آرینا و تینا مافی +عکس و فیلم کتک خوردن در قفس ارمنستان

0

کتک خوردن آرینا و تینا مافی مبارزه mma ارمنستان مبارزه دلخراش دختر ایرانی در مسابقات قفس عکس های آرینا مافی و تینا مافی مبارز آرینا مافی دختری ایرانی روی رینگ درقفس

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که دختر نوجوان ایرانی با لباس کاراته در مسابقات MMA ارمنستان حضور دارد و به شدت کتک می خورد اما ماجرا گسترده‌تر از اینهاست و تیمی ۱۰ نفره با پرچم ایران در این مسابقات حضور دارد که دو دختر نوجوان هم در قفس به روی رینگ می‌روند و البته به شدت کتک می‌خورند.

به گزارش ایسنا، فیلم منتشر شده مربوط به دو ماه گذشته است که در آن دختر نوجوانی به نام آرینا مافی در این مبارزه به شدت کتک می خورد و مبارزه را واگذار می‌کند. وضعیت تینا مافی هم بهتر از خواهرش نیست و او هم به شدت کتک خورده و مبارزه را واگذار می‌کند. البته این دو خواهر با حجاب به روی رینگ می روند اما بر اثر کتک خوردن‌های زیاد در آخر مسابقه دیگر حجابی نیز بر سر ندارند.

به جز این دو خواهر، ۸ پسر دیگر به نام سید محمد حسینی، حسین جعفر مافی، میلاد خسروی، مصطفی علیپور، مجید حجیوان رشیدی، علی مهرو بختیاری، سامان بهزادی و سعید جهانبخت در این مبارزات به روی رینگ رفتند که فیلم مبارزات آنها در سایت globalcombatnetwork منتشر شده است.

اما سوال اینجاست که چرا و چگونه تیمی از داخل ایران و با پرچم ایران بدون اینکه مجوزی از ورزش کشور داشته باشد، به مسابقاتی (که در داخل ایران غیرقانونی است) اعزام می شود؟

اما سوابق این دو خواهر نشان می دهد که آنها در گذشته در رشته های رزمی صاحب عنوان نیز شده‌اند. نام آرینا مافی در بین مدال آوران رشته سوپر کیک بوکسینگ بانوان که در سال ۱۳۹۳ در استان تهران برگزار شده بود دیده می شود و او به همراه تینا مافی موفق به کسب مدال طلا و برنز این رقابت ها شده بودند و این مسابقات تحت نظر هیئت ورزش هیات های رزمی صورت گرفته است.

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

البته هر سبک در کاراته دارای آرم مخصوص بر روی لباس است و آرمی که روی لباس این دختران نوجوان دیده می شود مربوط به سبک کیوکوشین کاراته است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که فدراسیون ورزش های رزمی و فدراسیون کاراته اعلام کرده‌اند هیچ اعزام برون مرزی در این رابطه نداشته اند و مسئولیت این اعزام را بر عهده نگرفته اند.

سرپرست نایب رئیس کاراته بانوان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اعزام دختری با لباس کاراته در رقابت های MMA ارمنستان را بی ارتباط با فدراسیون کاراته دانست و گفت: الزاما هر کسی که لباس کاراته به تن داشته باشد و در رقابتی حضور داشته باشد دلیل بر این نیست که کاراته کا باشد. این دختر کاراته کا نیست و من او را نمی شناسم.

همچنین محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی در این باره گفت: آرینا مافی دختر نوجوانی که در این فیلم مشاهده می‌شود به هیچ عنوان زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی نبوده و این که می‌گویند وی تحت حمایت ما به مسابقات اعزام شده است را کاملا تکذیب می‌کنم. مسابقات MMA و ر‌قا‌بت‌هایی که در رینگ و قفس انجام می‌شود هیچ کدام زیر نظر فدراسیون ما قرار ندارند و هر کس که با پرچم فدراسیون ورزش‌های رزمی و ایران بخواهد در مسابقه‌ای بر خلاف ما شرکت کند با وی برخورد می‌کنیم.

رشیدی همچنین ا‌ضافه‌ کرد‌: این دختر نوجوان با لباس کاراته که فکر می‌کنم سبک بای دو شرکت کرده است و فدراسیون کاراته نیز قطعا پیگیر این مساله خواهد بود. باید کسی که این دختر نوجوان را به مسابقات برده و این بلا به سرش آمده است تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و با بدترین نوع با او برخورد شود، چرا که آسیب‌های شدید فیزیکی و روحی به این دختر نوجوان وارد شده است.

به گزارش ایسنا، از مسئولان ورزش انتظار می رود تا با پی‌گیری این موضوع، با مسببان این اعزام غیرقانونی به شدت برخورد کرده و مجوز فعالیت به باشگاه‌های احتمالی که دست به چنین اعزام‌های غیرقانونی می‌زنند باطل شود.

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

کتک خوردن دختر ایرانی در MMA

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

کتک خوردن دختر ایرانی در MMA

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

کتک خوردن دختر ایرانی در MMA

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

کتک خوردن دختر ایرانی در MMA

مبارزه mma ارمنستان کتک خوردن دختر ایرانی دختر ایرانی در ارمنستان بیوگرافی آرینا و تینا مافی

کتک خوردن دختر ایرانی در MMA

 

اطلاعیه فدراسیون کاراته درباره فیلم مسابقه دلخراش آرینا مافی

فیلم منتشر شده ربطی به کاراته ندارد

به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر مبارزه یکی از ورزشکاران دختر نوجوان که با لباس کاراته در رقابت های داخل قفس ارمنستان حاضر شده بود، فدراسیون کاراته اطلاعیه ای را صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است : این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA (تلفیقی از ورزشهای رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد.

تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است!

به اطلاع می رساند کلیه سفرهای خارجی کاراته کاهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد.

در پایان ضمن هشدار به کلیه والدین محترم ، تقاضا داریم این عزیزان برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدراسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهاد هایی اغوا کننده، مراتب را به  فدراسیون کاراته اعلام کنند.

انتشار تصاویر نوعی مبارزه که یک سوی آن دختر ایرانی قرار داشت و شکست بدی خورد واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. این درحالی است که تاکنون هیچ نهادی مسئولیت اعزام وی را برعهده نگرفته است.

این مبارزه از سری رقابتهای رشته رزمی «MMA» و در ارمنستان برگزار شد. در این مبارزه دختر نوجوان ایرانی به دیدار رقیب ارمنی خود رفته و در یک دیدار یک طرفه که سرداور قوانین اصلی این رشته را نادیده می گرفت بازنده از میدان خارج شد.

پخش این تصاویر در شبکه های مجازی واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. اینکه همه اعزام‌ها باید زیر نظر وزارت ورزش و با مجوز شورای برون مرزی صورت گیرد هیچ شکی نیست و اصل ماجرا از آنجا آغاز می شود که چنین سفری بدون مجوز و از سوی افراد سودجو صورت می گیرد.
متاسفانه هستند افرادی که به دنبال رسیدن به منافع مالی دست به چنین اقداماتی زده و والدین نیز بدون اطلاعات کافی و به صرف نام‌های دهان پرکنی چون قهرمانی جهان فرزندان خود را به چنین میدان‌های خطرناکی اعزام می کنند.
خبرنگار ما تلاش زیادی برای اطلاع از چند و چون این سفر انجام داد که کمتر به نتیجه ای رسید. فدراسیون های کاراته و ورزش‌های رزمی با صدور بیانیه خود را مُبّری از آن اعلام داشته و مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش هم خبر از پیگیری موضوع داده است.
مازیار ناظمی در صفحه شخصی خود با انتشار عکسی از این مبارزه نوشت: صحنه های کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ مبارزه واقعا ناراحت کننده بود. کلی پیگیری کردیم؛ هم از فدراسیون رزمی و هم کاراته، روسای آنها می گویند هیچ اعزامی برای این افراد نداشتند، در شورای برون مرزی هم درخواستی نداشتیم چون همیشه با این شکل مسابقات به دلایل مختلف مخالفیم. حضور این بچه ها شخصی و بدون مجوز بوده و حتما هم با مسببان آن برخورد می کنیم و جلوی فعالیت آن مربی و سبک گرفته خواهد شد.
این دختر ایرانی در مبارزه خود لباس کاراته برتن داشت و همین موضوع باعث شد فدراسیون کاراته هم با صدور بیانیه ای به آن واکنش نشان دهد. در این بیانیه آمده است: «این فیلم مربوط به رقابت های رشته MMA(تلفیقی از ورزشهای رزمی) است که در آن ورزشکاران در قفس به رقابت با یکدیگر می پردازند و اساسا این رشته ورزشی ارتباطی با کاراته ندارد. تنها دلیل آنکه هر بیننده ای تصور می کند این ورزشکار از کاراته کاهای ایران بوده، لباس کاراته ای که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده است!
به اطلاع می رساند کلیه سفرهای خارجی کاراته کاهای ایرانی به رقابت های آسیایی و جهانی، تنها پس از تایید فدراسیون و اخذ مجوز آن در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد«.
در پایان این بیانیه فدراسیون کاراته با هشدار به خانواده ها، عنوان داشته که برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در رشته کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدراسیون می باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهاد‌هایی اغوا کننده، مراتب را به  فدراسیون کاراته اعلام کنند.
از سوی دیگر فدراسیون ورزشهای رزمی هم در بیانیه ای با رد هرگونه ارتباطی با این اعزام و منتسب نمودن آن به فدراسیونی دیگر اعلام کرده: «ورزشکار مورد اشاره جزء ورزشکاران رشته های تحت پوشش فدراسیونی دیگر و ملبس به لباس رسمی آن فدراسیون می‌باشد، لذا ضمن محکوم کردن نفس حضور ورزشکاران نوجوان در مبارزات حرفه ای اعلام میدارد بدون توجه به اینکه افرادی که در چنین مسابقاتی حاضر می‌شوند متعلق به کدام رشته و یا تحت پوشش کدامیک از فدراسیونها می‌باشند، ذات عمل اشتباه بوده و دستگاه ورزش کشور با عاملین اینگونه سوء استفاده ها برخورد جدی می‌نماید«.
در بیانیه فدراسیون ورزشهای رزمی هم با اشاره به اخذ مجوز شورای برون مرزی عنوان داشته: «هر ایرانی در هر کجای دنیا با رضایت شخصی خود می تواند در مسابقات مختلف حضور یابد. اینکه عده ای با مقاصد تخریبی این گونه اعمال را به فدراسیونهای ورزشی کشور منتسب کنند امری است ناشایست و از مصادیق بارز نشر اکاذیب  محسوب شده و قابل پیگرد قانونی می‌باشد.»
متاسفانه به نظر می رسد مثل اغلب موارد مشابه، داستان «کی بود کی بود من نبودم» را از طرف مسئولین محترم شاهد هستیم. اگرچه با توجه به نوع مسابقات قابل حدس است که واقعا حضور در مسابقات فوق بصورت شخصی صورت پذیرفته باشد. ولی باید راهکاری برای آگاه ساختن خانواده ها طراحی و اجرا شود.
وقتی اغلب برنامه های صدا و سیما به فوتبال اختصاص داشته و رشته های رزمی کمترین زمان در بدترین زمان را به خود اختصاص داده و در آن همان مدت زمان کوتاه هم فرصتی برای طرح چنین مسائلی نیست باید هم شاهد چنین اتفاقاتی بود.
«MMA» چیست؟
این رشته رزمی را «هنرهای رزمی ترکیبی» نیز می نامند که تلفیقی از هنرهای رزمی مختلف است و اصولا بیشتر مسابقاتش بصورت حرفه ای برگزار می شود و به همین خاطر میزان خشونت در آن در مقایسه با رقابتهای رایج رزمی بالاتر است. البته این رقابتها نیز تابع قوانین مشخصی برای حفظ سلامت ورزشکاران بوده  و در سرتاسر دنیا ازجمله ایران طرفداران بسیاری دارد.
اگرچه برگزاری این رقابتها بصورت رسمی در ایران ممنوع است اما فعالیت در برخی از رشته های رزمی که به نوعی ورزشکاران را برای ورود به چنین رقابتهایی آماده می کنند قانونی  انجام می پذیرد. تقریبا وضعیتی شبیه به بوکس که برگزاری رقابتهای حرفه ای آن در ایران ممنوع ولی فعالیت در آن به عنوان یک رشته ورزشی منعی ندارد.

امیدواریم واکنش سریع مسئولین به این ماجرا منجر به پاک کردن صورت مساله و ایجاد محدودیت و ممنوعیت های غیرمنطقی برای علاقمندان این شیوه از رقابتهای رزمی نشده و صرفا با فرد یا افراد متخلف برخورد مناسب صورت بپذیرد. آنچه در این ماجرا موجب تاسف است و در واقع تخلفی که روی داده است نفس خود MMA یا چرایی فعالیت ورزشکاران در آن نیست، بلکه حضور یک نوجوان زیر سن قانونی در رقابتهایی است که مشخصا با قوانین حرفه ای برگزار شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ