کشته شدن یک ایرانی و زخمی شدن ۵ تن در انفجار فرودگاه استانبول

0

آخرین اخبار حاکی از کشته شدن دستکم یک ایرانی در انفجارهای انتحاری فرودگاه استانبول است. سه‌شنبه شب سه هواپیما از این فرودگاه به مقصد تهران پرواز داشتند. وزیر خارجه ایران خواستار مقابله با خشونت افراط‌گرایانه شده است.

معاون پارلمانی و کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه اعلام کرد در انفجارهای فرودگاه آتاتورک استانبول دستکم یک ایرانی کشته و ۵ ایرانی دیگر مجروح شده‌اند. به گفته حسن قشقاوی وضعیت یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

قشقاوی در گفتگو با خبرگزاری “ایسنا” ابراز امیدواری کرد که شمار مجروحان و کشته‌شدگان ایرانی این حادثه افزایش پیدا نکند. برخی از خبرگزاری‌های شمار مجروحان ایرانی را ۳ نفر اعلام کرده‌اند.

فرودگاه استانبول فرودگاه آتاتورک ترکیه عکس و فیلم انفجار ترکیه حوادث ترکیه انفجار فرودگاه ترکیه اخبار ترکیه

سه مهاجم انتحاری در ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه آتاتورک در استانبول خود را منفجر کردند. در این حملات دستکم ۳۶ تن کشته و ۱۵۰ تن مجروح شده‌اند. شواهد حاکی از دست داشتن “داعش” در این انفجارهاست.

فرودگاه بین‌المللی آتاتورک استانبول حدود ساعت ۰۰: ۲۲ سه‌شنبه (۸ تیر/ ۲۸ ژوئن) هدف حمله سه مهاجم انتحاری قرار گرفت.

در انفجارهای این فرودگاه دستکم ۴۱ تن کشته شده‌اند که شماری از آنها شهروند ترکیه و شماری نیز مسافر پروازهای بین‌المللی بودند. شمار مجروحان بیش از ۲۳۹ گزارش شده است. ۱۳ تن از کشته‌شدگان نیز اتباع کشورهای خارجی بوده‌اند.

این فرودگاه سه‌شنبه شب دستکم سه هواپیما به مقصد تهران داشت. شرکت هواپیمایی ماهان ساعت ۳۰: ۱۰ شب، ترکیش‌‌ایر ساعت ۱۱:۴۰ شب و اطلس ساعت ۳۰: ۰۱ بامداد به مقصد تهران پرواز داشتند.

فرودگاه آتاتورک استانبول که یکی از بزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان به شمار می‌رود، در پی انفجارهای سه‌شنبه شب چند ساعت تعطیل شده است.

مسیر شمار بسیاری از پروازهای ترانزیت به این فرودگاه نیز تغییر کرده است. سازمان هواپیمایی آمریکا حتی پروازها به مقصد سایر فرودگاه‌های استانبول را هم لغو کرده است.

پروازهای ایران به مقصد فرودگاه آتاتورک استانبول نیز تا ظهر چهارشنبه لغو شده‌اند. شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر اما ظهر چهارشنبه پروازهای خود به مقصد این فرودگاه را از سر گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ