میلیونر شدن سرایدار با سرقت از ساکنان ساختمان

0

سرایدار ساختمانی مسکونی با در اختیار داشتن کلیدهای زاپاس، وارد واحد‌های ساکنان می‌شد و طلا و جواهرات با ارزش آنها را می‌دزدید. رسیدگی به این پرونده از ۲۲ فروردین امسال با مراجعه مردی به کلانتری ۱۲۳ نیاوران و ثبت شکایت او مبنی بر سرقت ۵۰ میلیون تومانی طلا و جواهرات خانه‌اش آغاز شد. ماموران برای رسیدگی به شکایت او، پرونده‌ای با موضوع «سرقت خانه» تشکیل دادند و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستادند. مالباخته در این پایگاه به کارآگاهان گفت: «سه ماه پیش به آپارتمان جدیدم در نیاوران رفتم. پس از گذشت یک ماه، متوجه شدم مقادیری از طلا و جواهراتم به ارزش ۵۰ – ۴۰ میلیون تومان به سرقت رفته است. آن زمان به این دلیل که به فرد خاصی مشکوک نبودم، موضوع سرقت را مسکوت گذاشتم اما به مرور متوجه شدم مقادیر دیگری از طلا و جواهرات همسرم به همراه اسناد خودرو و موتوسیکلت، هم دزدیده شده است. من به سرایدار ساختمان مشکوکم.

او مردی جوان به نام اژدر است و تنها فردی است که کلید واحد ما را دارد.»با ثبت شکایت مالباخته، کارآگاهان به ساختمان محل سرقت اعزام شدند و به تحقیق از سرایدار پرداختند. او در تحقیقات ابتدایی منکر انجام سرقت از واحد مالباخته شد اما کارآگاهان پس از بازرسی از منزلش، تعدادی کلید متعلق به سایر واحدهای ساختمان را نیز پیدا کردند که احتمال استفاده متهم از آنها برای سرقت را تقویت می‌کرد.

به این ترتیب سایر ساکنان نیز مورد تحقیق قرار گرفتند و مشخص شد که آنها نیز به شیوه یکسان مورد سرقت طلا، جواهرات، ارز، سکه طلا و پول نقد قرار گرفته‌اند. با به دست آمدن این مدارک، سرایدار بازداشت و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد. او این‌بار به سرقت میلیونی از ساکنان واحدها اعتراف کرد و درباره سرقت از واحد شاکی گفت: «برای انجام سرقت، در فرصت‌هایی مناسب که اعضای خانواده شاکی در واحد‌شان نبودند، با کلیدی که در اختیار داشتم وارد می‌شدم و در سه مرحله طلا و جواهرات را از داخل اتاق خواب‌ها می‌دزدیم. هر بار هم طلا‌ها را به یک طلافروشی در خیابان ابوذر می‌بردم و می‌فروختم.»

متهم در ادامه تحقیقات به چهار فقره سرقت مشابه دیگر از سایر واحد‌های ساختمان نیز اعتراف کرد و گفت: «برای سرقت از سایر واحدها هم معمولا هنگام نظافت خانه‌ها به سراغ محل نگهداری پول‌ها، طلا‌ها، جواهرات و سکه‌های طلایی که قبلا محل نگهداری‌شان را شناسایی کرده بودم می‌رفتم و همان روز نظافت، آنها را سرقت می‌کردم ، بلافاصله می‌فروختم.»

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزییات پرونده گفت: «در تحقیقات پلیس مشخص شده است که متهم به واسطه معرفی از سوی یکی از دوستان اهالی مجتمع به عنوان سرایدار، در این ساختمان مشغول به کار شده و پیش از این هم در منطقه پاسداران، سرایدار ساختمانی دیگر بود. » سرهنگ یوسف وند با بیان این موضوع از ادامه بازجویی‌ها از متهم، درباره احتمال انجام سرقت‌های مشابه در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد.
منبع: اعتماد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ