توبه وزیر ارشاد از آلبالوهای فاسد!

0

مراجع معظم تقلید در دیدار با وزیر ارشاد به موضوع حج تمتع امسال و کارشکنی دولت سعودی پرداختند و مواضع خود را نسبت به برگزاری حج امسال اعلام کردند. در این میان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به صراحت اعلام کردند باید فکر حج امسال را از سر بیرون کرد.

سفر جنتی به قم

روابط عمومی وزارت ارشاد، سفر علی جنتی به قم را به منظور بهره‌مندی از توصیه‌ها و رهنمودهای حکیمانه مراجع عظام تقلید اعلام کرده است. وزیر ارشاد آخرین بار سال گذشته به قم سفر کرده بود که در آن سفر با آیات عظام نوری همدانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و شهرستانی دیدار داشت. جنتی در سفر اخیر به قم با حضرات سبحانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و جوادی آملی دیدار داشته است. در این دیدار‌ها مهم‌ترین سخنان رد و بدل شده درباره وضعیت حج امسال است که غالب مراجع با اشاره به همکاری نکردن  عربستان و کارشکنی‌های دولت آن کشور در فراهم نکردن شرایط عزتمند حضور حجاج ایرانی، درباره اعزام حجاج به حج امسال نظر منفی داشتند.

وظیفه سنگین وزارت ارشاد

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با وزیر ارشاد، توصیه‌هایی نسبت به فعالیت‌های این وزارتخانه بیان کرد. این مرجع تقلید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت‌های ویژه‌ای دارد و این وزارت پسوند ارشاد اسلامی و وظیفه سنگینی دارد که با تمام وزارتخانه‌ها متفاوت است و مسائل فرهنگی و اخلاقی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است. وی افزود: نظارت بر رسانه‌ها، سینما و چاپ کتاب‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سوی دیگر نیز دشمن یکی از اهداف خود را هجمه فرهنگی قرار داده است.

وی افزود: اگر حرف اول را در منطقه می‌زنیم به آن دلیل است که نظام اسلامی هستیم و دشمن نمی‌تواند به ما زور بگوید و این کار را در عراق، یمن و سوریه نتوانسته است انجام دهد.

مکارم شیرازی تأکید کرد: رئیس‌جمهور امریکا حرف بی‌محتوایی را تکرار می‌کند که تحریم ایران به دلیل حمایت از تروریسم است، در حالی که پرچم ضد تروریسم در دست ماست و برگزاری کنگره‌هایی چون کنگره مقابله با تکفیری‌ها در قم ادعای ما را اثبات می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را از درون بپوساند و اکنون سایت‌ها و ماهواره‌های فاسد غوغا می‌کنند و در مورد افزایش طلاق نیز عامل مهم بدآموزی همین سایت‌ها و ماهواره‌ها هستند. این مرجع تقلید بیان داشت: سه مسئله آسیب‌پذیر داریم که در برابر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مسئله اول، مسئله فضای مجازی است که البته به طور کامل در اختیار ارشاد نیست، اما سهمی در اختیار دارید و تا این فضا اصلاح نشود مسائل فرهنگی درست نمی‌شود، پهنه اینترنت وسیع شده و به روستاها رسیده است، اما این مسئله به تنهایی افتخار نیست و زمانی افتخارآمیز است که جلوی آسیب‌های آن را سد کنیم. جلسات شورای عالی فضایی کشور باید جدی تشکیل شود و فکری به حال فضای مجازی شود که جوانان ما از دست نروند و اگر جوانان از دست بروند، متأسفانه کشور و نظام ما از دست می‌رود.

وی افزود: مسئله دوم آسیب‌پذیر مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینماها هستند. تولیدات سینمایی باید به لحاظ مسائل ارزشی و اخلاقی کنترل شود. تفاوت ما با غربی‌ها این است که ما خطوط قرمزی در مسائل اخلاقی داریم و آنها ندارند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: قطعاً یکی از عوامل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه، تأثیرات صحنه‌های فیلم‌هاست دشمن معتقد است اگر حجاب را از جامعه اسلامی ایران بگیرد، نظام اسلامی ایران را دچار آسیب جدی کرده است.

به گفته این مرجع تقلید، نکته آسیب پذیر سوم مقابل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مسئله کتاب‌ها و رسانه‌های مکتوب است. گرچه کار نظارتی که از سوی وزارتخانه می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد ولی آسیب بیش از این است.

سوابق علی جنتی ثبت نام حج تمتع بیوگرافی علی جنتی بازیگران 50 کیلو آلبالو

موضع وزیر ارشاد در باره یک فیلم

محتوای بحث‌برانگیز فیلم کمدی «۵۰ کیلو آلبالو» باعث شده تا انتقاد‌های زیادی نسبت به ساخت و اکران این فیلم که گفته می‌شود در آن نگاه وهن‌آلودی نسبت به سنت ازدواج وجود دارد، بیان شود. این انتقادها در دیدار وزیر ارشاد با مراجع نیز دیده شد. علی جنتی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی درباره فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» گفت: «اگر از چگونگی فیلم خبر داشتم، اجازه ساخت و اکران به آن نمی‌دادم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ