خودروهای تیاگو، بولت و زست تاتا موتورز هندی در راه ایران

0

شرکت تاتا موتورز هند در حال مذاکره با مقامات ایران خودرو است تا سه مدل خودرو بنزینی خود را در ایران تولید کند.

این شرکت قرار است با همکاری ایران خودرو یک واحد تولیدی در تهران یا مشهد ایجاد کرده و بر اساس برنامه اعلام شده از سال ۲۰۱۸ تولید محصولات تاتا در ایران آغاز خواهد  شد.

قیمت خودروهای هندی قیمت تیاگو تاتا موتورز تاتا موتورز

تاتا موتورز همچنین از شبکه فروش ایران خودرو برای  فروش خودروهای خود استفاده خواهد کرد.

تاتا موتورز اعلام کرده است که این واحد قرار است در ابتدا سالانه ۱۰۰ هزار خودرو در ایران تولید کرده و به تدریج نرخ تولید این واحد افزایش خواهد یافت.

مدل های تیاگو، بولت و زست شرکت تاتا موتورز در ایران ساخته خواهد شد.

قرار است قطعات مونتاژ نشده خودروهای این شرکت به ایران صادر و پس از اضافه کردن قطعات داخلی نظیر تایر و باتری، در مراکز تولیدی ایران خودرو مونتاژ شوند.

تاتا موتورز از شبکه فروش ایران خودرو برای عرضه محصولات خود استفاده خواهد کرد.

این منابع افزودند، برند خودروهای تولیدی برند تاتاموتورز  خواهد بود و ایران خودرو تنها نقش تولید کننده قراردادی را ایفا خواهد کرد. تاتا موتورز مونتاژ این خودروها را طی کمتر از ۲ سال آینده آغاز خواهد کرد.

تاتا موتورز ابتدا قصد دارد سالانه یکصد هزار دستگاه خودرو به بازار ایران صادر کند، اما این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت. تولید در کارخانه ای در حاشیه تهران و مشهد تا سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و پس از آن هم با جنرال موتورز آمریکا برای خرید هامر وارد مذاکره شده که البته در نهایت هامر به شرکت دیگری فروخته شد.

تاتا موتورز تلاش می‌کند با معرفی (تیاگو)  این هاچ بک که از سوی چهره‌های معروفی مانند لیونل مسی حمایت شده است، وجهه خود را بهبود ببخشد.

تیاگو ، این هاچ بک با خودروهای کلاس مشابه شرکتهای ماروتی سوزوکی و هیوندای موتور که قیمتشان از ۴۰۰ هزار روپیه (۵۸۳۰ دلار) آغاز می‌شود، رقابت خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ