واکنش احمدی‌ نژاد ،علی مطهری و عارف به رفراندوم یارانه در سوئیس /طنز

0

پس از آن که از سوئیس خبر رسید مردم این کشور با اکثریت ۷۸ درصدی با دریافت یارانه نقدی چند هزار یورویی در ماه مخالفت کردند (تازه آن هم بدون این که پس از دریافت یارانه، در جاهای مختلف، چیزهای متفاوتی گران شود!) سراغ اقشار مختلف مردم کشور خودمان رفتیم و نظر آنها را در این باره جویا شدیم که در ادامه توجه شما را به مطالعه این نقطه نظرات (و البته گاهی هم پاره خط نظرات!) جلب می کنیم:

محمود احمدی نژاد: از ساعت چند این جا وایسادی نظر منو درباره خبر رفراندوم سوئیس بپرسی؟ از ساعت ۶؟ از ساعت ۵؟ از ساعت ۴؟ حالا بیا یه امضا بهت بدم … یه عکس یادگاری هم با من بگیر … چشم آقای رییس … به سوالت هم جواب می دم … بنده احمدی نژاد؛ شکایت کردم از کل مردم سوئیس … چون رفتن تو رفراندومی شرکت کردن که اگه واسه اونها تجربه است، واسه ما خاطره ۴۵۵۰۰ تومنیه!

احسان علیخانی: آخ آخ! خوب شد گفتی… بچه ها رو بفرستم یه شهروند سوئیسی موافق با این طرح رو بیارن برنامه بشینم براش حساب کنم اگه طرح رای می آورد، تا آخر عمر چقدر پول می گرفت و باهاش چی کارها که نمی تونست بکنه … بعد اشکش که دراومد یه کلوزآپ می گیریم و تموم!

حسین شریعتمداری: دبه تازه اروپایی ها در ماجرای برجام! اونها که با خودشون این کارو می کنن، ببین با ما چی کار می کنن!

فرزاد حسنی: دو هزار و خرده ای یورو در ماه کجا بود دادش من؟ خوشبختانه مردم عزیز سوئیس بعد از دیدن برنامه زرشکی من متوجه شدن همه هدف دولت اینه که اگه رفراندوم رای آورد، نفری یه بسته زرشک بفرسته دم در خونه شون و روی اون هم نوشته شده باشه: «نه! واقعا تو با اون معلومات کم و قیافه ضایعت توقع داری راست راست راه بری و دولت بهت ماهی چند هزار یورو پول بده؟!»

رامبد جوان: این سوئیسی ها خیلی باحالن ها … (تماشاچیان خندوانه یکصدا): خیلی!

دکتر عارف: بنده تا حالا به نفع یارانه انصراف نداده بودم که اگه مردم سوئیس احساس می کنن به یارانه نیاز دارن، به بنده اطلاع بدن که به نفع ایشون کنار برم!

علی مطهری: به شرطی به سوالت جواب میدم که یه جوری سر این شوهر خواهر ما و نایب رئیس اول مجلس رو با سوال هایت گرم کنی، یه ده دقیقه ای من برم روی صندلی ریاست مجلس بشینم … قبوله؟!

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی: چی؟ مخالفت کردن؟ اون وقت هیچ کدوم از موافقان بعد از مخالفت مخالفان، یقه شو چاک نداد؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟

محمد جواد ظریف: همون طور که هرگز نباید یه ایرونی رو تهدید کنی، هرگز هم نباید به یه سوئیسی پیشنهاد یارانه بدی!

بابک زنجانی: شما خبرنگاری … بنویس اگه یه رفراندوم بذارن و مردم رای بدن که من آزاد بشم، وقتی بیام بیرون، خودم یه چیزی هم میذارم روی یارانه سوئیسی ها و هر ماه با پیک موتوری می فرستم در خونه هر ایرانی!

سفیر سوئیس در ایران: لطفا شما به این جوانان ایرانی که جلوی در سفارت صف کشیدن بفرمایین طرح پرداخت یارانه به شهروندان سوئیسی رد شده، بی خیال تقاضای ازدواج با دخترهای ما بشن… آقا ما جلوی خواهر و مادر بقیه سفارتها آبرو داریم!

پروفسور سمیعی: آقا خدا رو شکر که من تو سوئیس به دنیا نیومدم … وگرنه اگه باز هم از این طرح ها می دادن و اتفاقا رای هم می آورد، می شستم خونه و تا آخر عمر، یارانه بخور بودم و الان سیکل هم نداشتم، چه برسه به پروفسورا!

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ