واکنش فریال مستوفی ،مالک معدن مهدی‌آباد به مزایده ایمیدرو

0
فریال مستوفی مالک قانونی معدن سرب و روی مهدی آباد نسبت به مزایده غیر قانونی ایمیدرو برای واگذاری این شرکت انتقاد کرد.
معدن سرب و روی مهدی آباد ثروت فریال مستوفی بیوگرافی فریال مستوفی ایمیدرو

فریال مستوفی گفت: ایمیدرو در اقدامی غیرقانونی، قرارداد بهره‌برداری از معدن سرب و روی مهدی‌آباد را فسخ کرده، این معدن را دوباره به مزایده گذاشته و اعلام کرده که برنده آن را اواخر شهریور معرفی می‌کند.

او افزود: ما با ایمیدرو قرارداد داریم و آنها نمی‌توانند یکطرفه قرارداد ما را فسخ کرده و معدن را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری واگذار کنند از این رو به قوه قضاییه شکایت کرده‌ایم و منتظریم تا این نهاد قضایی تکلیف معدن را روشن کند.

مستوفی گفت: جای تعجب دارد معدنی که سال‌ها خوابیده بود و کسی سراغ آن نمی‌رفت، حال که بخش خصوصی به آن ورود کرده، دارای خواستگاران زیادی شده است.

معدن سرب و روی مهدی آباد ثروت فریال مستوفی بیوگرافی فریال مستوفی ایمیدرو

مالک قانونی معدن سرب و روی مهدی آباد افزود: ما حدود سه سال است که معدن را تحویل گرفته‌ایم و کلیه مجوزهای زیست محیطی و بهره‌برداری را دریافت کرده‌ایم حال که مسیر هموار شده نمی‌دانم که چرا عده‌ای به تکاپو افتاده‌اند تا این معدن را از مالکیت بخش خصوصی خارج کنند.

او گفت: با اینکه قرارداد را سه سال پیش امضا کردیم اما ایمیدرو، حدود دو سال اجازه نمی‌داد به این معدن ورود پیدا کنیم و فقط سال گذشته این اجازه برای ما صادر شد که در این مدت توانستیم بخش زیادی از عملیات باطله‌برداری، احداث ساختمان‌های اداری و جانمایی برای ایجاد کارخانه کنسانتره سرب و روی را انجام دهیم.

مستوفی گفت: اقداماتی که در مهدی‌آباد به وقوع می‌پیوندد چیزی جز تخریب بخش خصوصی و فرار سرمایه‌های این بخش از معادن را به همراه ندارد. این رسمش نیست که ابتدا برای ورود بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنند و بعد از مدتی رفتارهای مناسب، غیر قانونی و خارج از عرف قراردادها از خود نشان دهند و او را برای خروج از سرمایه‌گذاری تحت فشار بگذارند.

معدن سرب و روی مهدی آباد یزد یکی از بزرگترین ذخایر سرب و روی جهان را در دل خود جای داده که ایمیدرو حدود سه سال پیش آن را به بخش خصوصی واگذار کرد. حال که وقت شکوفا شدن این معدن فرا رسیده ظاهرا مسوولان بخش معدن کشور از واگذاری مهدی آباد منصرف شده‌اند و قصد دارند عهد خود را زیر پا بگذارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ