کلید روحانی ، کلید یک انبارِ داس بود

0
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی؛ شما گفتید با داس نیامدم و باکلید آمدم؛ اما با این روند جابه‌جایی‌ها این کلید ظاهرا کلید انبار داس بوده است

نمایندگان مجلس در جلسه علنی  امروز یکشنبه ۱۰ آذر دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی را مورد بررسی قرار دادند.

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با این طرح اظهار داشت: ما این همه نیروی کار جوان و فعال داریم که تعهد و تخصص دارند، ولی به تازگی در آموزش و پرورش و در فاصله چند روزه در استان‌های مختلف افراد بازنشسته را استخدام کردند و حتی در یکی از استان‌ها فردی که در دوبی شرکت داشته، الان مدیرکل شده است.

رسایی گفت: آقای روحانی؛ چرا شما از نیروهای همفکری که در رای آوردنتان کمک‌تان کردند استفاده نمی‌کنید؟ در این خصوص رهبری می‌فرمایند مدیران ما نباید پشت کارتابلی باشند؛ چرا که گزارش کارتابل‌ها جلویشان چیده می‌شود و دیگر چیزی نمی‌بینند. بنابراین کسانی که می‌خواهیم در مدیریت قرار دهیم باید سابقه تخصص، تعهد و توان کارکردن داشته باشند. ولی وقتی افراد بازنشسته را به سر کار برمی‌گردانیم امید ترقی و تغییر در بین کارکنان قطع می‌شود و این روال حاکم در دولت برخلاف امید و تدبیر است و روند اجرایی کند می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی افراد بازنشسته را به کار می‌گیریم، دیگر در برابر مراجع نظارتی توان و مسئولیت پاسخگویی نخواهند داشت. اگر بازنشسته‌ای تخلف کند، چه برخوردی با وی می‌شود؟ بازنشسته در مقابل قانون تخلفات اداری دیوان محاسبات فاقد مسئولیت لازم است. بنابراین حرف ما این است که از این افراد در جایگاه مشاوره و طراحی‌ برنامه و نه در جایگاه دوندگی و اجرا استفاده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه افراد مسن محتاط هستند و اهل ریسک نیستند، گفت: این موضوع برای مدیر آفت است و مدیر اجرایی باید اهل ریسک باشد. من از آقای روحانی سوال می‌کنم؛ شما گفتید با داس نیامدم و باکلید آمدم. با این روند جابه‌جایی‌ها این کلید ظاهرا کلید انبار داس بوده است؛ از همفکران جوان خود استفاده کنید.

رسایی گفت: این وضعیت حاکم باعث ناامیدی می‌شود و برخلاف تدبیر است و نمی‌تواند اهداف و برنامه‌های دولت را محقق کند و همچنین موجب اشکالات زیادی در بدنه اجرایی کشور می‌شود؛ وقتی می‌گوییم کار، کار، کار باید حال، حال، حال برای کار وجود داشته باشد.

وی افزود: وقتی افرادی در راس کار اجرایی باشند و قدرت لازم را نداشته باشند، بدنه اجرایی را فلج می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به نمایندگان اظهار داشت: شما سابقه‌ای دارید و سابقه کار اجرایی خود را در بحث قانونگذاری به کار می‌گیرید و می‌فهمید که فردی که توان اجرایی ندارد، موجب می‌شود دولت در روند کار خود موفق نباشد و تحرک نداشته باشد و بدنه جوان دچار ناامیدی شود.

در پایان دوفوریت طرح ممنوعیت به کارگیری و اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی به رای گذاشته شد و وکلای ملت با ۱۶۶ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن علنی آن را به تصویب رساندند.
منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ