حمله وحشیانه نژادپرستان کانادایی به یک دانشجوی ایرانی

0
دو جوان نژادپرست کانادایی با حمله به دانشجوی ایرانی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در حالی که وی را «عرب» می‌خواندند، خواستار بازگشت وی به کشورش شدند.

به گزارش تابناک، در سومین حمله نژادپرستانه در هشت ماه اخیر در شهر لندن در ایالت اونتاریو در کانادا، دو جوان ۲۴ ساله نژادپرست به یک دانشجوی ایرانی که در دانشگاه وسترن در این شهر مشغول به تحصیل است یورش برده و در حالی که خواستار ترک کانادا از جانب وی بودند، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سفر به کانادا زندگی در کانادا اخبار کانادا
این دانشجو که محمد شریفی نام دارد و در رشته زبان در دانشگاه این شهر به تحصیل مشغول است، در حالی مورد حمله قرار گرفت که با دوست خود در یکی از پارک های مرکزی شهر به استراحت مشغول بود که ناگهان خود را زیر ضربات مهاجمانی یافت که گمان می‌کردند وی عرب است و از او می‌خواستند که به وطن خود بازگردد.

به گزارش سی‌بی‌سی، این حادثه که حوالی ساعت ۱۹:۳۰ با خشونت کلامی آغاز شد، به دستگیری هر دو مهاجم توسط پلیس منجر شد اما پیش از آن، مهاجمان با وارد آوردن ضربات متعددی بر سر و صورت دانشجوی ایرانی، وی را آماج مشت های خود قرار داده و مجروح کرده بودند. اتفاقی که اثر آن در تصویر منتشر شده از صورت دانشجوی مضروب قابل مشاهده است.

محمد در این باره به خبرگزاری کانادایی گفته است: «یکی از آنها ناگهان با خشونت به سمت من آمد. او به طور مداوم داد می‌زد و مرا تهدید می‌کرد. او به من دشنام می‌داد و حرف‌های نژادپرستانه می‌زد.» این در حالی است که بر اساس گزارش سی‌بی‌سی، وی بر  اثر این هجمه کمی لکنت زبان گرفته و با سردرد شدیدی مواجه شده است.

سفر به کانادا زندگی در کانادا اخبار کانادا

در ادامه این گزارش به تلاش یکی از شهروندان برای تماس با پلیس اشاره شده و آمده که مهاجمان گوشی تلفن همراه این شهروند را از وی گرفته و به سویی پرتاب کرده‌اند. تلاشی که یکی دیگر از شهروندان برای آرام کردن مهاجمان نان داده اما راه به جایی نبرده، تا در نهایت با تماس دیگر شاهدان ماجرا با پلیس و دستگیری ضاربان غائله خاتمه پیدا کند.

بر این اساس خبر می‌رسد که پلیس در حال مذاکره با دادستان برای نسبت دادن اتهام نفرت پراکنی به مهاجمان است؛ اتهامی که در کانادا جرم محسوب می‌شود و شواهد و قرائن در این حمله نژادپرستانه حکایت از آن دارد که می‌توان مهاجمان را به چنین اتهامی محاکمه کرد. به ویژه آنکه این سومین حمله نژادپرستانه ای است که این شهر در هشت ماه اخیر پشت سر گذاشته و نگرانی از تکرار آن، خوشایند کسی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ