان کرد: طرح مداخله در طلاق سازمان بهزیستی کشور، سال گذشته با ١۶ کلینیک در استان تهران آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷۰۰۰ زوج به این مراکز مراجعه کرده و یا ارجاع داده شده بودند که با انجام مداخلات مددکاری و غیره، ١٠ درصد آن‌ها معادل ٧٧٠ زوج از طلاق منصرف شدند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران درخصوص ۷۰۰۰ زوج مراجعه کننده به این مراکز تصریح کرد: ١١درصد آنان در دوران عقد، ۴٧ درصد کمتر از پنج سال زندگی مشترک، ٢٠ درصد ۵ تا ١٠ سال زندگی مشترک و هم چنین ٢٢درصد آنان بیش از ١٠ سال زندگی مشترک داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین عنوان کرد: در سال جاری این طرح با در اختیار داشتن ٢۵ کلینیک در استان تهران ادامه می یابد.

دلبری در ادامه ضمن بیان آنکه تفاوت چشمگیری میان علل و عوامل طلاق از منظر خود زوجین و کارشناسان جود دارد اظهار کرد: زوجین مراجعه کننده و یا ارجاع داده شده به این مراکز مهمترین عوامل دادخواست طلاق خود را به ترتیب اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری همسر و درآمد ناکافی عنوان می‌کردند.

وی ادامه داد: این درحالیست که ارزیابی‌های کارشناسان عوامل متفاوتی را نشان می دهد که مهم ترین آنها عبارتست از عدم آشنایی با مهارتهای زندگی، عدم تامین نیازهای روحی و عاطفی، عدم بلوغ فکری، عدم شناخت قبل از ازدواج و… که در این بین مشکلات ناشی از اعتیاد و خیانت در رده‌های بعدی قرارگرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه بر لزوم و ضرورت ارتقاء آموزش‌های مهارتهای زندگی تاکید کرد و گفت: برای کاهش آمار طلاق در کشور نیاز است تا آموزش های قبل ازدواج، مشاوره‌های حین ازدواج و در آخرین مرحله مداخله در مشکلات زوجین در دستور کار قرار گیرد این درحالیست که متاسفانه در کشور فقط بر بعد مداخله تاکید کرده و از آموزش و مشاوره غافل شده‌ایم.

دلبری در پایان عنوان کرد: درحال حاضر ضرورت هماهنگی‌های بین دستگاهی به ویژه نهاد هایی چون آموزش و پروش و دانشگاه ها، در راستای کاهش آمار طلاق در کشور به صراحت احساس می‌شود.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ