بیوگرافی عبدالناصر همتی رئیس‌جدید بیمه‌مرکزی +سوابق

0

عبدالناصر همتی (متولد ۱۳۳۶ در کبودراهنگ، استان همدان)، دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی (در زمان حسن روحانی) به مدت پنج سال، رئیس پیشین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مدت ۱۲ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ و مدیرعامل سابق بانک ملی ایران در دولت یازدهم از مهر ۱۳۹۲است. و همچنین رئیس فعلی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حکم طیب نیا میباشد وی همینک به عنوان کارشناس رسمی دادگستری نیز مشغول فعالیت می‌باشد.

مسئولان دولت روحانی مدیران و مسئولان ایران سوابق عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی تحصیلات مسئولان بیوگرافی عبدالناصر همتی انتصابات حسن روحانی

وی درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد.

همتی در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی (علی طیب‌نیا) و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد و جایگزین فرشاد حیدری در بانک ملی ایران شد. وی قبل از آن به مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا بود.

او همچنین سابقه فعالیت سه دوره ۴ ساله در سمت ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود دارد.

جهاد دانشگاهی

عبدالناصر همتی که با رتبه اول دوره کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران را آغاز کرده بود در سال ۱۳۵۹ مسوول کمیته اقتصادی جهاد دانشگاهی بود.

صداوسیما

در سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۳ مدارج ترقی را در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا معاونت سیاسی این سازمان طی کرد. وی در دوران جنگ هشت ساله عراق علیه ایران از مسوولین تبلیغات جنگ بود.

بیمه مرکزی

دکتر عبدالناصر همتی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ طی سه دوره به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی بیمه خدمت کرد و نقش کلیدی در طراحی و اجرای سیاستهای آزاد سازی و خصوصی سازی در صنعت بیمه داشت به نحوی که در این زمینه از وی به عنوان پدر بیمه‌های خصوصی یاد شده است.

شورای عالی امنیت ملی

دکتر عبدالناصر همتی در دوره مسوولیت دکتر حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی به مدت پنج سال عضو کمیته اقتصادی شورای امنیت ملی بود.

شورای عالی شرکت بیمه اتکائی آسیائی

دکتر عبدالناصر همتی از سال ۱۳۸۰ تا کنون به مدت شش دوره لاینقطع ریاست شورای عالی شرکت بیمه اتکائی آسیائی (کمیسیون اقتصادی – سیاسی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد – اسکاپ) مستقر در بانکوک پایتخت تایلند را برعهده دارد که با رای مستقیم روسای بیمه ده کشور مهم آسیائی به این سمت انتخاب شده است.

بانک سینا

دکتر عبدالناصر همتی طی هفت سال گذشته مدیریت بانک سینا را به عهده داشته و موفق شده است مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد را به یکی از بانک‌های مهم بخش خصوصی متحول نماید. از جمله اقدامات وی در این دوره تلاش مؤثر برای لغو تحریم بانک سینا بود که منجر به خارج شدن بانک سینا با رای دادگاه عالی اروپا از فهرست تحریم اتحاد اروپائی گردید.

بانک مرکزی

منابع خبری در شهریور ماه ۱۳۹۲ از احتمال معرفی دکتر عبدالناصر همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی خبر می‌دادند. اما در نهایت ولی‌الله سیف به ریاست بانک مرکزی منصوب شد.

بانک ملی

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به مجمع عمومی بانک ملی پیشنهاد کرده بود که عبدالناصر همتی جایگزین فرشاد حیدری در بانک ملی شود و اعضای مجمع با پیشنهاد وزیر اقتصاد موافقت کردند. او در بانک ملی تلاش کرد تغییرات فراوانی ایجاد کند. یکی از اقدامات پرسروصدایی که در زمان او انجام شد اخذ کارمزد از خدمات پیامکی بانک بود که با فشار افکار عمومی در نهایت از این اقدام کوتاه آمد.

مدیریت دوباره بیمه مرکزی ایران

بعد از آنکه محمدابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی ایران هفته گذشته در پی انتشار فیش حقوق های نجومی مدیران این بانک از سمت خود استعفا کرد. وزیر اقتصاد عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران را برای رئیس کلی بیمه مرکزی ایران به هیات وزیران معرفی کرد که مورد موافقت هیات وزیران قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ