قتل مرد ثروتمند برای تصاحب گاراژ میلیاردی تهرانسر+تصاویر

0
دو دوست که برای تصاحب گاراژی در تهرانسر دستبه جنایت زده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
ششم اردبیهشت ماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به مأمورین عنوان داشت که برادرش بنام “ایرج” (متولد ۱۳۴۳) از مدتی پیش ناپدید شده ، به تماس های مکرر آنها پاسخگو نبوده و هیچگونه اطلاعی نیز از سرنوشت وی ( ایرج ) وجود ندارد .
پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “فقدان افراد” و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
حوادث تهران تهرانسر اخبار قتل اخبار تهران
اظهارات برادر فقدانی : 
شاکی پرونده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص فقدان برادرش به کاراگاهان گفت : “ایرج به تنهایی در خانه اش در منطقه سعادت آباد زندگی می کند و مالک یک گاراژ در منطقه تهرانسر است که آنرا اجاره داده است ؛ … ؛ وی از مدتی پیش عنوان کرده بود که قسمتی از سقف گاراژ نیاز به انجام تعمیرات اساسی دارد و به همین علت مشغول فراهم نمودن مقدمات تعمیرات گاراژ بود که ناگهان ناپدید شد ! ؛ ابتدا تصور بر آن بود که طبق روال همیشگی او برای مدتی کوتاه به خارج از کشور رفته اما پس از گذشت چند روز بی خبری و عدم تماس از سوی ایرج ، به ناچار مجبور به طرح شکایت در خصوص فقدان وی شدیم ” .
تحقیقات از محل سکونت فقدانی : 
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل زندگی فقدانی در منطقه سعادت آباد – میدان کاج به تحقیقات از همسایگان فقدانی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که فقدانی آخرین بار در  ۲۷ فرودین ماه با خودرو ۲۰۶ شخصی اش به شماره انتظامی ایران ۳۳ – *** ی ۱۵ از مجتمع مسکونی محل سکونتش خارج شده و دیگر مراجعتی به آنجا نداشته است .
تحقیقات از مستأجر گاراژ : 
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل گاراژ متعلق به فقدانی به تحقیق از مستأجر فقدانی بنام “امید . س” ( ۳۴ ساله ) پرداختند .
حوادث تهران تهرانسر اخبار قتل اخبار تهران
امید در اظهارات اولیه به کارآگاهان عنوان داشت : ” فقدانی در ۲۷ فرودین ماه به گاراژ مراجعه کرده بود تا در خصوص نحوه ی هزینه کردِ تعمیرات سقف گاراژ با یکدیگر صحبت کنیم که ناگهان شخصی با وی تماس گرفت ؛ پس از پایان تماس تلفنی ، فقدانی از من خواست تا ماشین پژو ۲۰۶ شخصی اش را به منطقه اکباتان برده و به خانمی تحویل دهم ؛ من نیز در ساعت ۱۶:۰۰ جهت تحویل دادن خودرو شخصی متعلق به فقدانی به شهرک اکباتان رفته و در آنجا خانمی جوان با ظاهری آراسته به محل پارک خودرو مراجعه نمود و ماشین را از من تحویل گرفت ؛ پس از آن دیگر فقدانی را ملاقات نکرده و از سرنوشت وی نیز هیچ اطلاعی ندارم ” .
کشف خودرو ۲۰۶ متعلق به فقدانی : 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، دستور توقیف خودرو پژو ۲۰۶ متعلق به فقدانی در سیستم جامع پلیس ثبت و چند روز پس از آن خودرو ۲۰۶ متعلق به فقدانی توسط گشت آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در شهرک اکباتان به صورت رها شده کشف شد .
طرح ادعای خرید سه دانگ از گاراژ فقدانی : 
در ادامه تحقیقات ، “امید . س” با ارائه اسناد و مدارکی مدعی شد که فقدانی سه دانگ گاراژ را به وی فروخته و در ازای آن قطعات یدکی خودرو تحویل گرفته است .
“امید” در این خصوص به کارآگاهان گفت : “از مدتی پیش فقدانی پیشنهاد خرید سه دانگ گاراژ را مطرح کرده بود و بنده نیز با قبول این پیشنهاد قبول کردم تا مبلغ مورد معامله ( ۸۰۰ میلیون تومان ) را در قالب تهیه قطعات یدکی خودرو به ایشان ، پرداخت نمایم ؛ پس از تحویل قطعات یدکی خودرو مورد درخواست فقدانی ، قولنامه ای نیز مابین ما دو نفر مبنی بر فروش سه دانگ گاراژ تنظیم شد ” .
حوادث تهران تهرانسر اخبار قتل اخبار تهران
تحقیقات در خصوص ادعای خرید سه دانگ گاراژ : 
با توجه به اسناد و مدارک ارائه شده در خصوص تنظیم قولنامه مابین ” امید . س” و فقدانی ، کارآگاهان به تحقیق از خانواده فقدانی ( شاکی پرونده ) پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی هیچگونه نیاز مالی و یا قصدی جهت فروش سه دانگ گاراژ خود نداشته است ؛ در ادامه مشخص شد که ارزش گاراژ حداقل سه میلیارد تومان است که بنا بر اظهارات “امید . س” و متن قرارداد تنظیم شده ، تنها ۸۰۰ میلیون تومان و آن هم به شکل تحویل دادن قطعات و لوازم خودرو به فقدانی پرداخت شده بود !! ضمن آنکه “امید . س” نیز قادر به ارائه اسناد و مدارکی در خصوص نحوه تحویل قطعات خودرو و یا نوع قطعات به کارآگاهان نبود .
انکار هرگونه مسافرت به شهرستان ساوه : 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که “امید . س” به صورت ناگهانی مسافرتی به شهرستان ساوه داشته و پس از انجام این مسافرت نیز به شاگرد گاراژ تأکید نموده که هیچ کس نباید از این مسافرت اطلاع پیدا کند !. با ارائه اسناد و مدارک از سوی کارآگاهان ، امید که ابتدا منکر هرگونه مسافرتش به شهرستان ساوه شده بود ، به ناچار به این موضوع اعتراف اما مدعی شد که صرفا جهت انجام تفریح و خوشگذرانی و بدون اطلاع خانواده اش ، به باغ یکی از دوستانش بنام مهدی رفته است .
دستگیری امید . س : 
با توجه به تحقیقات بعمل آمده در طول رسیدگی به پرونده و تناقضات متعدد در اظهارات “امید . س” ، با هماهنگی بازپرس پرونده ” امید . س” در دوازدهم خرداد ماه دستگیر و جهت انجام تحقیقات پلیسی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
داستان سرایی امید : 
“امید . س” پس از انتقال به اداره یازدهم و پس از چند روز سکوت به ارتکاب جنایت توسط یکی از دوستانش بنام “مهدی” اعتراف کرد و عنوان داشت : ” مهدی در کار قاچاق سلاح است و فقدانی نیز در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد ! ؛ آنها قصد معامله با یکدیگر را داشتند و به همین علت ، من بهمراه فقدانی به شهرستان ساوه رفتیم تا آنها با یکدیگر معامله داشته باشند ؛ پس از رسیدن به شهرستان ساوه ، فقدانی بهمراه مهدی برای دیدن اسلحه ها از باغ خارج شدند و من نیز جهت استراحت در باغ باقی ماندم ؛ بعدازظهر ۲۸ فرودین ماه ، مهدی به تنهایی به باغ بازگشت و عنوان کرد که ایرج ( فقدانی ) را کشته است و اگر من نیز در این خصوص حرفی به کسی بزنم ، مرا نیز خواهد کشت ” .
کشف جنایت : 
با توجه به اظهارات “امید . س” در خصوص ارتکاب جنایت توسط “مهدی . ع” ( ۲۵ ساله ) ، کارآگاهان اداره یازدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان ساوه رفته ، “مهدی ” را دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .
“مهدی . ع” در اعترافاتش به مرگ فقدانی اعتراف کرد اما در خصوص اظهارات امید مبنی بر معامله سلاح با فقدانی ، منکر هرگونه خرید و فروش سلاح و موادمخدر با فقدانی و یا حتی فعالیت خود در زمینه خرید و فروش سلاح شد و عنوان داشت که پیشنهاد ارتکاب جنایت توسط “امید . س” مطرح و در داخل همان محل گاراژ واقع در منطقه تهرانسر انجام شده است .
حوادث تهران تهرانسر اخبار قتل اخبار تهران
اعترافات مهدی : 
“مهدی” در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : “۲۷ فروردین ماه با طرح و نقشه قبلی ، امید به بهانه صحبت کردن با ایرج در خصوص نحوه بازسازی سقف گاراژ ، از وی دعوت کرد تا شخصا به گاراژ بیاید ؛ در داخل گاراژ ، با کمک امید دست و پای “ایرج . ک” را بسته و با تهدید اقدام به گرفتن امضاء و اثر انگشت بر روی قولنامه ی فروش سه دانگ گاراژ نمودیم . پس از گرفتن امضاء و اثر انگشت ، امید عنوان داشت که امکان آزاد کردن ایرج وجود ندارد چراکه وی پس از آزادی به پلیس مراجعه نموده و از ما شکایت خواهد کرد ؛ با طرح این موضوع از سوی امید ، وی (امید) پیشنهاد داد تا فقدانی را کشته و جسدش را به ساوه منتقل کنیم . سرانجام قبول کردم تا ایرج را به قتل برسانیم ؛ پس از خفه کردم ایرج ، جسدش را با خودرو پراید ( متعلق به مهدی ) به نزدیکی روستایی بنام اصفهانک در شهرستان ساوه برده و در آنجا دفن کردیم ؛ خودرو ۲۰۶ متعلق به ایرج را نیز به شهرک اکباتان برده و در آنجا رها کردیم ” .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه این خبر گفت : ” با توجه به اعتراف صریح متهمین در خصوص ارتکاب جنایت ، هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان ساوه اعزام ، در ساعت ۰۸:۳۰ روز گذشته موفق به کشف جسد متعلق به فقدانی پرونده ( ایرج . ک ) در داخل گودالی حفره شده  توسط متهمین – حدودا ۲ متری – شدند ” .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، در پایان این خبر عنوان داشت : ” با توجه به کشف جسد متعلق به فقدانی و تشکیل پرونده با موضوع قتل عمـد ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و هر دو متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند ” .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ