چه چیز گروه خونی O را منحصربه فرد کرده است؟

0

اهداکنندگان همگانی خون
آدم‌هایی که گروه خونی O دارند، پادگن A یا B را روی پروتئین‌های پادگنی گلبول‌های قرمز خون‌شان ندارند. افرادی که گروه خونی O منفی دارند فاکتور Rh ندارند در حالی که آدم‌هایی با گروه خونیO مثبت Rh مثبت هستند. گروه خونی O در مواقع اضطراری منبعی فوق‌العاده است. از لحاظ اهدای خون:

آدم‌هایی با گروه خونی O مثبت، A مثبت، B مثبت، یا AB مثبت تزریق خون O مثبت را می‌پذیرند.
آدم‌هایی با گروه خونی O مثبت یا منفی، A مثبت یا منفی، B مثبت یا منفی، AB مثبت یا منفی می‌توانند تزریق خون O منفی را بپذیرند.

پلاسمای خون در گروه خونی O حاوی پادتن‌های A و B است. برای همین بیمارانی که گروه خونیO دارند می‌توانند از هر نوع گروه خونی پلاسما دریافت کنند. به خاطر وجود پادتن‌ها، پلاسمای نوع O را فقط می‌توان به بیماران با گروه خونی O تزریق کرد.

مجله سلامت گروه خونی O رژیم غذایی گروه خونی O

شرایط سلامتی
پژوهش‌ها نشان داده‌است احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آدم‌هایی با گروه خونی O، ۲۳ درصد کم‌تر است. هم‌چنین اگر گروه خونی‌تان O است، ۳۷ درصد کم‌تر احتمال دارد از ابتلا به سرطان لوزالمعده رنج ببرید. پژوهش‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌است که پروتئین ساطع‌شده از انگل‌ها که سبب بیماری مالاریا می‌شود، به گروه خونیO خوب نمی‌چسبد، که این باعث حفاظت در برابر این بیماری می‌شود. از طرف دیگر، افرادی که این گروه خونی را دارند، در برابر باکتری هلیکوباکتر پیلوری آسیب‌پذیری بیش‌تری دارند. این باکتری سبب زخم معده می‌شود.

توصیه‌های رژیم غذایی
آدم‌هایی که گروه خونیO دارند به‌طور طبیعی میزان بیش‌تری اسید معده تولید می‌کنند. این یک ویژگی خوب برای هضم پروتئین‌ها است. رژیم غذایی توصیه‌شده برای آدم‌هایی با این گروه خونی شامل مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، و ماکیان به همراه میوه‌ها و سبزیجات است. اما این رژیم‌های غذایی باید دربردارنده‌ی محصولات لبنی، غلات، و حبوبات کم‌تر باشد. این افراد باید از نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار نیز اجتناب کنند، چون مصرف این مواد منجر به افزایش آدرنالین می‌شود، که به میزان فراوان در آدم‌هایی با گروه خونیO تولید شده‌است.

توصیه‌های ورزشی
رژیمی سرشار از پروتئین کم‌چرب، میوه‌ها و سبزیجات انرژی فراوانی برای ورزش سریع فراهم می‌کند. اگر قبلا از نظر جسمانی فعال نبودید، بکوشید ۳ تا ۴ بار در هفته ۳۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. این نوع فعالیت برای عضله‌سازی تمام بدن مفید است و در عین حال سلامت قلب و عروق و سلامت هیجانی را بهبود می‌بخشد.

دستگاه عصبی سمپاتیک فعال
در ژاپن و دیگر کشورهای آسیایی این باور وجود دارد که بین گروه خونی و شخصیت ارتباطی مستقیم وجود دارد. این ادعا دربردارنده‌ی حضور و میزان بعضی هورمون‌ها است که در گروه‌های خونی مختلف متفاوت است. هورمون‌های آدرنالین و نورآدرنالین به دستگاه سمپاتیک سیگنال می‌دهند تا به حالت “جنگ و گریز” برود.

با فراوان بودن این ترکیبات شیمیایی محرک، که در خون آدم‌هایی با گروه خونیO جریان دارد، انواع مختلفی از ویژگی‌های شخصیتی امکان‌پذیر است. شاید افراد سریع خشمگین شوند، واکنش نامناسبی نشان بدهند و خلق و خوی تند داشته‌باشند. هم‌چنین ممکن است آدم‌هایی با گروه خونیO بیش‌فعالی یا گرایش‌های مانیک از خود نشان دهند. وقتی فردی با گروه خونیO خستگی مفرط، بی‌حوصلگی یا افسردگی را تجربه می‌کند، شاید مسائل هورمونی و انرژی عصبی به بروز رفتار مخرب از سوی او بینجامد.

از طرف دیگر ویژگی‌های شخصیتی مثبت این افراد شامل وفاداری، شور و اشتیاق، و اعتماد به نفس است. افرادی که گروه خونی‌شان O است با توجه به این‌که تلاش‌هایشان را درست و به جا می‌دانند، اغلب رهبران و نوآورانی موفق هستند.

هرچند ممکن است گروه خونی با برخی شرایط سلامتی در ارتباط باشد، اما داشتن گروه خونیO لزوما اطمینان نمی‌دهد که شما سالم می‌مانید. ژنتیک نیز در ابتلا به بیماری‌ها نقش دارد. داشتن سبک زندگی سالم شانس ماندن در بهترین شرایط را برای همه‌ی گروه‌های خونی افزایش می‌دهد.

منبع:positivemed
ترجمه: سایت بازده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ