اینترنت نامحدود سقف‌دار شد!

0
عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP گفت: در مدل جدید سرویس اینترنت نامحدود، سقف مصرف منصفانه و تفکیک پهنای باند داخلی از خارجی لحاظ شد. 

به گزارش انتخاب، محمدعلی یوسفی زاده از تغییر مدل سرویس اینترنت نامحدود با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.

عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP افزود: در مدل جدید برای اینترنت نامحدود، با تعیین سقف مصرف منصفانه، حداکثر دانلود محدود می‌شود.

وی گفت: همچنین در مدل جدید، پهنای باند مصرفی کاربر به دو بخش پهنای باند داخلی و پهنای باند خارجی تفکیک می‌شود که دارای هزینه متفاوت و سقف مصرف متفاوت است و قابلیت تبدیل به یکدیگر را نیز دارند.

یوسفی زاده تصریح کرد: اعمال این روش، نیازمند تغییرات فنی است که پس از ابلاغ، با به احتمال زیاد مهلت شش ماهه یا یک ساله ای برای تبدیل روش‌های فعلی به روش جدید به شرکت‌ها ارائه خواهد شد.

عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP یادآور شد: روش جدید پس از ابلاغ رگولاتوری توسط شرکت های اینترنتی اجرایی خواهد شد.

پیش از این نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت وگو با فارس از برنامه اصلاح تعرفه اینترنت نامحدود خبر داده بود.

به گفته علی توسلی، تعرفه اینترنت نامحدود در ایران گران است و باید ارزان‌تر شود.

وی توضیح داده بود: برداشت از اینترنت نامحدود در ایران «هر چه خواستی دانلود کن» است که برای شرکت توجیه ندارد و برای مصرف کننده نیز گران است. در حالی که در اغلب مدل های جهانی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی اینترنت نامحدود برای مثال سرویس ۱۰۰ گیگ ماهانه با سرعت ۲۰ مگ است.

توسلی گفته بود: در نبود تعرفه مشخص درباره اینترنت نامحدود شاهد دامپینگ مخابرات در این بخش هستیم.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ