بیوگرافی حنانه شهشهانی و ماجرای عکس های جنجالی

1

سریال کشف حجاب بازیگران ایرانی به قسمت «حنانه شهشهانی» رسید، بازیگری که در مکتب استاد سمندریان پرورش پیدا کرده بود و در آثاری چون: «میم مثل مادر»، «کلاه پهلوی» و «ترانه مادری» به ایفای نقش پرداخته بود.

پیش از این اخباری مبنی بر کشف حجاب این بازیگر به گوش می رسید که غالبا با تکذیب همراه شده بود، اما این بار انتشار عکس های نامتعارف در حساب کاربری این بازیگر نشان از این دارد که جایی برای تکذیب نمی ماند.

ویدا شهشهانی همسر حنانه شهشهانی کشف حجاب بازیگران عکس حنانه شهشهانی حجاب حنانه شهشهانی بیوگرافی حنانه شهشهانی اینستاگرام حنانه شهشهانی hannaneh shahshahani

حنانه شهشهانی، متولد ۴ اسفند ۱۳۶۸ است. وی در رشته موسیقی تحصیل کرده است. ویولن ساز تخصصی اوست. اولین بار در ۴ سالگی در سریال ”شلیک نهایی” بازی کرده و بعد از آن چند کار کودک با آقای شاپور قریب داشته است.

بعد از این فعالیت‌ها چند سالی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفته و در سن ۱۶ سالگی به ایران بازگشته و اولین کارش فیلم سینمایی زاگرس بود.

ویدا شهشهانی همسر حنانه شهشهانی کشف حجاب بازیگران عکس حنانه شهشهانی حجاب حنانه شهشهانی بیوگرافی حنانه شهشهانی اینستاگرام حنانه شهشهانی hannaneh shahshahaniinstagram hannaneh shahshahani

سینمایی

  • حرفه‌ای‌ها (۱۳۸۸)
  • میم مثل مادر (۱۳۸۵)
  • زاگرس (۱۳۸۴)

مجموعه تلویزیونی

  • جاودانگی (۱۳۹۰)
  • ترانه مادری (۱۳۸۷)
  • مثل هیچ‌کس (۱۳۸۷)
  • یک مشت پر عقاب (۱۳۸۶)
  • کلاه پهلوی (۱۳۸۳–۱۳۹۰)
  • شلیک نهایی (۱۳۷۳)

تله فیلم

  • پروانه‌ها (۱۳۸۸)
  • بلند گریه کن (۱۳۸۴)

 

در اواخر سال ۱۳۹۳ بود که :

شایعه‌ها و حاشیه‌ها گویا تمامی ندارد. یک تیتر می‌خواهد: «عکس‌های متفاوت» یک نام آشنا: «حنانه شهشهانی»؛ هر چه معروفتر، پرخواننده‌تر! امنیت شخصی، آبروی خانواده، اخلاق، فرهنگ و خیلی چیزهای دیگر هم هیچ! درست مثل آنچه ویدا شهشهانی، مادر حنانه، بازیگر تلویزیون و تئاتر و گوینده پیشکسوت رادیو از آن می‌گوید.

ویدا شهشهانی همسر حنانه شهشهانی کشف حجاب بازیگران عکس حنانه شهشهانی حجاب حنانه شهشهانی بیوگرافی حنانه شهشهانی اینستاگرام حنانه شهشهانی hannaneh shahshahani

تصاویر منتشر شده از شهشهانی، پس از خروج او از ایران جنجال‌آفرین شد و در پی آن، نقدهای کوتاه و کنایه‌آمیزی مطرح شد.

ویدا شهشهانی همسر حنانه شهشهانی کشف حجاب بازیگران عکس حنانه شهشهانی حجاب حنانه شهشهانی بیوگرافی حنانه شهشهانی اینستاگرام حنانه شهشهانی hannaneh shahshahani

خبرگزاری برنا با درج مطلبی نوشت: خود حنانه فقط به یک جمله بسنده میکند: «تا پایان این پرونده هیچ صحبتی ندارم؛ بزودی تکلیف آن مشخص می‌شود و آن روز، روزی است که صحبت‌های من شروع می‌شود.» اما مادرش دل پری داشت:
متاسفم بابت عکس‌هایی که از حنانه در فضای مجازی منتشر شد. آن زمان اصلا حنانه ایران بود. حدود چهار ماه بود که حنانه از آمریکا به ایران برگشته بود. فکر می‌کنم بیشتر زیر سر سایت‌های زرد باشد. شب در بحبوحه انتشار این عکس‌ها، حنانه در شبکه دوم سیما مصاحبه داشت. هیچ اتفاقی هم نیفتاده بود. از فردای آن روز زمزمه‌ها شروع شد و به گوشش رسید. به او گفتند:«حنانه عکس‌ها را دیده‌ای؟» آن روز من رادیو بودم. با من تماس گرفت و مساله را مطرح کرد. به قوه قضاییه شکایت کردم و بعد از بررسی متوجه شدند که همه آنها فتوشاپ است.

ویدا شهشهانی همسر حنانه شهشهانی کشف حجاب بازیگران عکس حنانه شهشهانی حجاب حنانه شهشهانی بیوگرافی حنانه شهشهانی اینستاگرام حنانه شهشهانی hannaneh shahshahani

پیش از اینها هم مشکلاتی را برای هدیه تهرانی و … پیش آورده بودند. سال گذشته قرعه به نام حنانه افتاد. حنانه سه سال برای درس خواندن به آمریکا سفر کرده بود. با اینکه در آنجا هم پیشنهاد کار داشت ولی گفت که آنجا کار نمی‌کند و می‌خواهد به ایران برگردد. بالاخره با پیشنهاد پوران درخشنده برگشت.

زمزمه‌ها مبنی بر این بود که حنانه کار مدلینگ می‌کرده و عکاس امانتداری نکرده است اما حنانه آنجا کار مدلینگ نمی‌کرد و هر کسی حرفی زده در واقع شایعه بوده است. با پیگیری‌های ما عده‌ای را در شهرک غرب دستگیر کردند و حالا باید ببینیم اصل ماجرا چیست.

تا امروز سکوت کردم و گفتم شاید این داستان جمع شود ولی متاسفانه خود مردم به این قضیه دامن زدند. اگر حنانه می‌خواست این کار را انجام دهد، در آمریکا می‌ماند نه اینکه به ایران بیاید و پیشنهاد بازی در یک سریال چهل قسمتی برای ماه مبارک رمضان را به او بدهند. طول می‌کشد تا بخواهد قضیه عکس و… از ذهن مردم پاک شود. دلم می‌خواهد مردم منصفانه‌تر نگاه کنند. حنانه دوست دارد که اینجا کار کند و در ایران بماند. او در ایران است و از ایران هم نرفته و نخواهد رفت. کشف حجاب نکرده و کشف حجاب هم نمی کند. حتی عکس های با حجابش در آمریکا هم منتشر شده و در همان اینترنت موجود است.

البته یک بررسی فنی ساده نشان می‌داد که این تصاویر فوتوشاپ نیست اما به هر حال خانواده شهشهانی بر مسئله‌ای که واقعیت نداشت اصرار ورزیدند. در دو سال اخیر خبری از این بازیگر نبود و ظاهراً او بین ایران و آمریکا در رفت و آمده بوده اما حالا شنیده می‌شود که در شبکه جم حضور یافته است.

پیش از این چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری و مانی کسراییان، رامسین کبریتی و هرمز سیرتی، به این شبکه پیوسته بودند؛ بازیگرانی که عمدتاً جزو هنرپیشه‌های رده اول سینما و تلویزیون ایران محسوب نمی‌شدند و اغلب به واسطه رکود در حوزه تولید تلویزیونی و کمبود پیشنهادهای سینمایی ایران را ترک کرده‌اند تا حداقل از دریچه این شبکه ماهواره‌ای دیده شوند و درآمدی نیز داشته باشند.

روند پیوستن این بازیگران پس از حضور چند بازیگر و دریافت بازخورد از سوی سایر بازیگران بود و در واقع شرایطی که شبکه ماهواره‌ای جم فراهم کرده، گروهی دیگر از بازیگران را وسوسه کرد تا به مجموعه فیلمسازی این شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بپیوندند و قید حضور در سینما و تلویزیون ایران را -که سهم اندکی از آن داشتند- بزنند.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی پیش از این در یادداشتی درباره این مهاجرت‌ها نوشته بود: «برای هنرمندان جوانمان یادآوری می کنم، سخنان یکی از بزرگترین پخش کنندگان فیلم اروپا را که عاشق عباس کیارستمی است. او می گفت: «عباس به این جایگاه رسید، چون خودش بود و ریشه در جایی داشت» و باز یادآوری می کنم سخن پیر دانای تئاتر و سینما جهان ژان کلود کریر را که می گفت: «سینمایی و سینماگری می تواند جهانی شود که از جایی آمده باشد؛ ریشه در جایی داشته باشد».

به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید راهکارهایی بیش از پند و اندرز را برای توقف این موج از مهاجرت بازیگران انجام دهند، هرچند به زعم برخی ناظران نگرانی از بابت این مهاجرت‌ها وجود ندارد، چرا که عمده این بازیگران جزو چهره‌های مؤثر سینما و تلویزیون نبوده‌اند و عدم حضورشان آسیبی نمی‌زند!

منبع : جام نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. matin می گوید

    هنرمندان بازیگران