شگرد خودروسازان چینی برای تصاحب بازار ایران

0

درحال حاضر خودروسازان چینی براساس هدف گذاری‌ها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند.

لوازم یدکی خودرو چینی قیمت لوازم یدکی قیمت خودرو چینی خودروسازان چینی

این روزها بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد بوده و خبری از خریدار نیست. البته در این شرایط رکود شرکت‌های چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که به حق هم تا حدودی در این زمینه موفق شده‌اند. امروز خودروهای رنگ و لعاب دار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته‌ و هر روز تعداد آنها در خیابان‌های کشور افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار و تلاشی برای تولید محصولات جدید به بازار نمی‌کنند.

رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکت‌های چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یکبار محصول جدیدی را با آپشن های مختلف راهی بازار می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های چینی در حوزه خدمات پس از فروش تاکنون نتوانسته اند رضایت مشتریان را بدست آورند، گفت: علاوه بر این براساس هدف گذاری‌ها خودروسازان چینی محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی  در کسب سود بیشتر هستند.

این فروشنده اضافه کرد: به عنوان نمونه چراخ جلو مزدا ۳ امروز در بازار حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است اما چراغ ام وی ام ۵۳۰ که قیمتی حدود ۵۱ میلیون دارد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

فروشنده دیگری با بیان اینکه امروز در سطح بازار قطعات چینی با کیفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسد، گفت: هر کس که تمایل به خرید قطعه با کیفیت باشد باید هزینه زیادی را پرداخت کند در غیر این صورت قطعه ارزان چینی خریداری و یک ماه بعد با خرابی آن به ناچار باید قطعه دیگری را تهیه کند.

وی با اشاره به سود بالای شرکت‌های چینی از فروش قطعه در بازار ایران افزود: اقدامات شرکت های چینی در بازار ایران در حالی انجام می شود که همچنان خودروسازان داخلی اصرار به تولید محصولات قدیمی خود دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ