زهره عطریانفر همسر چهارم مسعود رجوی

0
زهره عطریانفر کیست؟

احتمال دستگیری زهره عطریانفر درحالی مطرح شده است که محمد عطریانفر (برادر وی و یکی از محکومین فتنه ۸۸ ) در خاطرات خود که مربوط به دهه ۵۰ و قبل از انقلاب است، درباره مریم رجوی (سرکرده منافقین) به نکته جالبی اشاره کرده و می‌گوید: آقای موسوی در سال ۵۵ در یک درگیری مسلحانه در منیریه تهران به همراه سرور آلادپوش کشته شد. خیلی باهوش بود. اصلاً او مرا با مرحوم مطهری آشنا کرد. من هم جزء معدود دانشجویان سال اولی بودم که به حوزه کادر مدیریت و رهبری سیاسی دانشگاه شریف راه یافتم. فضای دانشگاه کاملاً مذهبی و در کنترل ما بود.

همسران مسعود رجوی همسر زهره عطریانفر جنایات مسعود رجوی بیوگرافی محمد عطریانفر بیوگرافی زهره عطریانفر بیوگرافی جواد قدیریجریان چپ کمونیستی در آنجا رنگ و غلظت بالایی نداشت. خاطرم هست خانم مریم قجر عضدانلو خواهری داشت که تفکرات چپ کمونیستی داشت و کشته شد و تحت تأثیر آن اتفاق، مبارز شد؛ ایشان چون میل به مبارزه داشت به سمت مبارزات اسلامی میل پیدا کرد و با ما مرتبط شد.

دوستان هم‌سن‌وسال می‌گویند که حمد و سوره خانم مریم رجوی را تو درست کردی؛ راست هم می‌گویند. تا اندازه‌ای نقش معلم او را داشتم در آموزش‌های اسلامی.

همسران مسعود رجوی همسر زهره عطریانفر جنایات مسعود رجوی بیوگرافی محمد عطریانفر بیوگرافی زهره عطریانفر بیوگرافی جواد قدیری
جواد قدیری

حال معلوم نیست چرا رسانه‌ها از کلاهی و یا زهر عطریان‌فر به کشمیری رسیدند و معلوم نیست که کشمیری کشته‌شده است یا کلاهی بازداشت‌شده است و یا اینکه هیچ‌کدام از این دو حدس درست نیست و زهره عطریان‌فر یا یک زن دیگر، دستگیرشده است.

چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی اخبار غیر تایید‌ شده‌ای درباره کشته شدن کشمیری منتشر شد و هیچگاه صحت و سقم آن‌ها رد یا تأیید نشد.

زهره عطریانفر که بیشتر با نام زهره عطریان معرفی می‌گردد، از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق یا به تعبیر رایج در ایران سازمان منافقین در خارج کشور است و در سال ۱۳۷۷ مدتی به عنوان مسئول اول سازمان تعیین شد.

همسران مسعود رجوی همسر زهره عطریانفر جنایات مسعود رجوی بیوگرافی محمد عطریانفر بیوگرافی زهره عطریانفر بیوگرافی جواد قدیری

زهره عطریانفر متولد اصفهان است. همسر اول وی جواد قدیری نیز از کادرهای ارشد سازمان بود که اسنادی دربارهٔ نقش وی در پرونده بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و ۷۲ عضو دیگر این حزب شد و نیز بمب گذاری دفتر نخست وزیری که به شهادت رئیس جمهور وقت محمد علی رجایی و نخست وزیرش محمد جواد باهنر گردید؛ منتشر شده است.

احتمال حضور پوششی زهره عطریانفر در جابجایی بمب نیز مطرح شده است. او در انقلاب ایدئولوژیک همچون دیگر اعضای سازمان از همسر اول خود جدا شد. در سال ۷۷ شایع گردید که او همسر چهارم مسعود رجوی شده است. محمد عطریانفر برادر او این موضوع را رد کرده و در مصاحبه‌ای گفته است « آقای رجوی میلش، میل به جوان است. خواهر من در سن ۵۰ سالگی نمی‌تواند مورد طمع جنسیتی آقای رجوی باشد و خیلی دلیل‌های دیگر که می‌توان اقامه کرد.» بر خلاف گفته وی نشریه Gulf States Newsletter در صفحه ۷ شماره ۷۰۳ خود بدان پرداخته است.

سوابق

قبل از انقلاب از فعالان زن سازمان مجاهدین خلق در اصفهان به شمار می‌رفت و جزو سخنرانان جلسات زنانه نیز بود. از مأموریتهای سازمانی وی تا خروجش از کشور اطلاع دقیقی در دسترس نیست. وی پس از خروج از کشور به مرکزیت سازمان پیوست و از ۲۰ خرداد ۱۳۶۴ در دوره‌های متوالی عضو شورای مرکزی سازمان بوده و همچنین به عضویت شورای ملی مقاومت درآمده است.

همسران مسعود رجوی همسر زهره عطریانفر جنایات مسعود رجوی بیوگرافی محمد عطریانفر بیوگرافی زهره عطریانفر بیوگرافی جواد قدیری

حاشیه‌ها

به احتمال زیاد وی در در ۲۷ خرداد ۱۳۸۲ که پلیس ضد تروریست فرانسه با حمله به ۱۳ پایگاه سازمان مریم رجوی و ۱۶۵ تن از کادرهای بالای سازمان را دستگیر کرد، بازداشت شده است. پس از سلسله خودسوزی‌های اعضای این گروهک دادگاه قرار منع تعقیب صادر کرد. در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ سایتهای داخل ایران خبر بازداشت وی در تیرانای آلبانی را منتشر کردند که به فاصله کمی تکذیب شد. آلبانی یکی از کشورهایی است که میزبان سازمان پس از فشار برای تعطیلی کمپ لیبرتی گشت.

در واقع با توجه به آنکه کیس منافقین برای نهادهای امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، یک ابزار ضدامنیتی علیه ایران محسوب می‌شود، بعید نیست سیستم امنیتی آمریکا در این پرونده نیز به آلبانی فشار بیاورد و این شخص بدون آنکه در پرونده تروریسم علیه ایران محاکمه شود، از مهلکه بگریزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ