چرا تصویر حسین کعبی در برنامه ۹۰ سانسور شد؟!

0
حسین کعبی که در برنامه نود حضور داشت، به دلیل نوع آرایشش امکان پخش تصویرش فراهم نشد!
همسر حسین کعبی سن واقعی حسین کعبی بیوگرافی حسین کعبی

حسین (حسون) کعبی (متولد ۱ مهر ۱۳۶۳  در شهر اهواز ، قد : ۱۶۷) بازیکن فوتبال باشگاه فوتبال استقلال صنعتی خوزستان است.

او بعد از عضویت در باشگاه پرسپولیس تهران و انجام فقط ۹ بازی، به تیم باشگاه فوتبال لستر سیتی انگلستان پیوست. این بازیکن از سوی باشگاه لسترسیتی و در پی اختلاف مدیر برنامه‌هایش با مربی و سران باشگاه، در لیست مازاد قرار گرفت و سرانجام به پرسپولیس بازگشت و پس از قهرمانی با پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۸۶-۸۷ در فصل نقل و انتقالات به تیم سایپا کرج پیوست. وی در بین نیم فصل ۹۲-۹۱ از تیم راه آهن تهران به تیم صنعت نفت آبادان پیوست. همچنین او گفت در خانواده کاملاً استقلالی بزرگ شده است.

همسر حسین کعبی سن واقعی حسین کعبی بیوگرافی حسین کعبی
سن واقعی حسین کعبی
همسر حسین کعبی سن واقعی حسین کعبی بیوگرافی حسین کعبیپس از درگیری لفظی نکونام و قلعه‌نویی در یکی دو هفته گذشته، حسین کعبی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در این روز‌ها به جمع مخالفان ژنرال استقلالی‌ها پیوسته است؛ اما درگیری لفظی میان کعبی و یکی از مسئولان باشگاه استقلال اهواز، جریان این جنجال را از انتقاد به امیر قلعه‌نویی به یک ماجرای عجیب‌تر و بزرگ‌تر کشاند؛ جایی که حسین کعبی در خلال سخنانش به ‌زعم خودش با شهامت اعلام کرد که همیشه دو شناسنامه داشته و سن واقعی‌اش چهل سال است.

به گزارش «تابناک»، در فهرست نامزدهای کسب عنوان بر‌ترین بازیکن جوان جام جهانی ‪۲۰۰۶‬ آلمان، نام سه بازیکن انگلیسی دیده می‌شود.

به گزارش رویترز، «وین رونی»، «تئو والکات» و «آرون لنون» بازیکنان جوان انگلیسی هستند که در فهرست فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) قرار دارند. فیفا فهرست ‪چهل‬ بازیکن از ۲۱‬کشور را به عنوان بر‌ترین بازیکن جوان جام جهانی اعلام کرده است. سن این بازیکنان در روز یکم ژانویه سال جاری میلادی زیر ‪ ۲۱‬سال بوده است.
این سه بازیکن انگلیسی، رقابت سختی را با «لینل مسی» آرژانتینی، «کریسیتانو رونالدو» پرتغالی و «لوکاس پودولسکی» آلمانی برای تصاحب بر‌ترین بازیکن جوان جام جهانی خواهند داشت.

«حسین کعبی» ملی پوش ایرانی تیم فولاد خوزستان نیز به همراه ‪پنج بازیکن جوان آسیایی در فهرست ‪چهل نفره فیفاست».

این بخشی از اخباری است که در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان روی خروجی رسانه‌ها رفت و رسانه‌های داخلی هم با علاقه و هیجان آن را نقل می‌کردند. قرار گرفتن یکی از بازیکنان تیم ملی در جمع چهل بازیکن جوان بر‌تر جام‌جهانی افتخار کمی نبود.

اگر بنا به گزارش رویترز از کمیته مطالعات فنی فیفا، سن حسین کعبی در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ سال بوده، او باید ۲۹ تا ۳۰ ساله باشد؛ موضوعی که خودش در حین عصبانیت آن را نه از سر ناآگاهی که آگاهانه و به عنوان نماد رشادت و شجاعت بیان کرد که چهل سال دارد و برای بازی در رده‌های ملی از دو شناسنامه استفاده می‌کرده است.

ماجرا به هنگامی برمی‌گردد که در جریان درگیری لفظی کعبی با امیر قلعه‌نویی، علی‌پور کیایی، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان در سخنانی علیه کعبی گفت: «بهتر است کعبی با ۳۵ سال سن از فوتبال خداحافظی کند و به فکر مصاحبه‌های بی‌مورد نباشد. او به برادران و خانواده خودش هم رحم نمی‌کند، چه برسد به باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده!».

همین حرف‌ها هم پسر اهوازی را که کمتر از یک دهه پیش عنوان جوان اول فوتبال ایران را یدک می‌کشید، برآشفت تا در گفت‌وگو با سایت ورزش سه بگوید: «۳۵ سال نه، من ۴۰ سالم است. هم سن سهراب بختیاری‌زاده هستم. تازه دو تا شناسنامه هم دارم. من مرد هستم و هیچ وقت دروغ نمی‌گویم. به خاطر تیم ملی نوجوانان شناسنامه دیگری دارم. من مثل مرد‌ها می‌گویم که دو شناسنامه دارم. افتخار می‌کنم که برای تیم ملی و بازی برای نوجوانان این کار را کردم».

حرف‌هایی که هرچند به زعم کعبی، نشان از شجاعت دارد و با چاشنی وطن‌پرستی هم گفته شده؛ اما همه می‌دانیم که کاملا معنی معکوس و منزجر کننده‌ای دارد. گویا اکنون باید به «گیت»‌های مختلفی که این روز‌ها در فوتبالمان به ‌راه افتاده، «صغرسن‌گیت» را هم بیفزاییم؛ رویدادی که اگر ابعاد جهانی پیدا کند، شاید حتی با اعتبار فوتبال ما هم بازی شود.

هم اکنون بازیکنی که در جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ ساله تلقی می‌شده و حتی توجه مسئولان فیفا را هم نه با لگدش به صورت فیگو که با بازی‌های خوبش در سن پایین به خود جلب کرده، می‌گوید که در آن زمان یازده‌ سال بزرگ‌تر از سن‌ شناسنامه‌ای‌اش بوده و این یعنی اینکه مسئولان فیفا یک بازیکن ۳۲ ساله در لیست بازیکنان جوان جام‌جهانی جای داده‌اند. حال دیگر به ابعادی که شاید دامن‌گیر نتایج تیم‌های ملی رده سنی پایه ما شود، نمی‌پردازیم که این رشته سری دراز دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ