تاسیس صرافی دختر و داماد صفدرحسینی در سال ۹۰ +سند

0

درحالی جهانگیری از نقش برخی صرافی‌ها در ایجاد تلاطم ارزی ۹۰ و ۹۱، خروج ۲۲ میلیارد دلار ارز و رانت ۷هزار میلیارد تومانی خبر داده بود که باخبر شدیم، علاوه بر صرافی یکی از نزدیکان رئیس جمهور، صرافی دیگری از داماد و دختر صفدرحسینی در همان ایام تاسیس شد.

همسر سیده فاطمه حسینی لیست امید کاسبان تحریم‌ها کاسبان برجام شغل اصلاح طلبان سوابق صفدر حسینی سوابق سیده فاطمه حسینی سوابق اسحاق جهانگیری دختر صفدر حسینی ثروت اصلاح طلبان بیوگرافی هانی میرمحمدعلی بیوگرافی سیده فاطمه حسینی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

به گزارش  تسنیم، در سال ۹۰ همزمان با تشدید زمزمه‌ها مبنی بر محدود شدن درآمدهای نفتی، افزایش نرخ ارز حالتی شتابان به خود گرفت. نرخ غیررسمی ارز در پایان سال ۸۹ معادل ۱۰۳۳۷ ریال بود، اما در پایان اسفند سال ۹۰، بهای ارز در بازار آزاد ایران به میزان ۱۸۹۲۶ ریال تعیین شد. شوک ارزی سال ۹۰ در سال‌ ۹۱ نیز ادامه یافت و در تابستان ۹۱ نرخ ارز از حدود ۱۸۰۰۰ ریال در تیرماه، به حوالی ۲۳۰۰۰ ریال در پایان شهریور ۹۱ رسید. افزایش ناگهانی بعدی در نرخ ارز، در مهرماه سال ۹۱ رخ داد. در این ماه نرخ ارز با تقریبا ۹۰۰۰ ریال افزایش، به رقم ۳۱۸۲۰ ریال رسید، این افزایش همچنان در سال ۹۱ ادامه داشت و نرخ دلار تا مرز ۳۵۰۰ تومان هم افزایش یافت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی های متعددی در سال های اخیر از نقش آفرینی صرافی ها در ایجاد تلاطم ارزی گفته و خبر داده بود که در همان ایام ۲۲ میلیارد دلار ارز توسط برخی صرافی ها از کشور خارج شده و رانت ۷۰۰۰ میلیارد تومانی هم برای برخی صرافی ها ایجاد شد.

پیش از این خبرهایی منتشر شده بود که حسین فریدون در ایام تشدید تحریمها و افزایش نرخ ارز همراه با شرکای خود یعنی علی صدقی، علی اسدیان و مانی مهاجان اقدام به ایجاد صرافی کرد. صرافی «صدقی و شرکاء» که اتفاقا فاقد مجوز از بانک مرکزی بوده است!

دولتمردان فعلی معتقدند در آن زمان نقش صرافان و محتکران ارز (کاسبان تحریم) در افزایش نرخ ارز کمتر از نقش تحریم ها نبود! بالاخره فرصت های زیادی برای کاسبی وجود دارد و افرادی که شامه اقتصادی خوبی دارند، از آن بهره مند می شوند.

این در حالی است که به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می دهد، نزدیکان دیگری از این دولت هم در همان ایام اقدام به تاسیس صرافی کردند تا شاید از سود سرشار رشد ۳ برابری دلار بی نصیب نباشند.

آگهی زیر که در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده نشان می دهد، شرکت صرافی سیده فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی و نماینده مردم تهران در مجلس) و همسرش (هانی میرمحمدعلی) در اوج بحران ارزی سال ۹۰ تاسیس شده است که سیده فاطمه حسینی رئیس هیات مدیره این صرافی بوده است.

همسر سیده فاطمه حسینی لیست امید کاسبان تحریم‌ها کاسبان برجام شغل اصلاح طلبان سوابق صفدر حسینی سوابق سیده فاطمه حسینی سوابق اسحاق جهانگیری دختر صفدر حسینی ثروت اصلاح طلبان بیوگرافی هانی میرمحمدعلی بیوگرافی سیده فاطمه حسینی اصلاح طلبان چه کسانی هستند

«سیدهانی میرمحمدعلی» سرامیک فروش سابق و مهندس عمران فعلی، همسر «سیدفاطمه حسینی» است  پیش از وصلت با خانواده حسینی، در خیابان ولیعصر تهران روبروی بیمارستان دی، در مغازه دو دهانه پدرش کاشی سرامیک می فروخت،

اما زندگی «سیدهانی میرمحمدعلی» پس از این ازدواج تغییر کرد. وی توانست به معاونت مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری «صبا جهاد» منصوب شود. از فعالیت های هلدینگ صبا جهاد می توان به سرمایه گذاری در مسکوکات، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز، سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی، پروژه های ساختمانی و ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار مانند: پذیرش سمت در صندوق های سرمایه گذاری، تأمین مالی بازارگردانی اوراق بهادار، مشارکت در تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار، تضمین نقد شوندگی اصل یا حداقل سود اوراق بهادار اشاره کرد.

«سیدهانی میرمحمدعلی» که متولد سال ۱۳۵۹ است، به جز عضویت در هیئت مدیره «هلدینگ صبا جهاد» سمت هایی چون؛ رییس هیات مدیره پترو دژ پارس، معاونت فنی و عمرانی شرکت کیسون، مدیرعامل شرکت تضامنی و اعتباری تهران و مدیرعامل شرکت محراب عمران تهران و … نیز هست .

منبع : الف

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ