بیوگرافی احسان حاج صفی (گرانترین بازیکن) +کارنامه و اینستاگرام

0

احسان حاج صفی Ehsan Hajsafi (متولد ۶ اسفند ۱۳۶۸ در کاشان قد : ۱۷۶ ) هافبک فوتبال اهل ایران است. او در فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶ همراه با باشگاه فوتبال اف‌اس‌وی فرانکفورت به لیگ دسته سوم آلمان لیگا ۳ سقوط کرد. هم اکنون قرارداد او با باشگاه فوتبال اف‌اس‌وی فرانکفورت به پایان رسیده و تا کنون با هیچ باشگاهی به توافق نرسیده است.

مدافع ملی پوش و سرشناس فوتبال ایران تنها یک سال در فوتبال اروپا دوام آورد و حالا در مسیر بازگشت قرار دارد جایی که دو باشگاه پرطرفدار تهرانی و اصفهانی جنگ پنهانی برای جذب این بازیکن به راه انداخته اند.

محمودرضا فاضلی مدیربرنامه های حاج صفی با تایید مذاکرات این بازیکن با تیم های ایرانی بازگشت او به لیگ برتر را تایید و گفت:« حاج صفی پیشنهاد اروپایی دارد اما تصمیم گرفته در ایران بازی کند. او طی روزهای آتی تیمش را انتخاب می کند. هر چند رفتن او به اروپا به طور کامل منتفی نشده است. نظر خود احسان در انتخاب تیم آتی مهم هست و مذاکرات ادامه دارد. استقلال هم یکی از تیم های خواهان حاج صفی است و صحبت هایی هم شده اما صحیح نمی بینم در رسانه ها مطرح شود و بهتر است اجازه داده شود حاج صفی با بررسی همه شرایط و جوانب تصمیم بگیرد گرچه علاوه بر این تیم دو باشگاه دیگر هم سخت به دنبال این بازیکن هستند».
فاضلی با بیان این مطلب تصریح کرد که رفتن حاج صفی به اروپا کاملا منتفی نشده و همه چیز ظرف دو تا سه روز آتی مشخص می شود گرچه آخرین اخبار از نزدیکان حاج صفی حکایت از این دارد که او نهایتا تا امروز یا فردا از بین دو تیم استقلال و سپاهان یکی را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد که گویا شانس سپاهانی ها بیشتر از آبی پوشان پایتخت است.

همسر احسان حاج صفی بیوگرافی احسان حاج صفی اینستاگرام احسان حاج صفی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Ehsan Hajsafiinstagram ehsanhajsafi28

حاج‌صفی به همراه سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به مقام نایب قهرمانی دست یافت. وی همچنین در هر دو بازی سپاهان در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ برای این تیم به میدان رفت.

وی دوران سربازی را در باشگاه تراکتورسازی تبریز گذراند.

احسان حاج صفی در پرسپولیس یا استقلال

جای تعجب نخواهد داشت اگر قبل از سفر استقلال به ارمنستان و برپایی اردوی آمادگی در این کشور، احسان حاج‌صفی آبی‌پوش شود. ملی پوشی که با حضور در بوندسلیگای دو تجربیات خوبی کسب کرده است.
همسر احسان حاج صفی بیوگرافی احسان حاج صفی اینستاگرام احسان حاج صفی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Ehsan Hajsafi
instagram ehsanhajsafi28

مدافع- هافبک چپ تیم‌ملی ازجمله معدود مهره‌های درشت بیرون‌مانده از لیست تیم‌های لیگ برتری است که صدای استقلالی‌شدنش می‌آید هر چند مدیر برنامه های این بازیکن هرگونه بازگشت وی را به لیگ برتر تکذیب می کند.

اما پس از اینکه وحید امیری به تیم رقیب یعنی پرسپولیس پیوست، این ملی‌پوش ۲۶ ساله که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ بوندسلیگا دو، پیراهن FSVفرانکفورت را بر تن داشت، به لیست علیرضا منصوریان افزوده شده تا بر قدرت جناح چپ ارتش آبی‌ها ‌بیفزاید. باید دید این انتقال سرانجام سر می گیرد یا در حد شایعه باقی خواهد ماند.

۹ هزار دقیقه لیگ برتری

از شماره ۳ تیم‌ ملی نمی‌توان گذشت. بازیکنی که اولین‌بار تحت نظر لوکابوناچیچ کروات با پیراهن سپاهان پای به لیگ برتر ایران گذاشت.

احسان طی ۹ فصل و پنج هفته در دو تیم سپاهان و تراکتورسازی ۱۹ هزار دقیقه بازی در لیگ حرفه‌ای ایران را تجربه کرد تا ۲۴۹ بازی انجام بدهد و ۳۷ گل به ثمر برساند.

این هافبک- مدافع بی‌حاشیه طی این مدت ۵۲ پاس گل هم ارسال کرد که در نوع خود عملکردی جالب‌ توجه است.

همه‌چیز از بازی با استقلال شروع شد

شاید پیوستن حاج‌صفی به استقلال یادآوری یک نکته از لیگ ششم را خالی از لطف نکند. در واقع احسان اولین‌بار در ایستگاه یازدهم لیگ ششم شانس بازی در لیگ برتر را پیدا کرد. جمعه دهم آذرماه سال ۱۳۸۵ لوکابوناچیچ این جوان ۱۸-۱۷ ساله را در ترکیب اصلی سپاهان قرار داد تا یک نیمه برابر استقلال صمد مرفاوی شانس بازی داشته باشد و البته ۹ سال و ۷ ماه قبل استقلال ۲ بر یک سپاهان را شکست داد.

پس از آن بود که آرام آرام احسان جوان شانس حضور در جمع تیمی را پیدا کرد که پر بود از ستاره‌هایی مثل عماد رضا و ابوالهیل عراقی، محرم نویدکیا، سیدمهدی سیدصالحی، آرمناک پتروسیان و…

احسان با سپاهان در لیگ‌های نهم، دهم و چهاردهم سه مرتبه جام قهرمانی را بالای سر برد. یک مرتبه هم با این تیم در سال ۲۰۰۷ تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت. این بازیکن دو مرتبه هم در فصل ۰۷-۲۰۰۶ و ۱۳-۲۰۱۲ با نصف جهانی‌ها قهرمان جام‌حذفی ایران شد.

۲۷ بازی و ۲ گل تماشایی

حضور در بوندسلیگا دو در اولین تجربه حاج‌صفی در فوتبال آن‌طرف آبی‌ بود. این مدافع- هافبک ملی‌پوش بعد از اینکه طی پنج هفته نخست لیگ پانزدهم برای سپاهان سه گل به‌ثمر رساند راهی FSV فرانکفورت شد تا بازی در اروپا را هم تجربه کند.

حاج‌صفی خیلی ‌زود به مدافع چپ ثابت تیم آلمانی تبدیل شد. شماره ۳ تیم‌ملی ایران وقتی به FSV رسید پیراهنی با شماره دلخواهش را تنش کرد تا ۲۷ مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم فرانکفورتی‌ شود.

زدن دو گل به دویسبورگ (هفته ۲۴) و فرایبورگ (هفته ۲۶) حاصل مستقیم هنرنمایی احسان روی زدن ضربات تماشایی او بود.

در نهایت FSV با قرار گرفتن روی پله هفدهم جدول ۱۸ تیمی بوندسلیگا دو، سقوط کرد و احسان از اردوی آن خارج شد تا امروز گزینه جدی استقلالی‌ها باشد.

همسر احسان حاج صفی بیوگرافی احسان حاج صفی اینستاگرام احسان حاج صفی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها) Ehsan Hajsafi

جدول عملکرد احسان حاج‌صفی در ادوار لیگ برتر ایران

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

پاس گل

گل

نکته ویژه

۶

سپاهان

۸

۴

۳۴۸

با سپاهان پنجم شد

۷

سپاهان

۳۲

۲۶

۱۹۹۵

۶

۶

با سپاهان عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را به دست آورد

۸

سپاهان

۲۹

۲۱

۱۸۹۰

۴

۶

اولین گل فصل خود را در داربی اصفهان به ذوب‌آهن زد

۹

سپاهان

۳۲

۲۹

۲۳۲۸

۱۳

۵

به ۵ تیم استقلال اهواز، صبا، پیکان، سایپا و ابومسلم گل زد

۱۰

سپاهان

۲۸

۲۳

۲۱۷۰

۳

۲

دروازه پاس همدان و نفت را گشود

۱۱

تراکتورسازی

۳۲

۳۱

۲۷۴۱

۱۱

۵

۲ گل به شهرداری تبریز زد، دو گل به نفت آبادان

۱۲

تراکتورسازی

۱۳

۱۰

۹۵۱

۳

۴

نیم‌فصل نخست با پیراهن تراکتورسازی دروازه پیکان، راه‌آهن، فولاد و آلومینیوم هرمزگان را باز کرد

۱۲

سپاهان

۱۶

۱۶

۱۳۴۹

۱

۲

نیم‌فصل دوم به ملوان و سایپا گل زد

۱۳

سپاهان

۲۹

۲۹

۲۵۹۰

۶

۲

دروازه ملوان و نفت تهران را گشود

۱۴

سپاهان

۲۵

۲۴

۲۱۹۲

۲

۲

دروازه استقلال و پیکان را باز کرد

۱۵

سپاهان

۵

۵

۴۵۰

۲

۳

یک گل به پرسپولیس زد، ۲ گل به سایپا

مجموع

۲۴۹

۲۲۰

۱۹۰۰۴

۵۱

۳۷

منبع :گروه ورزش مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ