جمیله بی نیاز ،گوینده رادیو درگذشت +عکس

0
«هر متنی را با عشق می‌خوانم»؛ این جمله‌ای است که جمیله بی نیاز – گوینده فقید رادیو – همواره به آن تاکید داشت.

به گزارش ایسنا؛ جمیله بی‌نیاز، از گویندگان باسابقه رادیو بود که در روزهای گذشته خبر درگذشتش از سوی اهالی رادیو و رسانه مورد غفلت واقع شد. مراسم سوم این هنرمند عصر چهارشنبه – ۲۶ خرداد ماه – برگزار می‌شود.

مرحومه بی‌نیاز در توصیف فعالیت در رادیو گفته است: هر متنی را با عشق می‌خوانم؛ چون تنها سرمایه من عشق به خداست. دلم می‌خواهد تمام جوان‌ها هر کاری را که می‌خواهند شروع کنند چاشنی عشق به خدا را به آن اضافه کنند تا آن کار مورد توجه قرار گیرد و موفق شود.

بیوگرافی جمیله بی نیاز اسامی گویندگان رادیو

این گوینده فقید کارش را رسما در سال ۱۳۵۴ در رادیو و تلویزیون آغاز کرد و در سال ۵۷ گوینده برنامه رادیوهای برون‌مرزی بود. این گوینده در سال ۵۴ با دارا بودن مدرک در دورشته زبان و ادبیات فارسی و عربی از دانشگاه تهران به عنوان مترجم ارشد در رادیو برون مرزی و رادیو ایران مشغول خدمت شد. دانش زبان، شاهنامه خوانی، برگهای بی خزان، به دنبال ققنوس، خلوت دل و رادیوهای بیگانه … برخی از برنامه‌های اجراشده توسط جمیله بی‌نیاز بود.

بی‌نیاز بازمانده نسلی از گویندگی و سخنوری بود که با مطالعه در آثار معماران ادب فارسی و غیر فارسی عمری به سر کرده بود و با فصاحت تمام، متون را به درستی روایت می‌کرد و با تواضع تمام به زکات دانش و تجربه اهتمام داشت.

«جمیله بی‌نیاز» که کارش در صداوسیما را با مترجمی آغاز کرد، سال‌ها به عنوان گوینده خصوصا برنامه‌های مرتبط با خانواده با رادیو همکاری کرد.

جمیله بی نیاز متولد دوم اسفند ۱۳۲۷ بود که بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته ادبیات عرب، به عنوان مترجم کارش را رسما در سال ۱۳۵۴ در رادیو و تلویزیون آغاز کرد.

برنامه‌هایی همچون «برنامه خانواده»، «دانش زبان و تمدن‌ها فراموش شده»، «شاهنامه خوانی»، «برگ‌های بی خزان»، «به دنبال ققنوس»، «تمثیل‌ و مثل» و «قلمرو» از عمده کارها و فعالیت‌های گویندگی «جمیله بی‌نیاز» به شمار می‌رود.

او با تلویزیون هم همکاری داشت که از جمله کارهای وی می‌توان به برنامه‌های «خلوت دل» و «میعاد شبانه» شبکه اول سیما، «گلزار عشق» شبکه چهار سیما و «نسیم شبانه» شبکه پنج اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مراسم یادبود این گوینده فقید رادیو چهارشنبه – ۲۶  خرداد ماه – ساعت ۱۸ در مسجد رضا (ع) واقع در میدان نیلوفر برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ