اکبر جوجه اصل شمالی +طرز تهیه و مواد لازم

0

آموزش و طرز تهیه اکبر جوجه با روش اصلی با طعم خوشمزه و عالی

اکبر جوجه از معروف ترین غذاهای شمالی است.

اکبر جوجه، نام یک رستوران زنجیره‌ای و نیز لقب علی‌اکبر کلبادی بنیان‌گذار این رستوران‌ها و ابداع کننده این غذاست. این نام اکنون به صورت نام یک غذای مازندرانی در آمده است.

غذای شمالی علی اکبر کلبادی طرز تهیه اکبر جوجه اکبر جوجه آموزش غذای محلی

افرادی که به شمال ایران سفر کرده باشند, حتما نام رستوران اکبر جوجه را در بین مسیرها دیده اند. اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای اکبر جوجه:

جوجه کباب: یک کیلوگرم

برنج: ۵ پیمانه

رب انار شیرین: دو پیمانه

لیموترش: یک کیلوگرم

زعفران دم کرده: سه قاشق غذاخوری

روغن مایع: سه پیمانه

نمک و فلفل

غذای شمالی علی اکبر کلبادی طرز تهیه اکبر جوجه اکبر جوجه آموزش غذای محلی

روش تهیه اکبر جوجه:
اگر اهل کباب خوری در خانه باشید، حتما چندباری جوجه کباب زعفرانی را به جای اینکه به سیخ بکشید، با گوجه فرنگی سرخ کرده اید. انصافا خوشمزه هم می شود. اکبرجوجه هم همین جوجه کباب است با یکی دو تفاوت؛ جوجه ها را باید در آبلیمو، نمک و آب بخوابانید. روایت هست که می گویند یک روز باید تکه های مرغ را در محلول آبلیمو، آب و نمک بخوابانید. اما از ما نشنیده بگیرید؛ سه چهار ساعت هم کفایت می کند.

بعد از این مدت، روغن را در تابه ای نسبتا گود و بزرگ داغ کنید و سپس جوجه ها در آن بچینید. جوجه ها معمولا آب می اندازند. اگر اجازه بدهید کمی آبپز شوند، به سود خودتان کار کرده اید. آب جوجه که تمام شد، باید دو طرف گوشت طلایی شود. بعد از این از روغن بیرون بیاورید.

روی جوجه ها را رب انار بریزید و با جعفری تزیین کنید.

غذای شمالی علی اکبر کلبادی طرز تهیه اکبر جوجه اکبر جوجه آموزش غذای محلی

نکته :

این غذا برخلاف جوجه کباب زعفرانی، پیاز و زعفران ندارد. اما اگر دوست داشتید می توانید زعفران و پیاز هم بزنید. خوشمزه تر می شود. ضمنا فراموش نکنید یک کاسه رب انار کنار دستتان بگذارید، لازم می شود.

در اکبر جوجه اصل از پیاز و زعفران برای تهیه جوجه ها استفاده نمی شود اما اگر مایل بودید به سلیقه خودتان اضافه کنید. اصل غذای اکبر جوجه باید در روغن سرخ شود اما اگر در رستورانی برای تهیه اکبر جوجه، جوجه ها را به سیخ کشیده و کباب کردند تعجب نکنید!

رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید.

نوشیدنی: دوغ نوشیدنی سالمی برای این غذاست. هرچند که مالت هم خوب است.

برای فردا: می دانید که قدیم ها رستوران ها برای هر روز، یک سوپ ویژه داشتند؟ اسمش هم بود سوپ روز. چیزی که اکنون به سوپ جو یا ورمیشل بدل شده است. ما هم فردا سوپ روز داریم!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ