پاداش «حق آرایش» به پرستاران

0

«حق آرایش» عنوان پاداشی که برای پرستاران در نظر گرفته شده است

این روزها خبری رایج شده مبنی بر اینکه یک بیمارستان خصوصی به کارکنان خود برای آرایش و پوشش آراسته پاداش پرداخت می کند.
زن پرستار دختر پرستار پرستار زیبا بیمارستان خصوصی

چند روزی است که خبری مبنی بر گرفتن حق آرایش پرستاران در یک بیمارستان خصوصی در تهران در برخی رسانه‌ها منتشر شده است به این معنا که یکی از شرایط کار کردن برای پرستاران زن در این بیمارستان خصوصی خاص که نام آن نیز منتشر نشده، داشتن آرایش است.البته اینگونه نیست که این مبلغ دقیقاً با عنوان «حق آرایش» در فیش حقوقی پراخت ‌شود بلکه آخر هر ماه مبلغی را به عنوان پاداش به کادر پرستاری پرداخت می‌کنند اما با این شرط اصلی که با این مبلغ اضافی لوازم آرایش خریداری و فرد با ظاهری آراسته در محیط کار حاضر شود.

در این باره با دکتر علی اصغر علی محمدی، عضو بسیج جامعه پزشکی به گفت‌وگو نشستیم؛ وی در واکنش به این موضوع گفت: در حوزه پرستاری، وزارت بهداشت، نظام پرستاری و بخش خصوصی متولی هستند که قطعاً هیچ کدام این امر را تایید نخواهند کرد؛ حتی بخش خصوصی نیز برای اینکه زیر سوال نرود این موضوع را تکذیب می‌کند.

این جراح دندانپزشک ادامه داد: البته در مراکز خصوصی شاهد نوع پوشش خاص و آراستگی کادر درمانی هستیم که شاید توجه به آراستگی دستاویزی برای این نوع درخواست‌ها از کارد درمانی باشد.

داشتن آرایش خاص کادر درمانی می‌تواند مخدر ذهن بیمار شود. 

علی محمدی، با بیان اینکه داشتن آرایش خاص نه تنها تاثیر مثبتی بر بیمار ندارد بلکه می‌تواند مخدر ذهن شود، تصریح کرد: این موضوع به جای اینکه شفا دهنده و کمک کننده باشد می‌تواند نتیجه معکوس بدهد به این دلیل که با روان مراجعه کننده و بیمار بازی می‌شود و از دایره اخلاق پزشکی خارج است.

دستگاه‌های اجرایی بخش سلامت بر نظارت خود بیافزایند. عضو بسیج جامعه دندانپزشکان خاطرنشان کرد: لازم است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر نظارت خود در این زمینه بیافزایند تا شاهد این موارد نباشیم.

منبع: سینا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ