خزانه خالی کار دست طیب‌نیا داد

0

قانع نشدن برخی نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر اقتصاد درباره موجودی خزانه بانک مرکزی موجب شده تا در صورت عدم قانع شدن مجلس، نخستین وزیر دولت باشد که کارت زرد از مجلس دریافت می‌کند.

 فارس به دلیل اینکه ۱۱ نماینده مجلس از وزیر اقتصاد و دارایی دولت یازدهم سوالات متعددی داشتند، در این راستا جلسه فوق العاده‌ای امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد.

براساس اخبار منتشر شده چگونگی وضعیت خزانه بانک مرکزی و موجودی آن، منابع صندوق توسعه ملی، فروش نفت در طی سه ماه گذشته و دیگر مباحث کلان اقتصادی از جمله سوالات مطرح شده از وزیر اقتصاد است.

در همین راستا مهرداد بذرپاش عنوان می‌کند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و سوالش در صحن مجلس مطرح خواهد شد، تا همه نمایندگان در این باره تصمیم‌گیری کنند.

روح الله بیگی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌وگو با فارس می‌گوید به دلیل اینکه جزئیات آمار خزانه و فروش نفت جزء آمار محرمانه محسوب می‌شود، باید جلسه غیر علنی در کمیسیون برگزار شود، تا مجددا وزیر پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.

با این حال اخبار متفاوتی در خصوص جزئیات جلسه منتشر شده، اما با تصویب نمایندگان سوال از وزیر در صحن مجلس مطرح خواهد شد و در صورتی که طیب نیا نتواند مجلس را قانع کند، اولین وزیر دولت یازدهم خواهد بود که از مجلس کارت زرد دریافت می‌کند.

رحیم زارع در همین باره به فارس می‌گوید: این جلسه به دلیل سوالات متعدد نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در این جلسه امروز آقایان زارعی، بذرپاش و ثروتی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند، عنوان می‌کند: این سوالات در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و در صورتی که مجلس از پاسخ‌ها قانع نشوند، احتمال دارد اولین وزیر دولت یازدهم باشد که کارت زرد دریافت خواهد کرد.

به گفته این نماینده مجلس، همچنین سوالات آقایان ندیمی، نادران، ایرانپور، افضلی فرد و خجسته نیز به هفته آینده موکول شد.

وی تاکید می‌کند: خانم بهمنی و نیز حسن پور نیز از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ